میکروسمنت به دلیل قابلیت تینت شدن بالا و همچنین به دلیل قابلیت انعطاف در ارائه فینیشینگ و جلوه های متنوع می تواند گزینه بسیار مناسبی برای انوع سالن های آرایش در اقتصادی ترین حالت تا لاکچری ترین می تواند به کار برده شود. استفاده از جلوه اکسیدآهن در میکروسمنت بیوتی سالن ها بسیار رایج است.

چرا در معماری مدرن و لاکچری از رنگ کمتر استفاده می شود؟

امروزه در معماری مدرن و لاکچری از پوشش های دکوراتیو جدیدی مانند میکروسمنت به جای رنگ های ساختمانی مرسوم استفاده می شود.

رنگ های ساختمانی مرسوم به دلایل متعددی همچون مشکلات اجرا، بحث های زیست محیطی (به دلیل مواد اولیه تشکیل دهنده رنگ)  و همچنین یکنواختی و قدیمی شدن از محبوبیت کمتری برخوردار هستند و در مقابل پوشش های دکوراتیو مانند میکروسمنت به عنوان یکی از محبوب ترین و بهترین جایگزین های رنگ با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.  

میکروسمنت چیست؟ موارد استفاده، انواع، کاربرد و مزایای میکروسمنت

میکروسمنت، یک پوشش تزئینی متشکل از سیمان، رزین‌های پایه آب، مواد افزودنی و رنگ‌دانه‌های معدنی است که به دلیل چسبندگی زیاد می‌تواند بر روی بسیاری از سطوح عمودی و افقی اعمال شود. این پوشش ساختمانی کاملاً متفاوت و متمایز است؛ چراکه مستقیماً می‌تواند بر روی انواع سطوح اعم از کاشی، گچ، تخته، کاشی کف، سنگ مرمر، سرامیک یا گچ، مبلمان و بسیاری دیگر از سطوح اعمال و اجرا شود. در حقیقت با استفاده از میکروسمنت تنها با ضخامت ۳ میلی‌متر به راحتی و به ‌سرعت می‌توانید فضای مورد نظر خود را بازسازی کنید.

کاربردهای میکروسمنت

میکروسمنت به دلیل چسبندگی بالا قابلیت کاربری و اجرا در بسیاری از سطوح اعم از کف، دیوار، نما، پله و اماکنی همچون سرویس بهداشتی، آشپزخانه، پذیرایی، استخر، سالن ورزشی و باشگاه را دارد.

میکروسمنت دیوار

میکروسمنت یک گزینه بسیار مناسب برای پوشش انواع دیوارها است. به دلیل ساختار و همچنین تنوع رنگی و بافت،  میکروسمنت یک گزینه عالی برای جایگزینی کاغذ دیواری و رنگ است.

چرا در معماری مدرن و لاکچری از رنگ کمتر استفاده می شود؟

میکروسمنت کف

میکروسمنت کف، با ایجاد سطح یکپارچه، بدون درز و ترک، فضایی زیبا و جذاب را در کف ساختمان، کف اتاق‌ها، کف نشیمن و...برای شما فراهم می کند. میکروسمنت جایگزین ایده عالی برای پارکت، لمینیت، سنگ، کفپوش، موزاییک و سرامیک است.

میکروسمنت حمام و سرویس بهداشتی

میکروسمنت به دلیل مقاومت مناسب در برابر رطوبت و همچنین قابلیت نظافت آسان، یک پوشش تزئینی عالی برای بازسازی حمام و سرویس بهداشتی است. با اجرای میکروسمنت، مشکلات رایجی چون طبله کردن، ایجاد ترک و سایر مشکلاتی که رنگ آمیزی در سرویس بهداشتی ایجاد می کند، اتفاق نخواهد افتاد.

میکروسمنت آشپزخانه

پوشش میکروسمنت در نقاط مختلف آشپزخانه‌ قابل‌استفاده است. میکروسمنت می‌تواند کف‌ و دیوارها، سقف‌ و میز کار آشپزخانه را در هر رنگ و بافتی که تصور می‌کنید بپوشاند. همچنین از میکروسمنت می‌توانید به‌عنوان یک گزینه مناسب برای فضای بین کابینت استفاده کنید.

میکروسمنت استخر

پوشاندن داخل و اطراف استخر با میکروسمنت گزینه بسیار جذابی است. عدم لغزش و ضدآب بودن پوشش میکروسمنت و همچنین مقاومت عالی آن در برابر اشعه ماورا بنفش، آن را برای پوشش استخرهای سرپوشیده و روباز به یک گزینه ایده‌آل تبدیل کرده است.

میکروسمنت نما

میکروسمنت یک پوشش یکپارچه عالی برای سطوح خارجی ساختمان مانند کف تراس، پاسیو و به وی‍ژه نما و دیوارهای ساختمان است. نماهای کامپوزیت و ترمو وود نیاز به استراکچر ویژه نصب داشته و اجرای آنها همانند میکروسمنت ساده و آسان نیست

میکروسمنت سالن بدنسازی GYM

استفاده از میکروسمنت در سالن بدنسازی، جیم و باشگاه ورزشی به عنوان یک روش دیزاین و دکوراسیون  مدرن و کاربردی، امکانات گسترده‌ای را برای طراحی و دکوراسیون این محیط‌ها و اماکن فراهم می‌کند. این پوشش ساختمانی چند منظوره، با ویژگی‌های منحصر به فرد و خاص خود، می‌تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای پوشش دیوارها، کف‌، سطوح و حتی مبلمان در این محیط‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

میکروسمنت بیوتی سالن و سالن های آرایش

میکروسمنت به دلیل قابلیت تینت شدن بالا و همچنین به دلیل قابلیت انعطاف در ارائه فینیشینگ و جلوه های متنوع می تواند گزینه بسیار مناسبی برای انوع سالن های آرایش در اقتصادی ترین حالت تا لاکچری ترین می تواند به کار برده شود. استفاده از جلوه اکسیدآهن در میکروسمنت بیوتی سالن ها بسیار رایج است.

۸ دلیل مهم برای انتخاب میکروسمنت

مزایای فراوان میکروسمنت ویتو نسبت به سایر پوشش های دکوراتیو، آن را برای ایجاد انواع فضاها و سبک‌ها ایده‌آل می‌کند.

 ۸ دلیل مهمی که باعث می شود قطعاً مجذوب این پوشش نفیس شوید عبارت است از:

۱. رنگ و طرح‌های بسیار متنوع

مخلوطی از انواع مختلف پیگمنت های رنگی در میکروسمنت، فام های متعددی را در اختیار مجری میکروسمنت قرار می‌دهد تا خلاقیت خود را به نمایش بگذارد. رنگ و بافت متنوع ویتوسمنت، فضای هر اتاق یا مبلمان زندگی را متمایز می کند.

۲. سازگار با تمام سطوح

یکی از مزایای بزرگ میکروسمنت، قابلیت سازگاری با تمام سطوح است. چسبندگی زیاد میکروسمنت، امکان اجرا بر روی سطوح مختلف را فراهم می‌کند. به عنوان نمونه برای بازسازی خانه، نیازی به خراب کردن و حذف پوشش قبلی نیست.

۳. ویژگی های دکوراتیو بالا

میکروسمنت هم در داخل ساختمان و هم در فضای باز قابل‌استفاده است و برای کف، دیوار، سقف، تراس، استخر و حتی مبلمان کاملاً مناسب است. به همین دلیل است که میکروسمنت ارزش تزئینی بالایی دارد، زیرا هرچه را که تصور کنید، می‌توانید با آن پوشش دهید.

۴. مقاومت بالا

میکروسمنت ویتو، در برابر فشار مکانیکی، سایش یا اشعه ماوراء بنفش کاملاً مقاوم است. میزان مقاومت میکروسمنت در برابر موارد ذکر شده بسیار بیشتر از محصولات مشابه است.

چرا در معماری مدرن و لاکچری از رنگ کمتر استفاده می شود؟

۵. اجرای سریع و تمیز

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در هنگام بازسازی خانه، نخاله هایی  است که هنگام پیشرفت کار ایجاد می  شوند. با اجرای میکروسمنت شما کمترین میزان ریخت وپاش در منزل را خواهید داشت.

۶. نظافت و نگهداری

با توجه به موارد قبل، تمیز کردن و نگهداری میکروسمنت بسیار ساده است. کافیست با آب و صابون خنثی سطح میکروسمنت را به آرامی با دستمال نظافت کنید. در این حالت میکروسمنت همیشه در شرایط ایده آل قرار می گیرد.

برای تمیزکردن بهینه این پوشش تزئینی، می توانید از پاک‌کننده‌های فرموله شده توسط ویتوسمنت یعنی پاک کننده میکروسمنت استفاده نمایید.

۷. ضخامت

برخلاف سیمان معمولی، ضخامت میکروسمنت بسیار کم است، زیرا فقط یک لایه نازک بین ۲ تا ۳ میلی‌متر بر روی سطح اعمال می‌شود.

۸. مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی

از آنجایی که جهت نصب میکروسمنت نیازی به تخریب سطح قبلی نیست، هزینه کل ساخت و یا بازسازی بسیار کاهش می یابد.

اجرای میکروسمنت

میکروسمنت ویتو، گزینه مناسبی برای استفاده در فضای داخلی و فضای بیرون ساختمان است. بسیاری از مجریان میکروسمنت این پوشش را در بسیاری از سالن های زیبایی، رستوران ها و کافه ها، استودیوهای کاری، شوروم ها، نمای ساختمان ها و نمایشگاه ها اجرا میکنند. همچنین در فضای مسکونی هم از میکروسمنت می توان در آشپزخانه، ناهار خوری، اتاق نشیمن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و ... استفاده کرد. اگر به دنبال تغییر دکوراسیون منزل خود هستید یا قصد بازسازی و نوسازی دفتر کار خود را دارید، میکروسمنت ویتو گزینه وی‍ژه ای است.

خرید میکروسمنت

شاید در نگاه اول هزینه اجرای میکروسمنت بیشتر از رنگ آمیزی با رنگ های مرسوم و متداول ساختمانی باشد،اما با توجه به ماندگاری و بافت و نمای میکروسمنت، پرداخت کمی هزینه بیشتر کاملا به صرفه است. عوامل مختلفی بر روی هزینه اجرای میکروسمنت تاثیرگذار است. بستر و زیر کار، فضای مورد استفاده(داخلی یا خارجی)، بافت، فینیشینگ و پرداخت نهایی کار(زبر یا نرم بودن) و استفاده از طرح ها، نقش ها و شابلون های سفارشی از مهمترین عوامل موثر بر روی قیمت میکروسمنت است.

برای خرید و سفارش میکروسمنت ویتو با ما در تماس باشید.

چرا در معماری مدرن و لاکچری از رنگ کمتر استفاده می شود؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید