با بازگشت هیأت دیپلماتیک سوریه به عربستان سفارت دمشق در ریاض در راستای بهبود روابط میان دو کشور پس از حدود ۱۰ سال بازگشایی شد.

بازگشایی سفارت سوریه در عربستان

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سفارت سوریه در ریاض پایتخت عربستان بازگشایی شده و فعالیت خود را از سر گرفت.

بر اساس این گزارش، هیأت دیپلمات سوریه روز گذشته به همراه «احسان رمان» کنسول این کشور به ریاض بازگشت. بازگشایی سفارت سوریه در ریاض با حضور احسان رمان و تعدادی از سوری‌های مقیم ریاض، جده و الدمام وصورت گرفت.

وزارت خارجه عربستان نیز پیشتر با صدور بیانیه‌ای از آغاز فعالیت هیأت دیپلمات خود در سوریه خبر داده بود. در این بیانیه آمده بود که تصمیم مذکور در راستای تقویت روابط برادرانه میان دو کشور و تقویت امنیت و ثبات منطقه اتخاذ شده است.

پیش از این، منابع آگاه در دمشق در گفتگو با روزنامه رأی الیوم اعلام کردند که عربستان و سوریه اقدامات لازم برای تعیین سفرای خود در ریاض و دمشق را به پایان رسانده‌اند.

این منابع در ادامه افزود: دمشق تصمیم گرفته است «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه را به عنوان سفیر این کشور در ریاض تعیین کند. منابع مذکور به نام و هویت سفیر عربستان در سوریه اشاره‌ای نکردند.

این منابع چند روز قبل اعلام کرده بودند که پیش بینی می‌شود بعد از بازگشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه به دمشق و پایان سفر وی به چین، دستورات لازم برای تعیین سفیر و از سرگیری روابط سیاسی میان دمشق و ریاض صادر شود.

ایمن سوسان یک دیپلمات و سیاستمدار سوری است که از سال ۲۰۱۴ پست معاونت وزیر خارجه این کشور را در دست دارد. وی پیش از آن نیز به عنوان سفیر سوریه در بلژیک و اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۱۴ فعالیت می‌کرد.

عربستان و سوریه از چند ماه قبل تصمیم گرفتند روابط سیاسی خود را به حالت عادی بازگردانده و سفارتخانه‌های خود را بازگشایی کنند. خرداد ماه امسال بود که «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه به دعوت فیصل بن فرحان همتای سعودی خود برای یک سفر دو روزه عازم عربستان سعودی شد.

وزیر خارجه سوریه ۱۷ مه گذشته نیز برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب به عربستان سفر کرده بود. گفتنی است این سومین سفر وزیر خارجه سوریه طی چند ماه گذشته به عربستان سعودی است.

پیشتر نیز باسم منصور، مدیرکل هواپیمایی سوریه از موافقت عربستان با درخواست سوریه برای راه اندازی مجدد پروازها بین دو کشور خبر داده بود.

وی اشاره کرد که شرکت هواپیمایی سوریه و اجنحة الشام اقداماتی برای ازسرگیری پروازها به عمل خواهند آورد.

باسم منصور تاکید کرد که سازمان هواپیمایی عربی وابسته به اتحادیه عرب از بازگشت کامل فعالیت‌های خود خبر داده و این امر موجب فعال شدن پروازها به سوی دمشق و تشویق شرکت‌های هواپیمایی برای عبور از حریم هوایی سوریه می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید