وزیر صنعت، معدن و تجارت زمان ورود «ریرا» اولین خودروی کاملا ایرانی به بازار را اعلام کرد.

زمان عرضه خودروی «ریرا» اعلام شد + مشخصات و عکس

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت آنلاین، وزیر صنعت، معدن و تجارت از عرضه خودروی «ریرا» از اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

عباس علی‌آبادی در جلسه صبح امروز -چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲- هیئت دولت از عرضه «ریرا» به عنوان اولین خودروی کاملا ایرانی از اردیبهشت سال ۱۴۰۳ خبر داد.

وزیر صمت همچنین گفت: این خودرو که به صورت ۱۰۰ درصد استانداردهای جهانی را لحاظ کرده، خودرویی کیفی در تراز بین‌المللی است.

خط تولید خودرو «ری را»، چهارشنبه ۱۸ بهمن با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در ایران خودرو افتتاح شده بود.

ری‌را منطبق با استانداردهای ۸۵گانه طراحی شده و از منظر فناوری با سطح تجهیزات ایمنی و رفاهی بالا و شمارگان تولید مناسب عرضه خواهد شد. این محصول قابلیت ارتقا به استانداردهای بین‌المللی آینده را نیز داراست.

تولید انبوه ری‌را با داخلی سازی ۶۸ درصد آغاز می‌شود؛ این رقم در مدت کوتاهی به ۸۰ درصد خواهد رسید.

محصول ری را با توان مهندسان کشور به ثمر نشسته است. این محصول دارای موتور EF7P TC است که یک موتور 1.7 لیتری توربوشارژ بوده و جدیدترین موتور ایران خودرو و قدرتمندترین موتور تولید داخل به شمار می رود؛ در ضمن این محصول مجهز به نسل جدید گیربکس اتوماتیک شش سرعته (6AT) با اهرم تعویض دنده الکترونیکی خواهد بود.

حداکثر توان موتور ری را 160 اسب بخار با حداکثر گشتاور 240 نیوتن متر است و سیستم انتقال قدرت این خودرو شش دنده اتوماتیک بوده و دارای مصرف سوخت بهینه در این کلاس است. در حال حاضر موتور و گیربکس این خودرو مراحل نهایی کالیبراسیون را طی می کند.

ری را یک کراس اور سگمنت B بوده که پرطرفدارترین گروه کراس اوورها محسوب می شود. این خودرو طول، عرض و ارتفاعی معادل 4334، 1808 و 1638 میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز 2590 میلی متر است.

ری را دارای ترمز پارک برقی (EPB)، سامانه ترمز اتوماتیک (Auto Hold)، سامانه کمکی حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، کنترل پایداری الکترونیکی(ESC)، کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم کمک ترمز(BAS) است. این محصول هم چنین دارای فرمان برقی با قابلیت تنظیم ستون در چهار جهت و کلیدهای کنترلی روی فرمان است. نمایشگر دوگانه (نمایشگر جلو آمپر دیجیتال 12 اینچی و سیستم مالتی مدیا با صفحه هوشمند لمسی 12 اینچی با 9 بلندگو)، نورپردازی مخفی با قابلیت تغییر رنگ در تریم داخلی، سانروف، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سنسور نور و باران، ورود بدون کلید، خروجی برق 12 ولت در صندوق عقب، سنسور پا برای بازکردن در صندوق عقب (کیک سنسور)، در برقی صندوق عقب، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، دوربین دید 360 درجه و رادار نقطه کور از سایر امکانات این محصول است.

خودروی «ریرا» اردیبهشت به بازار می آید

یکی از نکات جالب ری را، چراغ های Cornering یا Turn Light است که با چرخش فرمان یک چراغ دیگر روشن می شود و مسیر مقابل را برای راننده روشن تر می کند، علاوه بر آن ری را دارای چراغ خوشامدگویی در زیر درهای جلو و سیستم Follow Me Home، چراغ در پارکینگ به هنگام قفل کردن است. با تغییرات صورت گرفته بر روی موتور ری را، علاوه بر کاهش مصرف سوخت، توان و گشتاور افزایش یافته است، گفت: موتور این محصول بر پایه دانش داخلی و با طراحی شرکت ایپکو تولید شده است و می توان گفت یکی از نقاط قوت ری را، قوای محرکه آن است. همچنین یکی از جذابیت های ظاهری ری را، رینگ های سایز 18 اینچ دو رنگ است که برای نخستین بار در محصولات ایران خودرو از این سایز رینگ استفاده شده است، این تایرها در کنار ظاهری اسپرت که متناسب با خودروهای کراس اوور است، مناسب شرایط جاده ای ایران نیز است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید