برنامه نویسی درآمد قابل توجهی دارد همراه باشید تا بدانیم حقوق برنامه نویس فرانت اند چقدر است.

حقوق برنامه نویس فرانت اند چقدر است؟

سلام نو پلاس: امروزه می‌توانید با زبان‌های برنامه نویسی زیادی در حوزه‌ی فرانت اند کدنویسی کنید، اما سه زبان مهم و اصلی که برای هر برنامه نویس فرانت اند واجب هستند، HTML و CSS و جاوا اسکریپت می‌باشد.

با گذر زمان هر یک از این سه مورد در قالب زبان‌های جدیدی شامل نسخه‌های مختلف شدند.

برای مثال تایپ اسکریپت به عنوان یک نسخه‌ی بهبود یافته از جاوا اسکریپت به وجود آمد و از آن هنگام کدنویسی با برخی فریمورک‌ها مانند انگولار استفاده می‌شود.

در ادامه مروری بر این زبان‌های برنامه نویسی فرانت اند خواهیم داشت.

فرانت اند چیست

فرانت اند یا Front End، به بخش قابل مشاهده‌ی یک وب سایت یا نرم افزار توسط کاربران می‌گویند.

فرانت اند، کدهای غیر قابل فهم برای کاربران را در قالب ظاهری گرافیکی و بصری به آن‌ها نمایش می‌دهد تا بتوانند به راحتی از بخش‌های مختلف سایت استفاده کنند.

در این بخش، فرم‌های ورودی اطلاعات، صداها، تصاویر، ویدئوها و به صورت کلی هر چیز دیگری که برای کاربر قابل درک باشد، قرار می‌گیرد.

فرانت اند به دو بخش اصلی طراحی و توسعه رابط کاربری تقسیم می‌شود.

حقوق برنامه نویس فرانت اند چقدر است؟

در بخش طراحی، طراحان با نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ، ادوبی ایکس دی، فیگما ظاهر سایت را طراحی می‌کنند.

اما بخش توسعه‌ی رابط کاربری مربوط به پیاده سازی ظاهر سایت در قالب کدهای HTML ،CSS و جاوا اسکریپت است.

بخش قابل مشاهده‌ سایت برای کاربران در سمت فرانت را سمت کاربر یا Client Side می‌نامند.

بنابراین کدهای نوشته شده در سمت فرانت اند، در مرورگر کاربر پردازش و اجرا می‌شوند.

یعنی کاربر به راحتی به این کدها دسترسی مستقیم دارد و می‌تواند آن‌ها را مشاهده کند.

فرانت اند با بخش بک اند (Backend) در ارتباط مستقیم است و بر روی تجربه کاربران هنگام استفاده از محصول تاثیر بسیاری می‌گذارد.

فرانت اند یکی از مهم‌ترین جنبه‌های یک کسب و کار است، زیرا اولین درگاهی است که کارفرما می‌تواند با مشتری خود ارتباط برقرار کند و اگر ظاهر مناسبی برای این درگاه نداشته باشد، فرصت خود را از دست خواهد داد.

پس کسانی که قصد دارند طراح و توسعه دهنده فرانت‌اند شوند باید ویژگی‌ها و مهارت‌های مختلفی را داشته باشند.

آموزش فرانت اند

دوره متخصص فرانت اند یکی از بهترین دوره‌های موجود در زمینه یادگیری فرانت‌اند است که می‌تواند به شما کمک کند تا مفاهیم مربوط به طراحی فرانت‌اند یک سایت را به بهترین شکل ممکن بیاموزید.

همان‌طور که می‌دانید طراحی و توسعه سایت را می‌توان به دو بخش توسعه بک‌اند و طراحی فرانت‌اند تقسیم‌بندی کرد که هریک از این حوزه‌ها امروزه تقاضای بسیار زیادی دارند و شما با یادگیری هریک از آنها می‌توانید در بهترین موقعیت‌های شغلی مشغول به کار شوید.

حقوق برنامه نویس فرانت اند چقدر است؟

نکته بسیار مهم دیگری که باید در خصوص حوزه فرانت‌اند بدانید این است که امروزه از ابزارها و تکنولوژی‌های مختلفی در این زمینه استفاده می‌شود که هریک از آنها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای مخصوص به خود هستند.

شما در طول آموزش فرانت اند می‌آموزید که چگونه از هریک از این ابزارها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و علاوه بر این سطح دانش خود درباره اصولی که در این حوزه وجود دارند را نیز افزایش خواهید داد.

امروزه بیشتر افرادی که وارد حوزه طراحی و توسعه سایت می‌شوند طراحی رابط کاربری و فرانت‌اند سایت را بیشتر ترجیح می‌دهند چراکه در این بخش شما می‌توانید خلاقیت بیشتری داشته باشید و نیازی نیست که با الگوریتم‌های خشکی که در زمینه طراحی بک‌اند سایت وجود دارند درگیر شوید.

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می‌شود تا امروزه بسیاری از افراد علاقه‌مند به یادگیری طراحی فرانت‌اند سایت باشند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که برای انجام این کار وجود دارد این است که یادگیری فرانت‌اند بسیار ساده و راحت است و شما معمولا برای انجام این کار با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوید.

در واقع شما در طراحی رابط کاربری و طراحی فرانت‌اند نیازی به آشنایی با الگوریتم‌های پیچیده نخواهید داشت.

علاوه بر این باید دقت داشته باشید که در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای طراحی فرانت‌اند وجود دارند که هریک از آنها می‌توانند روند طراحی رابط کاربری را برای شما راحت‌تر کنند.

آشنا شدن با این ابزارها می‌تواند برای شما بسیار مفید و کمک‌کننده باشد.

دوره متخصص فرانت اند یکی از بهترین دوره‌های موجود در این زمینه است که می‌تواند اطلاعات جامع و کاملی را درباره طراحی فرانت‌اند در اختیار شما قرار دهد و به میزان زیادی برای شما مفید و کاربردی باشد.

حقوق برنامه نویس فرانت اند چقدر است؟

مزیت بسیار مهم دیگری که یادگیری فرانت اند می‌تواند برای شما داشته باشد این است که شما می‌توانید با یادگیری مفاهیم و مهارت‌های موردنیاز در این زمینه به‌راحتی هرچه تمام در موقعیت‌های شغلی مختلف مشغول به کار شوید و درآمد بالایی نیز داشته باشید.

امروزه بیشتر شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلفی که وجود دارند نیازمند افراد متخصص در این حوزه هستند و معمولا حقوق‌های بالایی را نیز به این افراد پرداخت می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که اکثر افراد در زمان یادگیری فرانت‌اند با آن مواجه می‌شوند این است که مفاهیم موجود در این زمینه را به‌صورت کاملا سطحی می‌آموزند و در ادامه نمی‌توانند طراحی‌های چندان جذابی داشته باشند و در نتیجه موقعیت‌های شغلی مناسبی را پیدا نمی‌کنند.

به همین علت است که شما باید مفاهیم موجود در حوزه فرانت‌اند را به‌صورت کاملا تخصصی بیاموزید و به یک متخصص در این زمینه تبدیل شوید.

در واقع مفاهیمی که در این زمینه وجود دارند بسیار پیچیده هستند و علاوه بر این ابزارهای مختلف نیز کاربردهای متفاوتی دارند که باید به‌درستی با این مفاهیم و همین‌طور کاربردهای این ابزارها آشنا شوید.

برای این کار نیز شما نیازمند یک دوره کاملا تخصصی هستید که تمامی مطالب مربوط به این حوزه را به طور کامل پوشش دهد.

دوره متخصص فرانت اند دوره‌ای است که تضمین می‌کند شما را به یک متخصص در این زمینه تبدیل می‌کند و تمامی اطلاعات موردنیاز را در اختیار شما قرار خواهد داد.

با استفاده از این آموزش فرانت اند شما می‌توانید پروژه‌های بسیار حرفه‌ای را طراحی کنید که به شما اجازه می‌دهد تا در بهترین شرکت‌ها و کسب‌وکارها مشغول به کار شوید.

این دوره به شکلی طراحی شده است که هم افراد مبتدی و هم افراد حرفه‌ای و باتجربه می‌توانند از اطلاعات بیان شده در آن استفاده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

حقوق برنامه نویس فرانت اند چقدر است؟

حقوق برنامه نویس فرانت اند

بیزنس‌های زیادی در حال گذار از یک کسب و کار آفلاین به یک بیزینس آنلاین هستند. در نتیجه هر کدوم از کسب و کارها نیازمند اینترفیس‌های مخصوص به خود و ویژگی‌های اختصاصی هستند که به ناچار در جایی، به یک برنامه نویس فرانت اند نیاز خواهند داشت.

برای مطمئن شدن کافیه در گوگل سرچ کنید ?Are front-end developer jobs in demand پاسخ اکثر سایت‌های معتبر به روشنی High demand هست.

شاید حقوق و دستمزد برنامه نویس فرانت اند و برنامه نویس بک اند تفاوت چندانی با هم نداشته باشند اما برنامه نویسی فرانت اند نسبت به بک اند بازار کار گسترده‌تر و فرصت های شغلی بیشتری داره. این رو با یک سرچ ساده در سایت‌های کاریابی داخلی و خارجی به راحتی میشه از تعداد آگهی‌های هر کدام از این شغل‌ها فهمید.

بهتره بدونیم “جونیور فرانت اند دولپورها” یا “برنامه نویسان سمت کاربر تازه کار” نسبت به برنامه‌نویس‌های تازه کار بک اند، آسان‌تر و ساده‌تر جذب بازار کار میشند.

شما برای برنامه نویس بک اند بودن نسبت به یک برنامه نویس سمت کاربر، نیاز به سابقه کار و مهارت بسیار بیشتری برای پذیرش یک پوزیشن دارید.

حقوق برنامه نویس فرانت اند چقدر است؟

بازار کار برنامه نویس فرانت اند فراتر از استخدام شدن در یک شرکت و داشتن حقوق ثابت هست. به طور کلی میتونیم انواع شغل‌های این حوزه رو به چند دسته تقسیم کنیم:

  • استخدام در شرکت: یکی از روش‌های مرسوم هست که مزیتش داشتن حقوق ثابته. با چک کردن آگهی‌های استخدام برنامه نویس فرانت اند در وبسایت‌های کاریابی میتونید فرصت‌های شغلی موجود رو پیدا کنید و برای مصاحبه درخواست بدید.
  • فریلنسری: میتونید از کانال‌های مختلف مثل دوست، آشنا، سایت شخصی و یا حتی در سایت‌هایی مثل پونیشا (که به دلیل شرایط قیمت‌گذاری و نحوه سفارش‌گیری توصیه نمیکنم!) سفارش کار بگیرید. ترجیحاً بهتر هست کانال فروشتون، وبسایت شخصی و یا اکانت سوشال مدیا باشه تا این امکان رو داشته باشید که خودتون رو به صورت مستقل پرزنت کنید.
  • تولید قالب و تمپلیت و فروش آن: تمپلت‌های آماده وبسایت بسازید و اونها رو در سایت‌های داخلی مثل راست‌چین، ژاکت و سایت‌های فروش تمپلت خارجی مثل تم‌فارست (بعد از غلبه به دردسرهای تحریم!) به فروش برسونید.
  • آموزش : پس از تسلط کافی به یک حوزه خاص، محتوای آموزشی در اون زمینه رو به صورت یک کورس تولید کنید و به فروش بگذارید. رسیدن به این مرحله نیازمند زیرساخت و زمان هست. باید ضمن تولید دوره در یکی از سوشیال مدیاهای محبوب، مخاطب کافی داشته باشید تا مشتری برای خرید محصولتون وجود داشته باشه.

حقوق برنامه نویس فرانت اند چقدر است؟

  • ساخت بیزینس مدل خلاقانه و متمرکز کار کردن بر روی یک حوزه خاص: فراتر از روش‌های مرسوم میشه به بیزینس مدل‌های خلاقانه فکر کرد. مثلاً راه‌اندازی یک وبسایت برای ارائه خدمات طراحی وبسایت مختص به یک حوزه خاص مثل گل‌فروشی‌ها، پزشک‌ها و هر گروه شغلی دیگه. با تمرکز و برندینگ بر روی یک حوزه خاص احتمال اینکه مشتری‌های اون حوزه به سراغ شما بیان، خیلی بیشتر میشه.

یکی از سرراست ترین روش‌ها برای بررسی بازار کار برنامه نویسی فرانت اند جستجو کردن در سایت‌های کاریابی ایرانی مثل جاب ویژن، جابجینا و یا ایران تلنت هست. با دیدن آگهی های استخدام میشه متوجه شد که در حال حاضر در بهار ۱۴۰۲، حقوق ثابت برنامه نویس فرانت اند در محدوده ۱۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان هست. قطعاً هستند کسانی که حقوق بیشتری دریافت میکنند اما این یک محدوده واقع‌بینانه است.

نکات مهمی هست که برای کار کردن در ایران بهتره مد نظر قرار بدید. به عنوان مثال روی انتخاب شرکتی که میخواهید کار کنید حساسیت داشته باشید. فرهنگ کارکنان شرکت، حقوق و خیلی از جزییات دیگر اهمیت جدی دارد. همکاران به طور خاص، در شروع مسیر شغلی میتونند به سرعت شما رو در مهارت‌های کاریتون جلو بیاندازند.

و اما در مورد کارآموزی که یکی از مسائل حساس هست بهتره در انتخاب شرکت برای کارآموزی کمی وسواس داشته باشید. این رو در نظر داشته باشید که علاوه بر کارفرما شما هم انتخابگر هستید. کارآموزی میتونه در احساس شما نسبت به این شغل تعیین‌کننده باشه، پس باز هم شخصیت کارفرما و همکاران رو در اولویت قرار دهید و به معتبر بودن شرکت توجه کنید تا جایی رو انتخاب کنید که روی یادگیری شما اثر مثبت بگذاره.

حقوق برنامه نویس فرانت اند چقدر است؟

از مزایای بسیار مهم این شغل امکان دورکاری و یا راه اندازی یک کسب و کار کاملاً آنلاین برای مشتریان خارجی هست. فرض کنیم شما بعد از آماده کردن خودتون، حقوقی میانگین در حدود ۳ هزار دلار در ماه داشته باشید، با قیمت دلار حدود ۵۵ هزار تومن در بهار ۱۴۰۲، شما ماهیانه بیش از ۱۵۰ میلیون تومان درآمد ماهیانه خواهید داشت. این بیشتر از اکثر شغل‌ها در ایران هست و با افزایش قیمت دلار، ریسک عقب ماندن از تورم رو هم نخواهید داشت.

استخدام برنامه نویس فرانت اند

این روزها مخصوصا بعد از همه‌گیری کرونا، بیشتر کسب‌وکارها به صورت آنلاین و از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف فعالیت خود را ادامه می‌دهند و به همین دلیل، آگهی های استخدام برنامه‌نویس بیشتر از قبل شده است. همچنین از آنجایی‌که امروزه هر کسب‌وکاری حداقل دارای یک وب‌سایت است، برای ایجاد و توسعه آن نیاز به برنامه‌نویسان در قسمت‌های مختلفی از جمله استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند دارد.

در ادامه به بررسی آگهی‌های استخدام برنامه نویس front-end و مهم‌ترین وظایف و مهارت‌های درج شده در آن‌ها می‌پردازیم.

برنامه‌نویسان فرانت اند بخش مهمی از توسعه کسب‌وکارهای آنلاین را تشکیل می‌دهند؛ زیرا باید اطمینان حاصل کنند که بازدیدکنندگان وب‌سایت آن‌ها می‌توانند به‌راحتی با صفحه ارتباط برقرار کنند و تجربه مثبت تعامل کاربران را با وب‌سایت افزایش دهند. در حقیقت برنامه‌نویسان فرانت‌اند مسئولیت طراحی و اجرای رابط کاربری سایت را بر عهده دارند. در قسمت طراحی وب، ظاهر سایت طراحی می‌شود و در قسمت توسعه‌ی رابط کاربری، با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند CSS، HTML و جاوا اسکریپت ظاهر طراحی شده، پیاده سازی می‌شود.

حقوق برنامه نویس فرانت اند چقدر است؟

یک front-end developer بهتر است حداقل دارای مدرک لیسانس رشته علوم کامپیوتر و دیگر رشته‌های مرتبط با آن باشد؛ ولی این بدین معنا نیست که بدون مدرک، شانس استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند را از دست بدهید. می‌توان گفت این شغل بیشتر از آن‌که به تحصیلات دانشگاهی مربوط باشد، به مهارت‌ها و میزان دانش شما در این زمینه مربوط است. همچنین یک برنامه‌نویس فرانت اند باید به یکی از فریم ورک های زبان برنامه‌نویسی خود تسلط کافی داشته باشد.

برنامه‌نویس‌ Front End می‌تواند در حوزه‌های مختلفی فعالیت کند که شامل موارد زیر می‌شود:

برنامه‌نویس جاوا اسکریپت

وقتی کلمه برنامه «جاوا اسکریپت» در عنوان شغل گنجانده می‌شود، نشان‌دهنده آن است که برنامه‌نویس باید یک توسعه‌دهنده جاوا اسکریپت حرفه‌ای باشد که دارای مهارت های برنامه‌نویسی پیشرفته، توسعه نرم‌افزار و توسعه اپلیکیشن است.

برنامه‌نویس HTML و CSS

این برنامه‌نویسان باید مهارت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های HTML و CSS داشته باشند و معمولا نیازی به دانستن زبان جاوا اسکریپت ندارند.

طراح فرانت اند سایت

یک طراح فرانت اند باید علاوه بر تسلط بر اصول فرانت اند (HTML و CSS)، مهارت‌های طراحی حرفه‌ای را نیز داشته باشد.

طراح رابط کاربری UI

در این شغل برنامه‌نویس باید مهارت‌های طراحی وب و Interaction Design را نیز علاوه بر مهارت‌های برنامه‌نویسی فرانت اند داشته باشد.

کارشناس تست نرم‌افزار

برنامه نویسان فرانت اند که مسئولیت تست نرم‌افزار را بر عهده دارند، باید دارای تجربه گسترده‌ای در تست و مدیریت نرم‌افزار باشند که شامل تست واحد، عملکرد، کاربر و A/B است.

حقوق برنامه نویس فرانت اند چقدر است؟

کارشناس سئو فرانت اند

بعضی از کارفرمایان در هنگام استخدام برنامه نویس فرانت اند از آن‌ها انتظار دارند که به اصول سئو مسلط باشند. در این صورت آن‌ها باید قابلیت برنامه‌نویسی فرانت اند با پیش بردن استراتژی‌های حوزه سئو را داشته باشند.

برنامه ‌نویس فرانت اند موبایل و تبلت

در این شغل، برنامه‌نویس باید تجربه و مهارت کافی برای توسعه وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی را که در گوشی‌های موبایل و تبلت اجرا می‌شوند، داشته باشد.

اگر شما نیز جزء آن دسته از برنامه‌نویسانی هستید که نگران وضعیت فرصت‌های شغلی استخدام برنامه نویس front-end هستید، باید به شما اطمینان دهیم که آینده‌ی شغلی شما روشن است و نگرانی از بازار کار فرانت اند نداشته باشید.

افزایش استفاده از اینترنت، به ویژه در زمینه‌ی تلفن همراه، به معنای نیاز بیشتر به رابط‌های کاربری است که به نوبه خود به معنای افزایش تعداد فرصت‌های شغلی مربوط به استخدام برنامه نویس فرانت اند است. تعداد آگهی‌های مربوط به این حوزه که روزانه در سایت‌های کاریابی و استخدام از جمله جاب ویژن منتشر می‌شود، نیز تاییدکننده‌ی همین موضوع است.

حقوق برنامه نویس فرانت اند چقدر است؟

همچنین گفتنی است که صنعت نرم‌افزار در حال رشد است و روزبه‌روز پیشرفت‌های زیادی در این حوزه مشاهده می‌شود و با افزایش تمایل کاربران به دنیای اینترنت، این صنعت در حال نفوذ به بخش‌های زیادی از زندگی ماست.

به همین دلیل می‌توان گفت که حوزه برنامه‌نویسی بازار کار خوبی در کشور ما دارد مخصوصاً که در خیلی از بخش‌های این حوزه در ابتدای مسیر قرار داریم و راه پیشرفت زیادی برای آن وجود دارد.

به همین دلیل شما می‌توانید انواع آگهی‌های استخدام برنامه نویس فرانت اند را در همین صفحه از جاب ویژن مشاهده کنید. تنوع این آگهی‌ها بسیار زیاد است و در بین آن‌ها می‌توانید تمامی موقعیت‌های شغلی مربوط به جنسیت آقا یا خانم را مشاهده کنید.

حقوق برنامه ‌نویس فرانت اند با توجه به سابقه کاری آن‌ها یا شهر محل کار می‌تواند متغیر باشد. در ادامه با توجه به گزارش حقوق و دستمزد که در سایت جاب ویژن منتشرشده است، میانگین درآمد افراد شاغل در حوزه برنامه‌نویسی فرانت اند را در شهرهای مختلف ایران مشاهده می‌کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید