روش های کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید کدام ها هستند؟ توسعه دهندگان اندروید چقدر درآمد دارند؟ بهترین منبع برای یادگیری برنامه نویسی اندروید چیست؟

روش های کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید

روش های کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید کدام ها هستند؟ توسعه دهندگان اندروید چقدر درآمد دارند؟ بهترین منبع برای یادگیری برنامه نویسی اندروید چیست؟ اینها سوالاتی هستند که در این مطلب می خواهیم به آنها جواب دهیم.

اهمیت برنامه نویسی اندروید در دنیای فناوری

شما در روز چند بار گوشی تان را چک می کنید؟ ۱۰ بار، ۲۰ بار، ۳۰ بار و ...؟ مطمئنا هر کسی که از  گوشی های هوشمند استفاده می کند در روز چندین بار آن را به دلایل مختلف چک می کند و از اپلیکیشن های مختلف آن استفاده می کند. بر اساس آمارهای بدست آمده بیش از نیم افراد از گوشی های اندرویدی در مقایسه با دیگر سیستم عامل ها استفاده می کنند و این نشان دهنده این است که گوشی های هوشمند اندرویدی طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد که باعث شده تقاضا برای استفاده ار برنامه های اندرویدی افزایش یابد.

روش های کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید

در صورتیکه شما یک توسعه دهنده اندروید هستید و یا می خواهید به تازگی وارد دنیای برنامه نویسی اندروید شوید، اینکه بدانید از چه راه هایی می توانید از این رشته کسب درامد کنید مهم است و به همین خاطر ما در اینجا می خواهیم شما را با انواع روش های کسب درامد از برنامه نویسی اندروید آشنا کنیم. برای آشنایی با این روش ها تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

۱. کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید از طریق استخدام در شرکت ها:

شما بعد از یادگیری برنامه نویسی اندروید می توانید به عنوان توسعه دهنده اندروید در شرکت ها و سازمانهایی که نیاز دارند استخدام شوید و یک زندگی کارمندی داشته باشید. از مزایای این روش گرفتن حقوق ثابت و بیمه شدن است.

میزان حقوق در این روش درآمدزایی از برنامه نویسی اندروید به عوامل مختلفی مثل سابقه کار، سطح مهارت برنامه نویس اندروید، شهری که ساکن هستید و سطح خود شرکت بستگی دارد.

۲. کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید از طریق گرفتن پروژه بصورت دورکاری یا فریلنسری:

در این روش بدون اینکه به محل مشخصی برای کار بروید و یا در ساعت از قبل تعیین شده ای در جایی حضور داشته باشید یا انرژی زیادی را برای کارهای فیزیکی صرف کنید می توانید درآمد خوبی از برنامه نویسی اندروید داشته باشند. در واقع شما باید بیشتر در فضاهای مجازی فعالیت داشته باشید تا پروژه بگیرید و از طریق گرفتن پروژه کسب درآمد کنید.

راه های زیادی برای گرفتن پروژه های برنامه نویسی اندروید وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. سایت های فریلنسری مانند (پونیشا، پارس کدرز، کارلنسر، انجام میدم، پارس فریلنسر،  حامی ورکس، کاریتو و ...)
  2. سایت های استخدامی مانند (ای استخدام، کوئرا، کاربوم، جابینجا، ایران استخدام و...)
  3. شبکه های اجتماعی مانند (لینکدین، تلگرام، اینستاگرام و ...)
  4. طراحی سایت شرکتی یا شخصی و ...

میزان حقوق در این روش درآمدزایی از برنامه نویسی اندروید به عوامل مختلفی مثل تجربه کاری، تعداد پروژه ها، حجم پروژه ها، سرعت انجام دادن پروژه ها، کیفیت انجام پروژه ها، امتیازی که شما در سایت های فریلنسری دارید و ... بستگی دارد.

۳. کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید از طریق نوشتن اپلیکیشن ها و انتشار در اپ استورها:

در این روش می توانید بررسی کنید درست کردن چه اپلیکیشن هایی بخشی از مشکلات مردم را حل می کنند و یا اینکه چه مدل اپلیکیشن هایی ترند زیادی دارند و نیاز جوامع امروزی هستند تا انها را بسازید!

در این روش درامدزایی از اندروید ۳ راه وجود دارد:

  • کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید از طریق فروش اپ ها:

در این روش کسب درآمد اندرویدی یک مبلغی را برای استفاده کاربران از اپ در نظر می گیرید. در واقع کاربر می تواند با پرداخت مبلغی، از برنامه شما استفاده کند. بنابراین درآمد شما تابعی از میزان فروش شما است.

  • کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید از طریق تبلیغات در اپ های اندرویدی:

یکی دیگر از روشهای گذاشتن تبلیغات در درون اپلیکیشن است. در این روش می توانید اپلیکیشن های مختلف بسازید و از طریق گرفتن تبلیغات کسب درآمد کنید. در واقع این تبلیغات درون اپلیکیشن ها بصورت بنرهای تبلیغاتی و یا حتی فیلم های تبلیغاتی به کاربر نمایش داده می شود. نکته مهم این است که تبلیغات بایستی متناسب با گروه سنی مخاطبان نمایش داده شود. مثلا نمایش تبلیغات مربوط به بزرگسالان در برنامه های مربوط به کاربران مجاز نیست.

  • کسب درآمد از طریق پرداخت درون برنامه ای:

فکر کنید شما اپلیکیشنی نوشتید و آن را در مارکت پلیس هایی مانند کافه بازار، گوگل پلی، مایکت و غیره منتشر کردید. از طریق پرداخت درون برنامه ای می توانید درآمدزایی کنید. در پرداخت درون برنامه ای، کاربر برنامه را بصورت رایگان دریافت می کند ولی برای دسترسی کامل به برنامه یا برای استفاده از ویژگی های بیشتر و پیشرفته تر باید پولی پرداخت کند.

نکته مهم این است که طبق قوانین مارکت پلیس ها، پرداخت های درون برنامه ای باید فقط و فقط از کانال پرداخت مخصوص انجام شود و هیچ کانال جایگزین یا موازی دیگری مثل درگاه بانکی یا شرکت های واسطه پذیرفته نیست.

همینطور در صورتی که توسعه دهنده بخواهد مبلغی را به عنوان حمایت از کاربران دریافت کند، بایستی از سیستم پرداخت درون برنامه ای استفاده کند.

۴. کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید از طریق آموزش به دیگران:

در این روش شما می توانید بصورت آنلاین یا حضوری به دیگران برنامه نویسی اندروید را تدریس کنید و بابت هر جلسه یا ترم یا پکیج آموزشی مبلغ بالایی را دریافت کنید.

۵. کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید از طریق مشاوره و دادن ایده :

تبدیل ایده به اپلیکیشن یکی دیگر از راه های کسب درامد از برنامه نویسی اندروید است. شاید به این فکر می کنید که همه مدل اپلیکیشن از قبل ساخته شده پس چه ایده دیگری می توان داد؟

در اینکه بسیاری از نیازهای کاربران به برنامه تبدیل شده اند شکی نیست. ولی پیشنهادهایی در این زمینه وجود دارد:

۱. تبدیل برنامه های موجود به برنامه هایی با کارایی بهتر:

هیچ برنامه ای کامل نیست چون نیازها همواره در حال تغییر هستند! شما می توانید ایده های موجود را بهتر کنید. بنابراین می توانید با اضافه کردن امکاناتی به برنامه های موجود و رفع نقطه ضعف های برنامه های موجود نظر و توجه کاربران را به برنامه خود جلب کنید. با خواندن کامنت هایی که در زیر هر اپ در اپ استورها نمایش داده می شود، می توانید برای بهبود برنامه ها ایده بگیرید.

۲. فرصت های به وجود آمده را دنبال کنید:

وقتی برنامه نویس اندروید می شوید، به این معنی است که باید با ریزبینی خاصی، تغییرات جامعه را دنبال کنید. به عنوان مثال، در این مدت اخیر، اپ هایی که در رابطه با تغییرات سکه، طلا، ارز، کرونا و این اواخر بورس نوشته شده اند، بیشترین آمارهای دانلود و نصب را داشته اند.

۶. کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید از طریق انجام دادن پروژه های خارجی:

همانطور که می دانید کسب درآمد دلاری در دنیای امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است و شما به عنوان برنامه نویس اندروید می توانید از سایت های خارجی کسب درآمد کنید، آن هم به دلار! در صورتیکه بتوانید مشکل انتقال پول را در این زمینه حل کنید، می توانید به درآمد خوبی در این زمینه دست یابید.

توسعه دهندگان اندروید چقدر درآمد دارند؟

این سوالی است که خیلی از شما که می خواهید به تازگی وارد دنیای برنامه نویسی اندروید شوید از خودتان یا افراد متخصص می پرسید! برای اینکه جوابی برای این سوال دریافت کنید کافی است سری به سایت های استخدامی و سایت های فریلنسری و مشابه که نیازمند برنامه نویس اندروید هستند بزنید. با توجه به این آمار تا حدودی متوجه این قضیه خواهید شد. در کل میزان حقوق یک برنامه نویس اندروید به موارد مختلفی مانند حجم پروژه، تعداد پروژه ها، نحوه همکاری، تجربه و تسلط برنامه نویس و غیره دارد.  

بهترین زبان و محیط برای یادگیری برنامه نویسی اندروید چیست؟

ساخت اپلیکیشن اندرویدی بخصوص در شرایطی که اکثر کسب و کارها اینترنتی هستند و هر شخصی بیش از نیمی از روز خودش را با گوشی هوشمند بخصوص اندرویدی می گذراند شما هم با یادگیری اندروید می توانید به یک متخصص اندروید تبدیل شوید و وارد یک شغل مدرن و درآمدزا شوید و از این راه چه به صورت حضوری و چه به صورت دورکاری کسب درآمد کنید.

بهترین محیط برنامه نویسی اندروید استفاده از نرم افزار اندروید استودیو (Android Studio) است و این محیط پیشنهاد گوگل می باشد و از نظر گوگل برای برنامه نویسی اندروید تایید شده است و آن را بخوبی پشتیبانی می کند.

 بهترین و مدرن ترین زبان برنامه نویسی اندروید در حال حاضر کاتلین است و دلایل زیادی برای این وجود دارد. کاتلین (Kotlin) یک زبان برنامه نویسی متن باز است که توسط JetBrains طراحی شده است. شی گرا است و از ویژگی های برنامه نویسی کاربردی پشتیبانی می کند.

زبان کاتلین یک زبان ایستا است که توسط برنامه نویسان مستقر در روسیه توسعه داده شده است. کاتلین این قابلیت را دارد تا بر روی ماشین مجازی جاوا اجرا شود. کاتلین چند پلتفرمی است یعنی این زبان برنامه نویسی در سمت سرور، اندروید و هرجا که جاوا اجرا شود کاربرد دارد.

از زمانی که گوگل زبان برنامه‌نویسی کاتلین را به رسمیت شناخته است، کاتلین به یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای توسعه اندروید تبدیل شده است. طبق نظرسنجی توسعه دهندگان Stack Overflow در سال ۲۰۲۰، کاتلین چهارمین زبان برنامه نویسی محبوب ترین محسوب می شود. به این دلیل است که گوگل تصمیم گرفت که کاتلین زبان ترجیحی خود برای برنامه نویسی اندروید باشد.

منبع پیشنهادی برای یادگیری برنامه نویسی اندروید با زبان کاتلین

در صورتیکه می خواهید برنامه نویسی اندروید را از مبتدی تا پیشرفته و از صفر تا صد یاد بگیرید دوره آموزش زبان برنامه نویسی کاتلین سایت الکامکو را به شما پیشنهاد می کنیم. این دوره نیاز به هیچ پیش نیازی ندارد و در نهایت آموزش می توانید اپلیکیشن های حرفه ای بسازید و سپس شروع به کسب درامد از راه هایی که در این مطلب گفتیم بپردازید.  

نتیجه گیری

راه هایی درآمد زایی زیادی برای کسب درامد از برنامه نویسی Android  وجود دارد و شما بعد از یادگیری برنامه نویسی اندروید می توانید از روشهایی که گفته شد درآمد داشته باشید.

از هر روشی که استفاده می کنید باید به این نکته توجه کنید که اگر تازه کار هستید بهتر است همیشه در حال یادگیری باشید و پروژه هایتان را بهتر و بهتر کنید حتی اگر اوایل پول کمی بگیرید! چرا که نیاز است مانند هر شغل و مهارت دیگری، تجربه کافی در زمینه برنامه نویسی اندروید را به دست آورید.

همچنین در زمینه برنامه نویسی اندروید هر چقدر با افراد با تجربه، متخصص و همچنین گروه ها و انجمن های مرتبط و کلا فضاهایی که بتوانید از انها تجربه کسب کنید بیشتر آشنا باشید، به نفع شما و بهبود کارهایتان خواهد بود.

در نتیجه میزان حقوق دریافتی برنامه نویس اندروید بستگی به اینکه چقدر تجربه ، تسط، مهارت و روابط بیشتری در این زمینه دارید از مبلغ پایین تا مبالغ میلیونی بالا متغییر است. در هر صورت شما به عنوان برنامه نویس اندروید شغلی مدرن و درآمدزا دارید و یا خواهید داشت.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید