اگر این روزها از عرضه انواع مواد آرایشی و بهداشتی شامل انواع مواد معدنی و لوسیون ها در بازار گیج شده اید، در اینجا شش روال اساسی مراقبت از پوست بیان شده، که هیچ زنی نباید آن ها را نادیده بگیرد. نکات و ترفندهای مفید ذکر شده  به شما کمک می کنند تا بهترین ظاهر را داشته باشید.

به یاد داشته باشید از هم اکنون شروع کنید، زیرا هرگز دیر نیست که بخواهید مراقبت از پوست خود را ادامه دهید.

پاکسازی

پاکسازی برای تنفس پوست و از بین بردن همه کثیفی ها، گرد و غبار و مواد شیمیایی موجود در محیط  ضروری است. با این حال، چگونگی تمیز کردن مهم تر از محصولی است که استفاده می کنید. از محصولی استفاده کنید که با پوست شما سازگار باشد، اما از بین بردن روغن های اساسی به معنای تمیزی پوست نیست. تمیز کردن را با شدت و حرکات سریع انجام ندهید، زیرا این کار باعث  آسیب رساندن به پوست می ‌شود.

مرطوب کننده

همه اهمیت یک مرطوب کننده خوب را می دانند، اما پیدا کردن محصول مناسب بسیار مهم به نظر می رسد. نوع، سن و محل پوست خود را در نظر بگیرید. اگر در منطقه ای با نور شدید آفتاب زندگی می کنید، یک مرطوب کننده با کرم ضد آفتاب داخلی بسیار ارزشمند خواهد بود. همچنین به یاد داشته باشید که با افزایش سن، باید مرطوب کننده را متناسب با پوست خود تغییر دهید. در شب، برای پوست های پیر و خشک از یک درمان شدیدتر مانند سرم می توان استفاده کرد، این می تواند همراه با یک مرطوب کننده خوب به کار رود.

آبرسانی

واقعیت این است که پوست هم یکی اعضای بدن است و درست مانند سایر قسمت های بدن، از سلول تشکیل شده است و سلول های پوستی از آب تشکیل شده اند. اگر پوست شما به اندازه کافی آب نداشته باشد، خشک، زبر و پوسته پوسته می شود. علاوه بر این، پوست خشک از مقاومت کمتری برخوردار است و بیشتر در معرض چین و چروک است. در صورت گرم بودن هوا، اطمینان حاصل کنید که هر روز دو یا چند لیتر مایعات می نوشید. آب، چای، تزریق های گیاهی، آب میوه و نوشیدنی های غیر الکلی برای این منظور مفیداند‌. صبر نکنید تا احساس تشنگی کنید زیرا بدن به شما نمی گوید که دچار کم آبی هستید.

کرم چشم

هنگامی که از مرطوب کننده استفاده می کنید، ممکن است فکر کنید که نیازی به کرم دور چشم ندارید. اما پوست لطیف اطراف چشم نیازمند توجه بیشتری است. از آنجا که پوست در این ناحیه نازک تر از مناطق دیگر صورت است و تعداد زیادی عضله ریز در این ناحیه وجود دارد، نسبت به سایر قسمت ها حساس تر است. مواردی که  می تواند در این ناحیه به وجود آید، شامل پف کردن، تغییر رنگ، خطوط ریز و چین و چروک است. کرم های چشمی حاوی روغن بیشتری نسبت به یک مرطوب کننده معمولی هستند و مواد تشکیل دهنده فعال زیادی برای مشکلات ناحیه چشم دارند.

ماسک صورت

با توجه به روال روزمره مراقبت از پوست، ماسک صورت ضروری نیست، اما استفاده از آن یک بار در هفته می تواند برای پوست مفید باشد. ماسک های ژله ای، ماسک های سفالی، ماسک های خامه ای یا ماسک های صفحه ای را انتخاب کنید. امروزه درمان های زیادی وجود دارد، از جمله مینی لیفت، پرکننده های پوستی، انتقال چربی و لیپوساکشن.

نکته مهم این است که قبل از انجام هر نوع درمانی از متخصصان مشاوره بگیرید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید