پالس نور مورد استفاده برای لیزر کردن موهای زائد فقط برای گرم کردن و از بین بردن فولیکول های مو طراحی شده است.

لیزر موهای زائد پوست و اندام های حساس بدن آسیب می رساند؟

سلام نو پلاس: اگرچه برخی از خانم ها همچنان نگران لیزر موهای زائد نواحی حساس مانند اطراف اندام تولید مثل خود هستند، اما کارشناسان می گویند هیچ خطری  وجود ندارد، زیرا نور مورد استفاده از عمق فولیکول مو فراتر نمی رود و اندام های داخلی به هیچ وجه تحت تأثیر قرار نمی گیرند، بنابراین حذف موهای زائد از طریق لیزر در این نقاط مانع بارداری نمی شود. تاکنون هیچ تحقیقی نشان نداده است که انرژی نور حاصل از لیزر باعث ایجاد سرطان می شود.  اما برخی از خطرات مانند قرمزی، زخم و تغییر رنگ پوست در ناحیه تحت درمان با لیزر وجود دارد. برخی از افراد نیز ممکن است پوسته پوسته شدن پوست را در ناحیه آسیب دیده تجربه کنند. این یک عارضه جزئی است اما می تواند ناخوشایند باشد. پوسته شدن همچنین می تواند منجر به زخم شود. آسیب دیدن فولیکول های مو با لیزر می تواند خطر عفونت را نیز به همراه داشته باشد. البته عفونت جدی نیست و خیلی زود با مراقبت درست بهبود می یابد.

روش های مراقبت از پوست بعد از لیزر موهای زائد

اگر فرد بعد از انجام عمل لیزر دچار قرمزی، تورم و حساسیت شود، استفاده  از روش های درمانی زیر می تواند به تسکین ناحیه آسیب دیده کمک کند.

  • کمپرس شیر سرد: بلافاصله بعد از لیزر کردن، از کمپرس شیر سرد برای  رفع قرمزی پوست استفاده کنید.
  • ایبوپروفن: استفاده از ایبوپروفن به صورت قرص یا شربت  می تواند تورم و قرمزی را کاهش دهد، اما از مصرف تیلنول خودداری کنید. اگر قرمزی بیش از چند ساعت طول کشید، حتماً به پزشک خود بگویید تا در جلسه بعدی شما محافظه کارتر عمل کند.
  • کرم مرطوب کننده: بعد از انجام  لیزر موهای زائد به مدت یک یا دو روز به طور مرتب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. زیرا پوست شما حساس شده و به راحتی تحریک می شود.
  • آب و مایعات زیاد مصرف کنید: بعد از انجام لیزر پوست خشک می شود و این به دلیل کم آبی و از بین رفتن رطوبت پوست است. نوشیدن مایعات به آبرسانی هر چه بهتر پوست کمک می کنند.
  • فاصله بین جلسات را طولانی تر کنید: به طور متوسط ​​برای دستیابی به نتایج ماندگار حدود شش جلسه لازم است. این جلسات بهتر است سالانه یا هر دو سال یکبار انجام شوند، تا آسیب کمتری به پوست وارد شود.

آیا زنان باردار می توانند برای از بین بردن موهای اضافی از لیزر استفاده کنند؟

متخصصان برای افرادی که باردار هستند، لیزر موهای زائد را توصیه نمی کنند. این امر به این دلیل است که دانشمندان هیچ مطالعه انسانی در مورد اثبات ایمنی لیزر در دوران بارداری انجام نداده اند.

از مصرف چه داروهایی  قبل از لیزر باید خودداری کرد؟

از مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها، رتینوئید و اسیدهای هیدروکسیل قبل از انجام لیزر خودداری کنید. ترکیبات موجود در این داروها به نور حساس می باشند و موجب آسیب پذیری پوست می شوند.

چه افرادی مجاز به استفاده از لیزر نیستند؟

نوجوانان، زنان باردار، بیمارانی که به علت مشکلات عصبی تحت درمان هستند و افرادی که مجبورند ساعت های طولانی زیر نور آفتاب کار کنند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید