اگر شما هم در جستجوی سلامتی و آرامش در قلب طبیعت هستند با ما همراه باشید و از آبگرم قزوین بدانید.

آبگرم قزوین؛ بهشت گمشده در میان کوه‌های البرز

به گزارش سلام نو آنطور که کجارو نوشته است قزوین، نگین تاریخی ایران، در دامنه جنوبی البرز، گنجینه‌ای پنهان دارد که به نام آبگرم شناخته می‌شود. شهری خوش آب و هوا که با چشمه‌های آبگرم معدنی و خواص درمانی منحصر به فرد، به مقصدی محبوب برای گردشگری سلامت تبدیل شده است.

مسیر رسیدن به بهشت

آبگرم در شهرستان آوج واقع شده و با طی کردن مسافتی حدود ۹۵ کیلومتر از شهر قزوین به سمت همدان، به این شهر زیبا خواهید رسید. جاده‌ای که شما را به آغوش طبیعت بکر و کوهستانی می‌برد و در هر قدم، چشم‌اندازهای نفس‌گیر را به تماشا می‌گذارد.

طبیعت سخاوتمند

در آبگرم، رودخانه خروشان ابهررود از میان شهر عبور می‌کند و طراوت و شادابی را به ارمغان می‌آورد. گویی طبیعت سخاوتمند، تمام زیبایی‌های خود را در این نقطه جمع کرده است.

خرقان، نگین آبگرم

اما شهرت اصلی آبگرم به خاطر چشمه خرقان (ارشیا) است. این چشمه که از دل زمین می‌جوشد، آبی گرم و معدنی با خواص درمانی بی‌نظیر دارد.

شفا در آبگرم

آبگرم خرقان از دسته آب‌های کلروره سدیک و بیکربناته کلسیک گرم با pH اسیدی است و برای درمان بیماری‌های مفصلی، عضلانی، عصبی، گوارشی و تنفسی بسیار مفید است.

آبگرم قزوین؛ بهشت گمشده در میان کوه‌های البرز

بهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به آبگرم، فصل بهار و تابستان است. در این فصل‌ها، آب و هوای خنک و دل‌انگیز کوهستان، طراوت و شادابی را به شما هدیه می‌دهد.

اقامت در آغوش طبیعت

در آبگرم، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و لذت هم‌نشینی با مردم خونگرم و مهمان‌نواز آبگرم بهره‌مند شوید.

سوغات

از آبگرم، دست خالی برنگردید! گلیم و جاجیم، سفال و سرامیک، چرم و لبنیات از جمله سوغات این شهر هستند که می‌توانید به عنوان یادگاری از سفر خود به آبگرم تهیه کنید.

آبگرم، مقصدی برای تمام فصول

آبگرم در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد. در بهار، طبیعت سرسبز و خرم، در تابستان، آب و هوای خنک و دل‌انگیز، در پاییز، برگ‌های رنگارنگ و در زمستان، منظره برفی کوهستان، شما را مجذوب خود خواهد کرد.

سفر به آبگرم، سفری به سوی سلامتی و آرامش

اگر به دنبال مکانی آرام و دل‌انگیز برای فرار از شلوغی شهر و تجربه سفری متفاوت هستید، آبگرم را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این شهر زیبا، نه تنها از خواص درمانی آبگرم خرقان بهره‌مند خواهید شد، بلکه می‌توانید از طبیعت بکر و کوهستانی، رودخانه خروشان ابهررود، مردم خونگرم و مهمان‌نواز و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این منطقه لذت ببرید.

آبگرم قزوین؛ بهشت گمشده در میان کوه‌های البرز

کد خبرنگار: ۲۶
۱۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 9
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    14 5
    حتما یه بار برید آبگرم
  • علی خمسه IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    25 4
    سلام ،ممنون از مطالبی که از شهر ما به اشتراک گذاشتید.اما نکته ای که وجود داره این هست که ابهرچای از شعر ما عبور نمیکنه بلکه مسیر آن شهر ابهر و تاکستان هست. اما خررود چای هست که در شهر ما در جریان داره و پس از به هم پیوستن آوا چای و‌کلنگون چای بزرگتر شده و به سمت بویین زهرا و آبیک رفته و با پیوستن ابهر چای شور چای را تشکیل داده به اشتهار رفته و از آنجا هم به سمت دریاچه حوض سلطان میروند
  • ایمان IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
    16 5
    خیلی عالی دسترسی آسان در مسیر بزرگراه قزوین کربلا .
  • جواد IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
    17 5
    آب گرم فقط آب گرم یله گنبد قزوین
  • علیرضا زمانی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
    0 0
    آبگرم شهر و دیار من
  • مهناز IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    0 2
    ممنون از استان ما تعریف شده آبگرم یل گنبد حرف نداره عالی
  • فرهاد IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
    0 0
    شهر و بخش ٱبگرم دارای منتظر زیبا و دیدنی بسیاری می باشد بنده توفیق داشتم مدت سه سال خدمت مردم خونگرم و نجیب شهرستان ٱوج و بخش ابگرم باشم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید