۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 55491527

استان همدان دارای شهرستان های بسیاری است. در این مقاله به بررسی جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی واقع در فاصله همدان تا لالجین می پردازیم.

بررسی فاصله همدان تا لالجین

سلام نو _ سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی استان همدان و شهرستان لالجین می پردازیم. همچنین می توانید اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص جاذبه های گردشگری واقع در فاصله همدان تا لالجین به دست آورید.

معرفی شهر همدان

همدان یکی از استان های ایران می باشد که در غرب این کشور واقع شده است. مساحت این استان به بیش از ۱۹ هزار کیلومتر مربع می رسد. استان همدان به دلیل داشتن رودخانه و چشمه های متعدد، بسیار معروف می باشد. یکی از مهم ترین رودخانه های این شهر، رودخانه گاماسیاب است. این رودخانه جزو بلند ترین رودخانه های کشور محسوب می شود که سرچشمه اصلی آن واقع در دره های جنوبی کوه الوند می باشد. این رودخانه عظیم و طولانی تا استان خوزستان ادامه دارد و انتهای آن در باتلاقهای هورالعظیم قرار دارد. این استان به دلیل داشتن رودخانه های متعدد و انواع چشمه سار ها، سالانه توریست ها و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

استان همدان جزو قدیمی ترین شهر های ایران است و قدمت آن به دوران حکومت مادها باز میگردد. ماد ها حدود ۷۰۰ سال پیش از میلاد مسیح زندگی می کردند، به همین علت استان همدان جزو قدیمی ترین استان های ایران است. بنابراین در استان همدان علاوه بر جاذبه های طبیعی، آثار تاریخی متعددی را می توانید مشاهده کنید. شهرستان لالجین یکی از شهرستان های همدان می باشد. که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

معرفی شهرستان لالجین

قبل از بررسی فاصله همدان تا لالجین به معرفی این شهرستان زیبا می پردازیم. در بخش شمالی استان همدان، یکی از زیباترین شهرستان های آن واقع شده است. شهرستان لالجین جزو منحصر به فرد ترین شهرستان های استان همدان است. لالجین با عنوان پایتخت سفال ایران شناخته می شود. شهرستان لالجین به عنوان مرکز سرامیک و سفال ایران شناخته می شود. اگر علاقه مند به ظروف و تزئینات سفالی هستید، سفر به شهرستان لالجین به شما عزیزان پیشنهاد می شود. لالجین دارای جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی بسیاری است که هنگام سفر به آن می توانید به بازدید از آن بپردازید.

بررسی فاصله همدان تا لالجین

فاصله همدان تا لالجین

بررسی فاصله همدان تا لالجین

فاصله همدان تا لالجین حدود ۲۵ کیلومتر می باشد. پیمودن این فاصله حدود نیم ساعت زمان می برد بنابراین در کمترین زمان ممکن می توانید به یکی از زیباترین شهرستان های استان همدان سفر کنید و به بازدید از جاذبه های گردشگری آن بپردازید. پیمودن این مسیر تنها از راه زمینی امکان پذیر است. زیرا در فاصله همدان تا لالجین هیچ گونه خط پروازی وجود ندارد. با طی کردن این فاصله از طریق راه زمینی می توانید از جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی واقع در آن دیدن فرمایید. در ادامه این مقاله به معرفی تعدادی از جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی واقع در فاصله همدان تا لالجین می پردازیم.

معرفی روستای دهنجرد واقع در فاصله همدان تا لالجین

روستای دهنجرد یکی از جاذبه های گردشگری واقع در فاصله همدان تا لالجین می باشد که می توانید به بازدید از آن بپردازید. این روستا به علت سرسبز بودن و داشتن طبیعتی بکر و منحصر به فرد مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران واقع شده است. فاصله این روستای زیبا تا شهر لالجین حدود ۲ کیلومتر و تا استان همدان حدود ۲۲ کیلومتر می باشد. یکی از مهم ترین شغل های مردم روستای دهنجرد، سفالگری می باشد. این روستا به دلیل داشتن ظروف سفالی بسیار زیبا، مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است.

آشنایی با گنبد علویان

گنبد علویان یکی از مهم ترین آثار تاریخی ایران به حساب می آِید که در فاصله همدان تا لالجین واقع شده است. قدمت این گنبد به دوره بعد از اسلام باز می گردد. به عبارت دیگر ساخت این گنبد زیبا و دیدنی به دوران حکومت پادشاهان سلجوقی باز می گردد. یکی از زیباترین شاهکار های معماری و گچ بری ایرانی را با بازدید از گنبد علویان، می توانید مشاهده کنید. این بنا به دستور خاندان علویان ساخته شده است. از این بنا در ابتدا به عنوان مسجد استفاده می کردند. در دوره های بعد سردابی در زمین زمین ایجاد و این گنبد را به مقبره خاندان علویان تبدیل کردند. این گنبد یکی از مهم ترین آثار به جای مانده از دوران سلجوقیان به حساب می آید. بنابراین بازدید از آن به شما عزیزان پیشنهاد می شود.

بررسی فاصله همدان تا لالجین

فاصله همدان تا لالجین

معرفی کارگاه سفالی واقع در فاصله همدان تا لالجین

کارگاه های سفالگری یکی از جاذبه های گردشگری واقع در فاصله همدان تا لالجین می باشد. همان طور که گفته شد لالجین با عنوان پایتخت سفال ایران شناخته می شود. در این شهر کارگاه های سفالگری متعددی را می توانید مشاهده کنید. سالانه بسیاری از گردشگران و توریست ها هنگام سفر به شهرستان لالجین به بازدید از کارگاه های سفالگری واقع در آن می پردازند. هنگام بازدید از این کارگاه ها، بویی متشکل از خاک رس و گل را می توانید استشمام کنید. استشمام این بو در کارگاه های سفالگری شهرستان لالجین بسیار لذت بخش و دلنشین می باشد.

معرفی آرامگاه باباطاهر

یکی از معروف ترین شعرا و عرفای بزرگی که در قرن چهار و پنجم هجری می زیسته، باباطاهر می باشد. یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری واقع در فاصله همدان تا لالجین، آرامگاه باباطاهر می باشد. این آرامگاه به صورت گنبدی هشت ضلعی ساخته شده است. این گنبد به رنگ فیروزه ای است که سبب خاص بودن این آرامگاه شده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید