آیا زندگی تان گاهی پیچیده به نظر می رسد؟ آیا در رفتار خود احساس سنگینی می کنید؟ این احساسات می تواند برای هرکسی پیش بیاید. خوشبختانه کارهایی برای رهایی ذهن از تأثیرات منفی و ایجاد آرامش خاطر وجود دارد.

بسیاری از مردم نمی دانند از کجا شروع کنند، اما چندین مرحله وجود دارد که می توانید در حال حاضر آن ها را انجام دهید تا آرامش بیشتری در زندگی شما ایجاد شود. با تغییرات جزئی در رفتار یا تغییرات بزرگ در سبک زندگی می توانید به این آرامش دست پیدا کنید.

نفس کشیدن

تنفس یک فعالیت ساده است، اما یکی از قدرتمندترین راه ها برای ایجاد آرامش است. احساسات و تنفس ارتباط نزدیکی با هم دارند، اگر نفس خود را تنظیم  کنید و یاد بگیرید که به طور مساوی و کامل نفس بکشید، احساسات شما نیز آرام خواهد شد.

تحقیقات نشان داده است که اقدامات تنفسی باعث کاهش "کورتیزول" یا همان هورمون استرس می شود. در اینجا مراحلی را برای بدست آوردن این آرامش ارائه می دهیم:

یک دست را روی شکم و دیگری را روی قفسه سینه خود بگذارید. نفس عمیق بکشید و این نفس را برای چند ثانیه نگه دارید و بعد از آن دوباره نفس بکشید. این روش را آنقدر تکرار کنید تا به یک ریتم ثابت برسید. این تمرین را هر روز 10 دقیقه انجام دهید.

ورزش

ورزش منظم یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای آرامش بدن و ذهن خود انجام دهید. برای نتیجه گیری بهتر باید 30-60 دقیقه تمرین هوازی (پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا و غیره) انجام دهید.

بهتر است بدانید، ورزش با بدن شما چه می کند!

با ورزش کردن،اندورفین و سروتونین که موادی شادی آور هستند در مغز  شما بیشتر تولید می شوند و حال شما را خوب می کنند، انرژی شما را تقویت می کنند و خستگی درونی  شما را کاهش می دهند و حتی خواب تان را بهبود می بخشند. ورزش خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر بیماری های قلبی- عروقی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

به اندازه کافی نور خورشید دریافت کنید

نور خورشید ویتامین D را در بدن شما تولید می کند و این باعث افزایش سطح سروتونین بدن نیز می شود.  شما نمی توانید تأثیری مشابه را از نور های مصنوعی دریافت کنید، بنابراین سعی کنید وقت خود را در بیرون از منزل سپری کنید. برای مثال در هوای آزاد ورزش کنید یا حتی اگر شده در حیات منزل به پیک نیک بروید.

خودتان را در جریان بگذارید

یکی از بهترین راه ها برای تجربه آرامش و شادابی، ورود به حالت "جریان" است. وضعیت جریان جایی است که شما کاملاً در یک فعالیت درگیر شوید. وقتی کارهایی را انجام می دهید که دوست دارید و وقتی به شکلی متناسب با توانایی های خود به چالش کشیده می شوید، وارد جریان می شوید. کارهایی را که دوست دارید انجام دهید؛ به طور مثال می توانید بازی دارت را هر آخر هفته بازی کنید.

سخاوتمند باشید

سخاوت بودن در واقع باعث شادتر شدن ما می شود و آرامش را در درون ذهن ما افزایش می دهد. دور کردن پول می تواند، هورمون استرس کورتیزول را کاهش دهد. همچنین طول عمر شما را افزایش دهد و حتی می تواند باعث تقویت سلامت روان شود. افرادی که سخاوتمندتر هستند، کمتر دچار افسردگی می شوند. اینکه شما چگونه می خواهید سخاوتمند باشید، به عهده خودتان است.

برای مثال به امور خیریه مورد علاقه خود هدایایی اهدا کنید. برای کمک به دوستان و اعضای خانواده در امور مالی، توسعه یا نگهداری از کودکان، کمک مالی، فکری یا عملی داشته باشید.

قدردان بودن

سپاسگزار بودن از آنچه در زندگی دارید، راهی عالی برای توسعه آرامش است.  قدردانی استرس را کاهش می دهد و مواردی مانند خوش بینی و رضایت از زندگی را افزایش می دهد. این را بدانید همیشه چیزی وجود دارد که می توانید برای آن سپاسگزار باشید.

افرادی که سپاسگزاری می کنند، در کل نسبت به زندگی خود احساس بهتری دارند. هر روز آنچه را که در موردش شکرگزار و خشنود هستید یادداشت کنید. سعی کنید، نیمه پر لیوان را در  چالش های زندگیتان ببینید.

خودتان را ابراز کنید!

هنرهای خلاق می توانند منبع قدرتمندی از خوشبختی و آرامش باشند. روش های مختلف برای بیان هنر می تواند به شما کمک کند، احساس بهتری نسبت به زندگی خود داشته باشید. مثلا نقاشی یا رنگ آمیزی. لازم نیست حتما نقاش شگفت انگیزی باشید. فقط نقاشی کنید و تخیل خود را درگیر کنید.

موسیقی

به یک کلاس موسیقی مجازی یا واقعی بپیوندید و به موسیقی های مورد علاقه خود هنگامی که در خانه هستید گوش دهید. خودتان ساز بزنید؛ گیتار، پیانو و سایر سازها راهی عالی برای بیان خود از طریق موسیقی هستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید