۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 55488548

آبشارگردی در لرستان تجربه بی‌نظیری است همراه باشید تا بدانیم آبشار وارگ کجاست.

آبشار وارگ کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: لرستان در غرب ایران با طبیعت بکر و بی‌نظیرش یکی از قطب‌های گردشگری ایران به شمار می‌آید.

این استان زیبا با مردان و زنان غیورش هر ساله میزبان گردشگران بسیاری است که در فصول مختلف شهرهای ازنا، الیگودرز، دورود، خرم آباد و غیره را برای سفر انتخاب می‌کنند.

آبشار وارگ در روستایی به نام وارگ در جنوب شهرستان الیگودرز قرار دارد. آبشار وارک متشکل از دو آبشار است که در ارتفاع ۱۳۲۰ متری از سطح دریا واقع شده‌اند و به فاصله ۱۵ متری از یکدیگر قرار دارند.

به همین سبب آن را جز آبشارهای دوقلو ایران به حساب می‌آورند که یکی از مناظر بی‌بدیل ایران را خلق می‌کند و چشمان هر عاشق طبیعتی را به خود جذب می‌کند.

آشنایی با آبشار وارگ

استان لرستان که به سرزمین آبشارها معروف است تعدادی از زیباترین آبشارهای ایران را در خود جای داده که یکی از آن ها آبشار وارک است، آبشاری که در غرب گردنه نوژیان و در جنوب شرقی خرم آباد قرار گرفته، ۴۸ کیلومتر تا خرم آباد فاصله دارد و مطمئنا یکی از جلوه های بینظیر طبیعی در این شهر است.

آبشار وارگ کجاست؟

این آبشار دوقلو از جریانی در بالای صخره سرچشمه می گیرد و آب را از ارتفاعی بلند به پایین فرو می ریزد.

اما این فقط جذابیت های آبشار نیست که بودن در کنار آن را به یکی از جذاب ترین طبیعت گردی ها تبدیل کرده است در اطراف آبشار هم طبیعتی بکر جلوه گری می کند که کافسیت کمی طبیعت دوست باشید تا شیفته زیبایی های اطراف آبشار شوید.

در اطراف آبشار درختان بلوط و انجیر کوهی را می بینید که زیبایی های اطراف را دوچندان کرده اند و طبیعتی خلق کرده اند بی بدیل و بی همتا.

این آبشار از نوع دو قلو است و همانطور که گفتیم آبشار در یک صخره سنگی سرچشمه می گیرد و پس از اینکه ۱۵ کیلومتر را طی کرد از صخره ی دومی به پایین می ریزد و آبشار دوم را پدید می آورد.

دو آبشار وارک و نوژیان در نزدیکی همدیگر هستند و در بازدید از یکی می توانید از دیگری هم دیدن کنید، هر کدام از این آبشارها ویژگی های منحصربفرد خود را دارند و حیف است که از هردوی آن ها دیدن نکنید.

آبشار وارگ در روستایی هم نام با خود قرار گرفته و جزو دیدنی های الیگودرز است.

آب این آبشار بسیار فراوان است و پس از آن که از چشمه های بالای صخره سنگی سرچشمه می گیرد، اولین آبشار را به وجود می آورد و با طی فاصله ۱۵ متری، از صخره دوم نیز فرو می ریزد و آبشار دوم را پدید می آورد و به رود رودبار می ریزد.

ارتفاع منطقه وارگ از سطح دریا ۱۳۲۰ متر است.

این آبشار ازنوع آبشارهای دو قلو به شمار می آید.

راه رسیدن به آبشار سخت است باید خودروی خود را در روستای دستگرد پارک کنید و ادامه مسیر را پیاده طی کنید. ارتفاع آبشار ۵۷ متر و ۵۰ متر عرض آن است.

آبشار وارگ کجاست؟

محل قرارگیری آبشار وارگ

آبشار وارک در غرب گردنه نوژیان، بخش پاپی در جنوب شرقی خرم ‌آباد قرار دارد و یکی از زیباترین آبشارهای کشور است؛ فاصله این آبشار تا شهر خرم ‌آباد حدود ۶۰ کیلومتر است.

سرچشمه آبشار وارک صخره ای سنگی است که پس از طی حدود ۱۵ متر از صخره دوم فرو می ریزد و آبشار دوم به وجود می آید. آبشار وارک در نزدیکی آبشار نوژیان قرار دارد.

در فصل کم‌ آبی ارتفاع قسمت اول این آبشار بی‌ نظیر هفت متر با عرض حدود ۱۲ متر و قسمت دوم ۱۵.۵ متر با عرض ۵.۵۶ متر است و یکی از زیباترین منظره‌ ها را در این منطقه می ‌توان تماشا کرد.

حداکثر ارتفاع آبشار وارک به ۵۷ متر می ‌رسد و عرضی معادل ۵۰ متر را دربرمی گیرد. اطراف این آبشار پوشیده از درختان بلوط، گلابی، زالزالک است.

این آبشار در جنوب شرقی خرم آباد و در غرب گردنه نوژیان و نزدیک آبشار نوژیان در روستایی با همین نام واقع شده است.

فاصله آبشار از سه راهی پلیس راه خرم آباد –بروجرد ۴۰ کیلومتر است. اگر از پلیس راه حدود ۱۴ کیلومتر در جاده کمربندی خرم آباد به سمت جنوب بروید، به یک سه راهی خواهید رسید که تابلوی راهنمای آبشار نوژیان در سمت مقابل جاده نصب شده است.

برای رسیدن به آبشار وارک از همین جاده استفاده میشود، پس از طی مسافتی به یک سه راهی دیگر میرسید که اگر به سمت مشرق (دست چپ) بپیچید به آبشار نوژیان میرسید و اگر بسمت مغرب (دست راست) بپیچید به آبشار زیبای وارک خواهید رسید، جاده پس از طی چند کیلومتر کوهستانی می شود.

این مسیر طبیعتِ جنگلی دارد و مملو از درختان بلوط است.

یازده کیلومترمانده به آبشار جاده شوسه میباشد که ۵ کیلومتر انتهای مسیر را نمی توان از ماشین استفاده کرد و برای رسیدن به آبشار و دیدن گوشه ای از خلقت زیبای خداوند رنج پیاده روی را باید به جان خرید.

آبشار وارگ کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید