اگر به تازگی به برنامه‌نویسی روی آوردید و به دنبال یادگیری آن هستید، همراه باشید تا بدانیم ری اکت چیست.

ری اکت چیست؟ + آموزش ری اکت

سلام نو پلاس: فرض کنید یکی از دوستان شما عکسی را در اینستاگرام پست کرده است.

حالا شما اگر بروید و تصویر را لایک کنیدکرده و سپس نظرات را بررسی کنید، در حالی که نظرات را بررسی می‌کنید، می‌بینید که تعداد لایک ها ۱۰۰ عدد از زمانی که شما پست را لایک کردید، افزایش یافته است، بدون اینکه شما صفحه را رفرش کنید.

این دقیقاً همان کاری است که React انجام می‌دهد. هدف از دوره آموزش React آموزش اصول این کتاب خانه جاوا اسکریپت است که به‌صورت کامل و جامع به آن مپردازد.

قبل از اینکهدر ادامه ما دوره آموزش React را معرفی خواهیم کرد و در ادامه در قسمت توضیاحت بیشتر با React بیشتر آشنا خواهیم شد.

ابتدا اجازه دهید که کمی با ری اکت و جنبه‌های مختلف آن آشنا شویم.

آموزش مقدماتی ری اکت

برنامه های تحت وب و وب سایت ها امروزه به جزء جدانشدنی از زندگی ما تبدیل شده است و نیاز به وب سایت ها هر روز بیشتر و بیشتر می شود. همین نیاز به وب سایت ها باعث شده است که شغل های بسیاری در این زمینه ایجاد شود و افراد بسیاری در این زمینه ها مشغول به کار شوند.

همانگونه که نیاز به وب سایت ها و اپلیکیشن های تحت وب بیشتر می شوند به دنبال آن وب سایت های پیشرفته تری هم برای پاسخ به این نیازها طراحی و عرضه می شود.

طراحی وب سایت های پیشرفته تر نیازمند افراد با تخصص بالاتر می شود و همین باعث می شود که تخصص های مختلفی به وجود بیایند و طراحی و پیاده سازی و مدیریت برنامه های تحت وب به بخش های مختلفی تقسیم شود که هرکدام نیازمند تخصص مربوط به خود است.

ری اکت چیست؟ + آموزش ری اکت

یکی از این تخصص ها که بسیار مورد توجه قرار گرفته است front-end development است.

برنامه نویس front-end وظیفه پیاده سازی بخشی از برنامه که با کاربر و مشتری به صورت مستقیم در ارتباط است را دارد.

به همین دلیل اگر کار front-end خوب انجام شده باشد ارتباط راحت تر و بهتری با کاربر برقرار می شود و در نتیجه برنامه تحت وب شما موفق تر عمل خواهد کرد و برعکس این قضیه هم صادق است اگر کل بخش ها خوب طراحی و پیاده سازی شوند ولی مشکلاتی در بخش front-end وجود داشته باشد باعث می شود که کل کار شما زیر سوال رفته و به مشکل های بزرگی برخورد کنید.

امروزه توسعه بخش front-end بیشتر با زبان هایی مانند html , css , javascript انجام می شود که به نوعی پایه و اساس front-end هستند.

از آنجایی که زبان html برای طراحی چارچوب وب سایت و زبان css برای قالب بندی برنامه های تحت وب مورد استفاده قرار می گیرد زبانی که به کمک آن همه منطق ها و برنامه ها و عملیات مورد نظر ما را در بخش front-end پیاده سازی می کند زبان javascript است.

به همین دلیل وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

ری اکت چیست؟ + آموزش ری اکت

با توجه به این که همه اصول و منطق ها در سمت کلاینت و در front-end برنامه تحت وب با جاوا اسکریپت پیاده سازی می شود پس این بخش می تواند شامل کدهای زیادی باشد.

این حجم از کد می تواند محلی برای پیدایش خطاها و باگ ها باشد. برای جلوگیری از خطاها و باگ های احتمالی و این که سرعت برنامه نویسی به شکل اصولی تر و سریع تری پیش برود امروزه کتابخانه ها و فریمورک های متعددی بر پایه زبان جاوا اسکریپت ارائه شده اند.

یکی از مهمترین کتابخانه های سمت front-end که کار را بسیار راحت تر و سریع تر کرده است React است.

با کمک این کتابخانه کدهای ما دارای ساختار درست و با حجم متعارف خواهد بود.

ری اکت چیست؟ + آموزش ری اکت

همچنین ریکت برای پیاده سازی بخش های مختلف برنامه از مفهومی به نام کامپوننت استفاده می کند که هر کامپوننت از سینتکسی مانند html استفاده می کند که JSX نام دارد که برای کسانی که با Html آشنایی دارند می تواند بسیار آشنا و راحت باشد.

همچنین react مسئولیت کار با المان های html موجود در صفحه (DOM) را بر عهده می گیرد و با مدیریت و بهینه سازی باعث می شود که شما سایت سبک و سریع و قابل انعطافی داشته باشید که کارایی بسیار بالایی دارد.

اگر شما React را به صورت کامل یاد گرفته و در آن تجربه داشته باشید مطمئن باشید که هم می توانید در داخل از کشور و هم خارج از آن موقعیت های فراوان شغلی ببینید و از بین آنها انتخاب کنید.

امروز می توان گفت که در زمینه برنامه نویسی یکی از پرشغل ترین زمینه ها و تکنولوژی های موجود که آگهی های استخدام زیادی هم برای آن وجود دارد React است و گواه این گفته هم سایت های کاریابی داخلی و خارجی است.

پس اگر بخواهید می توانید با یادگیری و تجربه از این همه موقعیت استفاده کنید.

آموزش ری اکت

مهم‌ترین نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که بعد از اینکه این درس را آموختید می‌توانید برای خود کسب و کار دیجیتالی راه بیندازید که امروزه درآمد مفید و خوبی دارد.

ری اکت چیست؟ + آموزش ری اکت

ابتدا اجازه دهید شما را با سرفصل‌های دوره آموزشReact آشنا کنیم:

  • سرفصل اول: در فصل اول با خود React و کاربردهای آن آشنا می‌شویم.
  • سرفصل دوم: در فصل دوم تمامی ابزارهای مورد نیاز کار را روی یک نصب جدید از Windows ۱۰ نصب می‌کنیم.
  • سرفصل سوم: در فصل سوم با قابلیت‌های ES۶ آشنا می‌شویم و یک مرور کوتاه بر HTML و CSS هم خواهیم داشت.
  • سرفصل چهارم: در فصل چهارم شما با ضروریات و ملزومات لازم برای استفاده از React آشنا می‌شوید و آماده به نوشتن برنامه‌ با React خواهید شد و همچنین اولین برنامه React خود را می‌نویسید.
  • سرفصل پنجم: شما در فصل پنجم ساخت یا برنامه react آشنا می‌شوید. همچنین با ابزار JSX آشنا می‌شوید که به شما این قابلیت را می‌دهد که در javascript، دستورات HTMl را استفاده کنید. در ادامه‌ی سرفصل پنجم Component‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها در برنامه و در نهایت prop ها و تست‌زنی در React را آموزش می‌بینید.
  • سرفصل ششم: در این فصل ششم شما با نوشتن یک سایت Resume با استقاده از React آشنا خواهید شد و در نهایت قسمتی از این سایت به عنوان پروژه شما خواهد بود.
  • سرفصل هفتم: در این قسمت قرار است با استفاده از React یک سایتی که برای شما کار To Do لیست را انجام می‌دهد بنویسید. این To Do List قابلیت‌های جذابی دارد که با نوشتن آن نسبت به مبحث Front end و البته React مسلط‌تر خواهید شد.

ری اکت چیست؟ + آموزش ری اکت

react js یک کتابخاته بر پایه جاوا اسکریپت است که با استفاده از آن می توان وب سایت و وب اپلیکیشن های فوق العاده سریع و قوی تک صفحه ای ساخت.

اما react native یک فریمورک بر پایه جاوا اسکریپت و کتابخانه react js است که شما فقط با نوشتن کد جاوا اسکریپت و استفاده از کامپوننت های react می تواند اپلیکیشن native برای دو پلتفرم android و ios بسازید.

با یادگیری react js شما میتوانید با صرف وقت نسبتا کمی به فریمورک react native مسلط شوید و اپلیکیشن موبایل برای Android و ios بسازید.

اگر شما React را به صورت کامل یاد گرفته و در آن تجربه داشته باشید مطمئن باشید که هم می توانید در داخل از کشور و هم خارج از آن موقعیت های فراوان شغلی ببینید و از بین آنها انتخاب کنید.

امروز می توان گفت که در زمینه برنامه نویسی یکی از پرشغل ترین زمینه ها و تکنولوژی های موجود که آگهی های استخدام زیادی هم برای آن وجود دارد React است و گواه این گفته هم سایت های کاریابی داخلی و خارجی است.

پس اگر بخواهید می توانید با یادگیری و تجربه از این همه موقعیت استفاده کنید.

ری اکت چیست؟ + آموزش ری اکت

آموزش ری اکت جی اس

ReactJs یک کتابخانه محبوب بر پایه زبان جاوا اسکریپت است که توسط شرکت متا (facebook سابق) ارائه شده است و پشتیبانی می شود. به گفته ساخت خود react : React یک کتابخانه ای برای ساخت UI (رابط کاربری) می باشد.

امروزه react از رقیبان خود پیشی گرفته و می توان گفت به عنوان محبوب ترین کتابخانه برای توسعه front-end شناخته می شود. همچنین وب سایت های بزرگی مانند نتفلیکس و فیسبوک و اینستاگرام و yahoo mail از آن استفاده می کنند.

قبل از آموزش ری اکت ReactJS ابتدای کار به شما بگیم که تکنولوژی ری اکت برگ برنده برنامه نویسان در دنیای امروز هست اصلا اغراق نکردیم.

یه غول به تمام معنا و دنیایی بی انتها از پروژه هایی که میشه با اون نوشت، اون هم خیلی سریع و راحت! تکنولوژی که دنیای وب رو دگرگون کرد و دستپخت شرکت فیسبوک هست که اینستاگرام رو هم با اون طراحی کرده!

کامپوننت محور بودن ری اکت باعث میشه شما با کدنویسی یک بخش بتونید بی نهایت بار در بخش های مختلف پروژه از اون استفاده کنید و از طرفی میتونید پروژه هایی بسازید که بدون نیاز به رفرش، هر دیتا و بخشی از صفحه رو تغییر بدید اون هم با سرعت نور! برای همین ری اکت، زمان کدنویسی و به اتمام پروژه رو خیلی کوتاهتر از قبل کرده.

ری اکت چیست؟ + آموزش ری اکت

خلاصه به شما تبریک میگیم که خیلی دقیق مطالعه کردید و به این نتیجه رسیدید که الان بهترین زمان برای یادگیری ری اکت هست. پس از الان با تمام اطمینان خیالتون رو راحت می کنیم:

شما با دوره آموزش ری اکت سبزلرن، نه تنها به این تکنولوژی به تسلط ۱۰۰ درصد می رسید، بلکه طوری آموزش عملی می بینید و راهنمایی می گیرید که یک راست وارد بازار کار بشید. بی حرف و حدیث. بی ترس و تردید!

اگه به حوزه برنامه نویسی سمت کاربر، طراحی رابط کاربری (UI) و به طور کلی پروژه های تعامل محور و سریع علاقه دارید، ری اکت یکی از بهترین دستیاران شما برای رسیدن به این هدف خواهد بود و لذت برنامه نویسی و پیاده سازی ایده هاتون رو چندین برابر میکنه.

ری اکت چیست؟ + آموزش ری اکت

وقتی شرکت‌ های معتبری مثل فیسبوک (Facebook)و شرکت بزرگ پرداخت بین المللی یعنی پی پال (PayPal) و همینطور بزرگترین VOD جهان یعنی نتفلیکس، از ری اکت برای طراحی وب سایت و اپلیکیشن خودشون استفاده کردن، پس خیالتون راحت باشه با یک تکنولوژی تمام عیار سروکار دارید که می‌تونید برای انجام هر پروژه ای روی اون حساب کنید و در بازار کار حرفی برای گفتن داشته باشید.

در ایران هم دیوار و اسنپ بزرگترین پلتفرم‌هایی هستن که با ری اکت توسعه داده شدن.

دوره جامع ری اکت برای دو دسته از دانشجوها خیلی مفید و کاربردی هست.

دسته اول کسانی که آموزش جاوا اسکریپت رو تموم کردن و دنبال یک تکنولوژی مدرن و پولساز بر پایه جاوا اسکریپت هستن تا از زبانی که یاد گرفتن استفاده کنن.

دسته دوم کسانی که در حال حاضر در هر سطحی با ری اکت کار میکنن.

اگر جزو یکی از این دوتا دسته هستید، این دوره جامع برای شما تولید شده و اونقدر به دانش و تجربیات شما اضافه می کنه که هر ایده و طرحی تو ذهنتون بیاد رو به راحتی بتونید پیاده سازی کنید یا بخش هایی از پروژه های دیگران رو در پروژه خودتون بسازید.

یادگیری react js برای کسانی که به جاوا اسکریپت و Es۶ تسلط دارد، کار بسیار راحتی است و با صرف مدت زمانی نسبتا کوتاه با داشتن پیش زمینه از html و css راحت می تواند به این کتابخانه مسلط شود.

ری اکت چیست؟ + آموزش ری اکت

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید