۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
کد خبر: 55503864

چراغ خطی کرو که چراغ خطی رینگی یکی از حالت‌های آن است، نوری است که به شکل و ایده دلخواه شما در طرح‌های خمیده و منحنی، دایره، نیم دایره، گوشه‌های خم که در نظرتان باشد قابلیت اجرا دارد.

انواع نورپردازی خطی

چراغ خطی از جدیدترین و مدرن‌ترین سیستم‌های روشنایی و نورپردازی هستند که از نظر کارایی نسبت به سیستم‌های نورپزدازی قدیمی بازده نوری بسیار بالاتر، طول عمر بیشتر، شار نوری بهتر و مصرف انرژی کمتری دارند و بعلاوه نور را به صورت یکدست و یکنواخت از خود ساطع می‌کنند. این روزها نورپردازی با چراغ خطی بخش‌ مهمی از نیازهای نورپردازی معماران، طراحان و مصرف‌کنندگان در نور پردازی داخلی و نور پردازی خارجی بخش‌های مختلف روشنایی تجاری،روشنایی اداری، روشنایی مسکونی، گالری، مطب، فروشگاهی و … می باشد. گروه روشنایی اکووات طراح و تولید کننده نورهای خطی شامل چراغ خطی توکار(تخت و معمولی و منحنی)، چراغ خطی روکار، چراغ خطی آویز، نور می‌باشد.

نورپردازی با چراغ خطی آویز

نورپردازی خطی آویز یکی از محبوب ترین روش های نورپردازی در سراسر جهان است. با استفاده از اشکال مختلف و سطوح تعلیق به صورت خطی می توان ظاهری غیر منتظره ایجاد کرد.

با بالا بردن یا کاهش ارتفاع چراغ خطی آویز می‌توان شدت نور را تنظیم کرد. همچنین استفاده از نور های خطی دو طرفه به صورت آویز برای بهره مندی از نور غیر مستقیم می تواند تفاوت چشمگیری در فضای اتاق ایجاد کند. همچنین می توانید بین نور مستقیم و غیرمستقیم برای تمرکز بر عناصر مختلف طراحی انتخاب کنید، نور مستقیم برای روشنایی عمومی فضا هنگام انجام کارها دید را بهبود می بخشد و نور غیر مستقیم برای ایجاد فضایی رمانتیک و مدرن یا تامین نور اصلی فضا بدون هیچ گونه خیرگی و آزردگی چشم استفاده می شود.

نورپردازی با چراغ خطی روکار

ایجاد روشنایی خطی با چراغ خطی روکار در اشکال مختلف زیبایی خاصی به فضا می بخشد و می تواند یک طرح معمارانه و خلاقانه در اتاق ایجاد کند. همچنین نصب خطوط نوری در میان شلف‌ها در سقف یا دیوار از ایده های خلاقانه و معمارانه نورپردازی خطی است و جذابیت منحصر به فردی در فضا ایجاد می کند.

نور های روکار به فضا بعد می بخشند و یکنواختی را در اتاق کاهش می دهند. همچنین گستره ی وسیعی از کاربردها در فضاهای مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی، فروشگاهی و هتل ها را در بر می گیرند و علاوه بر تامین نور اصلی فضاها ، جلوه ای مدرن به فضا می بخشند.

نورپردازی با چراغ خطی توکار

نورپردازی خطی به صورت توکار فضای بصری کمتری را اشغال می کند. این کمک می کند تا اتاق بزرگتر به نظر برسد و به افزایش زیبایی به معماری فضا و همچنین ایجاد یک فضای مدرنیته کمک می کند.

چراغ خطی توکار در دو حالت لبه دار و بدون لبه (تریملس) در عرض های مختلف و طول نامحدود تولید می شوند. نور های خطی با عرض نور کمتر (2 تا 3.5 سانتی متر) بیشتر به عنوان نورپردازی تزیینی و زیبایی فضا استفاده می شود و نور های خطی با عرض نور 3.5 سانتی متر و بالاتر علاوه بر زیبایی، جهت تامین نور اصلی فضا مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین طول لاین های نوری کاملا سفارشی بوده و می تواند در اشکال هندسی مختلف به صورت L شکل، مستطیل و یا دایره تولید گردد.

آخرین ترندهای چراغ خطی در معماری مدرن:

چراغ خطی مثلثی

مثلث نیز یکی دیگر از المان‌هایی است که بسیار در طراحی و دکوراسیون کاربرد داشته. ما وقتی راس مثلث برا به سمت بالا قرار دهیم حالت مردانه و اگر به سمت پایین قرار دهیم حالتی زنانه در ذهنمان تداعی می‌شود.در فضاهای مختلف، با استفاده از چراغ خطی مثلثی میتوان هم جلوه‌ای خاص به فضا داد و هم بر کانسپت دکوراسیون آن فضا و کاربری تاکید کرد. چراغ خطی مثلثی نیز مانند دیگر انواع چراغ خطی، هم در ابعاد از قبل تعیین شده و هم در ابعاد سفارشی قابل تولید است.

چراغ خطی دایره‌ای یا رینگی

استفاده از دایره خطی در سقف به صورت آویز می‌تواند نیاز شما را از لوسترهای مختلف رفع کند. چراغ خطی رینگی در دایره‌های کوچک و بزرگ با ابعاد سفارشی تولید می‌شود، یکی از بهترین ادوات روشنایی برای استفاده در مرکز بخش‌های مختلف مثل پذیرایی یا لابی هتل و ساختمان است. علاوه بر این می‌توانید با تنظیم چند نور رینگی بزرگ و کوچک در ترازهای ارتفاعی مختلف، نورهای خطی را به صورتی بچینید که از پایین به شکل زنجیرهای در هم گره خورده دیده شوند.

چراغ خطی کرو سفارشی

چراغ خطی کرو که چراغ خطی رینگی یکی از حالت‌های آن است، نوری است که به شکل و ایده دلخواه شما در طرح‌های خمیده و منحنی، دایره، نیم دایره، گوشه‌های خم که در نظرتان باشد قابلیت اجرا دارد.از نظر کیفیت و مقدار نور نورهای خطی کرو تفاوتی با دیگر نورهای خطی ندارند زیرا این نورها نیز با ماژول ولی در ابعاد کوچکتر طراحی شده‌اند.

چراغ خطی هگزاگون یا شش ضلعی

چراغ خطی شش ضلعی یکی از بهترین نورهای ترند است و بیشتر برای دکوراسیون داخلی با طرح‌ها و کانسپت‌های از پیش تعیین شده است. ریشه‌های معماری 6ضلعی را میتوان در بسیاری از مساجد و نقش‌های قدیمی دید و همین موضوع باعث شده تا استفاده از چراغ خطی، عمق خوبی به فضای ایجاد شده در داخل ساختمان بدهد. استفاده از چراغ خطی هگزاگون در مکان‌هایی مثل اداره و یا رستوران، می‌تواند حس خوب اجتماع افراد مختلف در آن فضا و حضور در کنار یک دیگر با آرامش و نظم را به خوبی تقویت کند.

برای دیدن مدل های بیشتر از چراغ های خطی ترند میتوانید به سایت اکووات مراجعه کنید

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید