۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۷
کد خبر: 55491526

کیک یزدی سوغات کجاست؟ در این مقاله به دنبال ارائه پاسخی جامع و کاربردی برای سوال فوق خواهیم بود. 

کیک یزدی سوغات کجاست؟

کیک یزدی سوغات کجاست ؟ سوالی است که شما می توانید پاسخ آن را از روی نام محصول پیدا کنید. کیک یزدی یکی از اصلی ترین سوغات استان یزد می باشد که امروزه در اغلب شهر ها و نقاط ایران تولید می شود. کیک یزدی در لیست پر طرفدار ترین سوغات استان یزد نیز قرار گرفته و همواره در بین توریستان داخلی و خارجی به شدت محبوب می باشد. در سال های اخیر به علت تولید این محصول در اکثر نقاط کشور، ممکن است شما نیز با سوال کیک یزدی سوغات کجاست؟ روبرو شده باشید. در این زمینه بهتر است بدانید که کیک یزدی اصیل در استان یزد تولید شده و شما می توانید طعم اصلی و واقعی این شیرینی بی نظیر را در استان یزد تجربه نمایید. در ادامه شما را با سایر نکات مهم مرتبط با این سوغات مشهور و دوست داشتنی آشنا خواهیم کرد.

Where-to-buy-Yazd-souvenirs-1000x670

کیک یزدی سوغات کجاست

نحوه تولید کیک یزدی اصیل

بعد از یافتن پاسخ سوال کیک یزدی سوغات کجاست؟ نوبت به بررسی نحوه تولید این محصول به شیوه ای اصیل و یزدی می رسد. برای تولید کیک یزدی به شیوه یزدی ها به موادی نظیر آرد سفید، شکر، روغن جامد، کره، بیکینگ پودر، ماست یا شیر، جوش شیرین، هل، تخم مرغ و ... نیاز خواهید داشت. البته لازم به ذکر است که شما می توانید وابسته به سلیقه خود از موادی مثل خلال پسته، خلال بادام و ... برای تزئین این کیک سنتی و خوش طعم استفاده نمایید.

لازم به ذکر است که امروزه در اغلب نقاط ایران، کیک یزدی تقریبا به یک شیوه و با یک دستورالعمل پخته می شود. اما در برخی نقاط استان یزد، نکات خاصی و شیوه های منحصر به فردی برای تولید این محصول به کار گرفته می شود. به همین دلیل طعم کیک یزدی هایی که در استان یزد میچشید با طعم این محصولات در سایر نقاط ایران متفاوت خواهد بود.

کیک-یزدی

کیک یزدی سوغات کجاست

موارد استفاده از کیک یزدی در آیین شهر یزد :

کیک یزدی جزو محصولاتی می باشد که در آیین و مراسم مختلف شهر و استان یزد ریشه کرده است. به طوری که امروزه در اغلب مراسم مذهبی استان یزد از کیک یزدی برای پذیرایی استفاده می شود. مردم استان یزد ترجیح می دهند که از این محصول بیشتر در مراسم مذهبی مثل نذری، ایام محرم و ... استفاده کنند. اما با این حال شما می توانید در بسیاری از جشن ها و مراسم شادی مثل عروسی ها، عید غدیر و ... نیز از کیک یزدی برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده نمایید. به طور کلی کیک یزدی یک بخش جدا نشدی از اغلب مراسمات و آیین های برگزار شده در استان یزد می باشد.

سایر شیرینی های سوغات استان یزد

بعد از پاسخ به سوال اینکه کیک یزدی سوغات کجاست؟ به معرفی سایر شیرینی های استان یزد می پردازیم.

- کیک یزدی سوغات کجاست و معرفی باقلوا:

کیک یزدی معروف تری سوغات یزد است و این در خصوص پاسخ به سوال کیک یزدی سوغات کجاست؟ می باشد. باقلوا یکی دیگر از شیرینی های سوغات یزد می باشد که در کنار کیک یزدی، در لیست محبوب ترین شیرینی های متعلق به استان یزد نیز قرار می گیرد. این شیرینی در بسیاری از کشور های مختلف دنیا مثل روسیه، ترکیه، قفقاز، کشور های آسیا میانه و ... نیز تولید می شود. اما دقت داشته باشید که هیچ کدام از محصولات تولید شده در کشور های فوق، طعم دلپذیر و مطلوب باقلوا های یزد را در اختیار ندارند. این شیرینی سنتی بی نظیر با موادی اولیه ای نظیر شیر، هل، روغن، خاک قند، آرد و ... تولید می شود. در حال حاضر برای تزئین این شیرینی ها از موادی مثل خلال پسته، خلال بادام و ... نیز استفاده می گردد.

- قطاب :

قطاب یکی دیگر از پرطرفدار ترین شیرینی های استان یزد می باشد. این شیرینی سنتی طعم بسیار لذیذ و منحصر به فردی دارد. به طوری که شما نمی توانید طعم مشابه با این شیرینی را در سوغات سایر استان های کشور تجربه فرمایید. قطاب دارای دو لایه بیرونی می باشد که با کمک آرد گندم، تخم مرغ، شیر یا ماست تهیه می شود. لایه درونی این شیرینی نیز از موادی مثل پودر قند، پودر بادام، هل و ... به دست می آید. قطاب بعد از تهیه در روغن زیاد سرخ شده و به دست مشتریان می رسد. وجود طعم دهندگانی نظیر هل، پودر قند و ... سبب شده اند که این شیرینی عطر و طعم بی نظیری داشته باشد.

Souvenirs-of-Yazd5

کیک یزدی سوغات کجاست

- لوز :

لوز یکی دیگر از سوغات استان یزد می باشد که در بین یزدی ها نیز به شدت محبوب می باشد. شیرینی لوز علاوه بر استان یزد در نقاط مختلف ایران و به شیوه های گوناگونی تولید می شود. اما بی شک لوز تولید شده در استان یزد دارای عطر و طعم بهتری می باشد. زیرا این اصالت این شیرینی خوش طعم به استان یزد باز می گردد. شیرینی لوز امروزه در سه طعم مختلف پسته ای، نارگیلی، بیدمشکی تولید و در بین مصرف کنندگان عرضه می شود. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به استان یزد، حتما به سراغ خرید این شیرینی بی نظیر بروید.

در انتها امیدواریم پاسخ سوال کیک یزدی سوغات کجاست ؟ را به بهترین شکل ممکن دریافت کرده باشید و همچنین اطلاعات مناسبی در زمینه سایر شیرینی های سوغات استان یزد به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید