فرانسه حکم بازداشت بین‌المللی برای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به اتهام همدستی در جنایت علیه بشریت در «حملات شیمیایی سال ۲۰۱۳» صادر کرد.

حکم بازداشت بشار اسد توسط فرانسه صادر شد
خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع قضایی و شاکیان چهارشنبه در گزارشی ادعا کرد فرانسه حکم بازداشت بین‌المللی برای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به اتهام همدستی در جنایت علیه بشریت در «حملات شیمیایی سال ۲۰۱۳» صادر کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، این منبع قضایی گفت اسد همچنین «مظنون به همدستی در جنایات جنگی به خاطر حملات اوت ۲۰۱۳ نزدیک پایتخت سوریه است» که معارضان سوری دمشق را مقصر آن معرفی کرده‌اند.

حکم‌های بین‌المللی همچنین برای بازداشت «ماهر اسد» برادر رئیس‌جمهور سوریه که به ادعای این گزارش رئیس بالفعل یک واحد نظامی نخبه سوری است و دو ژنرال نیروهای مسلح سوریه صادر شده است.

به ادعای این گزارش، واحد دادگاه پاریس که در ارتباط با جنایات علیه بشریت فعالیت می‌کند، از سال ۲۰۲۱ مشغول بررسی حملات شیمیایی بوده است. فرانسه ادعای صلاحیت جهانی برای رسیدگی به جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت ادعایی را دارد. 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این تحقیقات با یک شکایت حقوقی از سوی «مرکز رسانه‌ها و آزادی بیان سوریه»‌ (SCM)، ابتکار عدالت جامعه باز (OSJI) و آرشیو سوریه آغاز شد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید