طبق گفته کارشناسان و متخصصان دیابت، افراد دیابتی باید از یک رژیم متعادل استفاده کنند تا به اهداف خود در زمینه کاهش قند خون دست پیدا کنند. ولی این رژیم غذایی باید با برنامه و دقیق انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

در زمان هایی تنظیم شده بخورید

بدن شما بهتر است هنگام حفظ یک برنامه غذایی منظم، قند خون و وزن شما را تنظیم کند. اندازه های متوسط و سازگار برای هر وعده غذایی را هدف بگیرید.

صبح خود را با یک صبحانه خوب شروع کنید. این وعده غذایی انرژی و همچنین قند خون پایدار را تأمین می کند.

به طور منظم وعده های غذایی کوچک را ادامه دهید. خوردن منظم و کم به شما کمک می کند تا وزن خود را کنترل کنید.

کالری را به همان میزان حفظ کنید. برای تنظیم سطح قند خون، سعی کنید به جای پرخوری یک روز یا در یک وعده غذایی، هر روز تقریباً به همان مقدار غذا بخورید  و بعد از آن با کمترین میزان ادامه دهید.

یک دفتر خاطرات غذایی داشته باشید

یک مطالعه جدید نشان داده است افرادی که یک دفتر خاطرات غذایی را تهیه کرده اند، دو برابر وزن خود را از دست داده اند. چرا؟ یک ضبط کتبی به شما کمک می کند تا مناطق مشکل دار مانند میان وعده بعد از ظهر یا صبحانه در جایی که کالری بیشتری از آنچه متوجه می شوید، شناسایی کنید. همچنین باعث افزایش آگاهی شما در مورد چه، چرا و چقدر می شود که به شما کمک می کند تا میان وعده های بی فکر را قطع کنید.

فعال تر شوید

ورزش می تواند به شما در مدیریت وزن کمک کند و ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. یک راه آسان برای شروع ورزش این است که روزانه 30 دقیقه پیاده روی کنید (یا سه جلسه 10 دقیقه ای در صورت این کار راحت تر باشد). همچنین می توانید شنا، دوچرخه سواری یا هر نوع فعالیت متوسط دیگری را که باعث شده است عرق کمتری داشته باشید و سخت تر نفس بکشید، امتحان کنید.

گام بعدی…

بیاموزید چگونه وزن خود را کاهش داده و آن را کنترل کنید . اگر آخرین تلاش شما در رژیم غذایی موفقیت آمیز نبود یا وقایع زندگی باعث افزایش وزن شما شد، ناامید نشوید. نکته اصلی پیدا کردن طرحی است که با نیازهای فردی بدن شما مطابقت داشته باشد تا بتوانید از مشکلات معمول رژیم جلوگیری کنید و موفقیت در کاهش وزن طولانی مدت را پیدا کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید