گوهری پنهان در دل کوه‌های لرستان، یکی از زیباترین آبشارهای ایران است که هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

بلندترین آبشار لرستان / مقصدی شگفت‌انگیز برای طبیعت‌گردان

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است در قلب لرستان، سرزمینی سرسبز و پر رمز و راز، آبشاری بلند و خروشان به نام نوژیان آرمیده است. این آبشار با ارتفاع ۹۵ متر و عرض ۵ متر، عنوان بلندترین آبشار لرستان را به خود اختصاص داده و هر ساله، گردشگران و طبیعت‌دوستان بسیاری را به سوی خود می‌کشد.

نغمه‌ی دلنشین آب و طبیعتی بکر:

آبشار نوژیان از کوه تاف سرچشمه می‌گیرد و رودخانه‌ای خروشان را به وجود می‌آورد. این رودخانه، آب چشمه‌های بزرگ و کوچک اطراف منطقه را نیز تأمین می‌کند و محیطی ایده‌آل برای پرورش ماهی‌های قزل‌آلا به وجود می‌آورد.

مسیری پر رمز و راز

برخلاف تصور، مسیر دسترسی به آبشار نوژیان با آبشار بیشه متفاوت است و طی کردن آن با خودرو امکان‌پذیر نیست. برای رسیدن به این آبشار، باید جاده‌ای جنگلی را پیمود که بخشی از آن آسفالت و بخشی دیگر خاکی است. طبیعت بکر و چشم‌نواز این جاده، لذتی وصف‌ناپذیر را به سفر شما می‌افزاید.

در بالای آبشار نوژیان، گردشگاه جنگلی زیبایی قرار دارد که مکانی ایده‌آل برای استراحت و لذت بردن از طبیعت است. همچنین، وجود گیاهان دارویی در این منطقه، بر جذابیت آن می‌افزاید.

بلندترین آبشار لرستان / مقصدی شگفت‌انگیز برای طبیعت‌گردان

موقعیت مکانی و مسیر دسترسی

برای رسیدن به آبشار نوژیان، باید ابتدا به سه راهی بین خرم آباد، بروجرد و درود بروید. سپس، از کمربندی خرم آباد به سمت جاده آبشار نوژیان حرکت کنید. تابلوهای راهنمایی شما را تا رسیدن به این آبشار هدایت می‌کنند.

آبشار نوژیان در بین دو کوه تاف و هشتاد پهلو و در ۳۸ کیلومتری شمال شرق خرم آباد واقع شده است. برای رسیدن به این آبشار، پس از طی مسیر خرم آباد به بروجرد، باید از طریق کمربندی خرم آباد به سمت جاده آبشار نوژیان حرکت کنید. جاده جنگلی منتهی به آبشار، تجربه‌ای لذت‌بخش از رانندگی در طبیعت را به شما هدیه می‌دهد.

بهترین زمان سفر

فصل بهار و تابستان، با آب و هوای معتدل و طبیعت سرسبز، بهترین زمان برای سفر به آبشار نوژیان است. در فصل‌های پاییز و زمستان، حجم آب آبشار کاهش می‌یابد و ممکن است در برخی موارد، آبشار به طور کامل یخ ببندد.

نکات ایمنی

  • مسیر دسترسی به آبشار پر پیچ و خم و خطرناک است. رانندگی در این مسیر باید با احتیاط کامل انجام شود.
  • برای کوهنوردی در جنگل‌های بالای آبشار، حتماً وسایل و تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید.
  • به دلیل عدم وجود امکانات گردشگری و توریستی در اطراف آبشار، از شنا در رودخانه خودداری کنید.
  • در صورت تمایل به چادر زدن در شب، آب و غذای کافی به همراه داشته باشید.
  • نزدیک‌ترین پمپ‌بنزین به آبشار نوژیان حدود ۴۲ کیلومتر فاصله دارد.

بلندترین آبشار لرستان / مقصدی شگفت‌انگیز برای طبیعت‌گردان

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید