مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «پوتین» تصمیم دارد تا جنگ اوکراین را تا پیروزی نهایی ادامه دهد.

بورل: باید از پیروزی روسیه در جنگ جلوگیری کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از قدس آنلاین، جوزف بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در مصاحبه ای به گاردین اعلام کرد: نکته مهم این است که ما چه کاری می توانیم انجام دهیم تا از پیروزی روسیه در جنگ جلوگیری کنیم. آماده ایم چه کار کنیم؟ آیا ما واقعا آماده انجام هر کاری هستیم؟ این سووالی است که باید از خودمان بپرسیم.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تکرار ادعاهای روسیه هراسانه محور غرب در این خصوص مدعی شد: «پوتین» (رییس جمهور روسیه) نمی تواند به یک تکه از اوکراین راضی شده و اجازه دهد بقیه اوکراین متعلق به اتحادیه اروپا باشد؛ بلکه وی نمی تواند به یک پیروزی محدود ارضی خود را راضی کند.

جوزف بورل ادعا کرد: او از جنگ دست نمی کشد، به ویژه نه قبل از انتخابات آمریکا؛ چون ممکن است سناریوی بسیار مطلوب تری برای وی به ارمغان بیاورد. بنابراین ما باید برای یک درگیری با شدت بالا برای مدت طولانی آماده شویم.

وی گفت: «پوتین» تصمیم گرفته است تا جنگ را تا پیروزی نهایی ادامه دهد. موفقیت [روسیه] در گرو آوردن هر چه بیشتر مردم این کشور به میدان جنگ است. آنها در حال حاضر بیشترین تعداد کشته ها و تلفات در میدان نبرد را دارند!. در ماه فوریه ۱۵۰ هزار نفر در مرز اوکراین تجمع کردند. الان ۴۵۰ هزار نفر یعنی سه برابر بیشتر شده است.

این مقام اروپا افزود: روسیه هرگز نتوانسته به یک ملت تبدیل شود. همیشه یک امپراطوری بود، با تزار، با شوروی و اکنون با پوتین. ... در نتیجه مسکو تهدیدی برای همسایگانش – و به ویژه برای ما است!

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید