خرید ماشین خارجی با بودجه زیاد امکان‌پذیر است به همین جهت با ما همراه باشید تا بدانیم با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی خارجی بخرم.

با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی خارجی بخرم

سلام نو پلاس: این روزها با توجه به قیمت بالای ماشین افراد بسیاری به خرید خودرو کارکرده روی آورده‌اند. با توجه به اینکه قیمت خودروی دست دوم از اتومبیل صفر پایین‌تر است و برخی افراد توان خرید خودروی صفر مدل مورد نظرشان را ندارند، در نتیجه ترجیح می‌دهند مدل کارکرده آن را خریداری کنند. خرید خودرو دست دوم همواره با ریسک‌هایی همراه است. افراد اخلاق رانندگی متفاوتی دارند و شما هرگز نمی‌دانید مالک قبلی اتومبیل چگونه با آن رانندگی کرده و چقدر در جهت حفظ و نگهداری ماشین کوشا بوده است. در ادامه به این می‌پردازیم که با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی خارجی بخرم.

نکات مهم در خرید ماشین خارجی

در خرید خودرو دست دوم، باید تمامی جوانب اتومبیل از سلامت فنی گرفته تا ظاهر آن و مدارک ماشین را به کل بررسی کنید تا خرید مطمئنی داشته باشید. هنگام ارزیابی و خرید ماشین کارکرده باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • ارزیابی شاسی و بدنه
  • سلامت فنی خودرو
  • تست و بررسی ترمزها
  • تست فرمان
  • بررسی رنگ دود اگزوز
  • وضعیت رادیاتور
  • ارزیابی سیستم برقی
  • تست سیستم تهویه
  • بررسی داخل کابین
  • چک عدد کیلومتر شمار

با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی خارجی بخرم

یکی از مهمترین مسائل در خرید ماشین دست دوم، بررسی فنی آن است. هیچ‌کس نمی‌خواهد ماشینی خریداری کند که ظاهری خوب داشته باشد ولی مجبور باشد در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت به تعمیرکار مراجعه کند و مدام در رفت و آمد در مسیر مکانیکی باشد. ایمنی اولین و مهمترین مسئله‌ای است که از یک خودرو انتظار داریم پس سلامت فنی خودرو بسیار مهم است. بسیاری از ماشین‌های کارکرده که خرید و فروش می‌شوند به لحاظ فنی مشکل دارند.

وقتی برای خرید خودرو دست دوم می‌روید، سعی کنید یا ماشین را به یک کارشناس نشان دهید و یا به همراه یک فرد خبره و با تجربه در این زمینه برای بازدید اتومبیل مراجعه کنید.

حتماً حواستان به ترمزها باشد.. به یاد داشته باشید که ترمز دستی نباید زیاد خلاصی داشته باشد. به صدای ترمزها هم دقت کنید. اگر در هنگام ترمز گرفتن صدایی مانند درگیری دو فلز شنیدید، احتمالاً لنت ترمز تمام شده و نیاز به تعویض دارد. اگر هم موقع ترمز کردن فرمان دچار لرزش شد، می‌تواند ایراد مربوط به دیسک ترمز باشد.

با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی خارجی بخرم

در صورتی‌که سیستم ترمز خودرو ABS است به چراغ آن دقت کنید. وقتی چراغ ABS زرد رنگ باشد یعنی سیستم ای بی اس از دور خارج شده و این می‌تواند هزینه زیادی برای شما در پی داشته باشد.

خرید ماشین خارجی با بودجه ۵۰۰ میلیونی

ام‌وی‌ام X۲۲ دستی

ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ یا همان تیگو ۲ از زمستان سال ۹۵ در دو نسخه دستی و اتومات به بازار کشور عرضه شد. X۲۲ را باید نسخه کراس‌اوور ام‌وی‌ام ۳۱۵ دانست زیرا این دو خودرو از پلتفرم یکسان و اشتراکات فنی زیادی بهره می‌برند.

X۲۲ توانسته طی این سال‌ها فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند و بسیاری از رقبا را پشت سر بگذارد. ایکس ۲۲ با تیپ‌های مختلفی همچون اسپرت، لاکچری، اسپرت اکسلنت، اکسلنت، ساده در نسخه‌های دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه شده که تنها تفاوتشان در تزئینات خارجی و چند آپشن جزئی است و هیچ تفاوتی در قسمت‌های فنی ندارند.

جک j۴

یکی دیگر از انتخاب‌های خودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان جک J۴ است. داستان ارزان‌ترین محصول کمپانی جک در ایران از سال ۱۳۹۷ شروع شد.

با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی خارجی بخرم

این خودرو درواقع از در کلاس بدنه‌ای بین j۳ و j۵ قرار می‌گیرد. این خودرو از پلتفرم مشترکی با جک s۳ استفاده می‌کند. جک j۴ به دلیل عرضه محدود و نداشتن برخی امکانات رفاهی (مانند سانروف) آن‌چنان مورد توجه قرار نگرفت و علیرغم عملکرد کم استهلاک و بی‌دردسر موتور و گیربکس آن از بسیاری از رقیبان خود عقب ماند.

برلیانس H۳۳۰ دنده‌ای

اما داستان سری اچ ۳۰۰ (H۳۰۰) در ایران از سال ۹۳-۹۴ شروع شد. برلیانس اچ ۳۳۰ در چهار نسخه ۱.۵ لیتری دنده‌ای، ۱۰۵ لیتری اتوماتیک، ۱.۶۵ لیتری اتوماتیک و ۱.۶۵ لیتری دنده‌ای در بازار ایران توسط پارس‌خودرو مونتاژ شد.

البته نسخه‌های ۱.۶۵ لیتری فقط در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مونتاژ شدند. درواقع تفاوت این نسخه‌ها فقط به امکانات رفاهی و مشخصات فنی محدود می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید سایپا در ابتدا تصمیم داشت شاهین را با موتور BM۱۶ برلیانس به بازار عرضه کند اما بعدها تصمیمش عوض شد و موتور M۱۵-T توربوشارژ را روی آن قرار دارد.

دانگ فنگ H۳۰ کراس

اچ سی کراس علیرغم کمتر از ۴ سال روی خط تولید ایران‌خودرو قرار داشت اما از فروش و محبوبیت نسبتاً بالایی برخوردار شد.

با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی خارجی بخرم

شاید مهم‌ترین دلیل این اتفاق استفاده از موتور کم استهلاک و بی‌دردسر tu۵ بوده باشد. اچ سی کراس روی یک پلتفرم قدیمی شرکت پژو توسعه یافته است.

شاید طراحی اچ سی کراس برای برخی خیلی شلوغ و درهم به نظر برسد اما اکثر خریداران این طراحی را زیبا می‌دانند؛ اما متأسفانه با آغاز دور جدید تحریم‌ها خط تولید اچ سی کراس پس از ۴ سال در سال ۱۳۹۹ جمع شد.

ام‌وی‌ام X۳۳ S

ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ اس یکی دیگر از خودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است. فیس‌لیفت دوم ایکس ۳۳ باعث شد تا نام این خودرو در ایران بر سر زبان‌ها بیافتد.

این فیس‌لیفت پیشرفت‌های بزرگی نسبت به نسل قبلی خود داشت. طراحی جلو و داخل این نسخه بسیار شبیه به طراحی ایکس ۲۲ بود. متأسفانه این نسل از گیربکس cvt استفاده می‌کند اما خوشبختانه نسل جدید ایکس ۳۳ (فیس‌لیفت سوم) از یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند؛ البته قیمت نسخه‌های صفرکیلومتر نسل جدید تا ۷۴۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

خودرو بین سال‌های ۹۵ تا ۱۴۰۰ توسط مدیران خودرو مونتاژ می‌شد.

با ۵۰۰ میلیون چه ماشینی خارجی بخرم

بسترن B۳۰

گروه بهمن در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ اقدام به مونتاژ بسترن B۳۰ در کلاس سدان کامپکت کرد. این خودرو از محصولات فاو چین، با پیشرانهٔ ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک در ایران حضور داشت. بسترن B۳۰ با پلتفرم الهام گرفته از فولکس‌واگن جتا سال ۲۰۱۵ رونمایی شد.

بسترن B۵۰ F

یکی دیگر از ٰخودروهای چینی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان بسترن B۵۰ F است. این خودرو علیرغم ظاهری زیبا و کیفیتی نسبتاً مناسب، عرضه محدود باعث شد تا بسترن B۵۰ F مانند برادرش بسترن B۳۰ مورد توجه قرار نگیرد.

یک سال پس از عرضه نسخه معمولی B۵۰ یعنی در سال ۱۳۹۳، نسخه F این خودرو هم به بازار آمد. حجیم‌تر شدن پیشرانه و فیس‌لیفتی اساسی از تغییرات این نسخه جدید بود.

یکی از نقاط قوت اصلی این خودرو را می‌توان پلتفرم و مجموعه قوای محرکه‌اش دانست که با همکاری مزدا شکل گرفته‌اند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید