حجت ‌الاسلام ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اعلام کرد: هیات‌های مذهبی هر شب در فضای مجازی به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه دارند.

به گزارش سلام نو و به نقل از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد حجت ‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی روز سه شنبه گفت: شیوع ویروس کرونا، با اقدام به موقع و هوشیارانه اقشار مختلف از جمله اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تبدیل به یک فرصت شد و اعضای کانون‌ها از این فرصت استفاده کرده و علاوه بر فرهنگ‌سازی در سطح فضای مجازی اقدام به تولید گسترده ماسک کردند.

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب درباره عبادت، تضرع و خشوع در تنهایی در ایام ماه مبارک رمضان و در غیاب جلسات عمومی تاکید داشتند، کانون‌های مساجد اقدام به راه‌اندازی هیات های مذهبی در سطح فضای مجازی کردند، به طوری که در حال حاضر عموم کانون‌ها در سطح کشور هر شب به صورت مجازی هیأت و قرائت قرآن دارند که فرصت بسیار مغتنمی در راستای بهره‌برداری از فضایل این ماه پر برکت در شرایط کنونی است.

با توجه به سخنان مقام معظم رهبری به منظور ایجاد یک رزمایش گسترده در سطح کشور برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا فعالیت های متنوعی در قالب طرح ملی راهکار (رزمایش ایمان، همدلی کار، ایثار و رمضان) در ۲۵ هزار کانون صورت گرفت تا علاوه بر فرهنگ‌سازی، زمینه‌ساز دستگیری و همراهی مسجدی ها با مردم در مقابله با ویروس کرونا را فراهم آورد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تاکنون برنامه‌ها و فعالیت‌های متعددی به همت اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور صورت پذیرفته است که از جمله آنها می‌توان به ضدعفونی و گندزدایی مساجد و معابر، تهیه بسته‌های معیشتی و راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک اشاره داشت که رقمی بالغ بر ۳ هزار گزارش واصله در مقابله با کرونا از استان‌های مختلف را شامل می شود.

ارزانی با اشاره به شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، گفت: در این راستا خط تولید ماسک در بسیاری از کانون‌ها راه‌اندازی شد که این حرکت علاوه بر آنکه اقدامی موثر به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش کرونا بود، سبب اشتغال‌آفرینی نیز شد. آموزش‌های لازم از طریق فضای مجازی رویکرد دیگری است که در وضعیت فعلی از سوی کانون‌ها دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: فراوانی فعالیت‌های کانون‌های مساجد در مقابله با کرونا به ترتیب در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، مازندران، فارس، گیلان، تهران و کرمان دیده می‌شود و سایر استان‌ها نیز به فراخور شرایط و امکاناتی که در دسترس دارند، مشغول خدمت‌رسانی هستند تا در این حرکت مومنانه نقش به سزایی ایفا کنند.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید