گلستان و اطرافا آن زیبایی‌های چشم‌نوازی دارد، همراه باشید و درباره چند جاذبه خاص و طبیعی استان گلستان که باید دید بدانید.

چند جاذبه خاص و طبیعی استان گلستان که باید دید

سلام نو _ سرویس گردشگری: استان گلستان در حاشیه جنوب شرق دریای کاسپین تا سال ۱۳۷۶ بخشی از استان مازندران بود و پس از آن به‌عنوان استانی مستقل شناخته شد.

پیشینه تاریخی این سرزمین به هفت هزار سال قبل بازمی‌گردد؛ به همین دلیل، جاذبه‌های تاریخی متعددی مانند غارها، قلعه‌ها و شهرهای باستانی در این استان وجود دارند.

نزدیک ۱۸ درصد از سطح استان گلستان را جنگل‌ها پوشانده‌اند؛ جنگل‌هایی که با طبیعت بی‌نظیر خود، هزاران گردشگر داخلی و خارجی را در سال به‌سمت این بخش از ایران روانه می‌کنند. استان گلستان، سرزمین آبشارها، دریاچه‌ها، روستاهای ییلاقی و پارک‌های جنگلی است.

جاذبه‌های زیبا و دیدنی گلستان

آبشار کبودوال

آبشار کبودوال بلندترین آبشار خزه‌ای ایران با ۱۲ متر ارتفاع است و مهم‌ترین جاذبه طبیعت‌گردی علی آباد کتول به شمار می‌آید.

این آبشار با زیبایی بی‌نظیر خود در دل یک پارک جنگلی به همین نام و کوهستانی در کوه هارون قرار دارد. پارک جنگلی کبودوال، پارکی تماشایی با ۲,۳۰۰ متر طول، ۷۶۰ متر عرض و ۱۰۹ هکتار مساحت است که شما باید برای دسترسی به آبشار، ماشین خود را در پارکینگ آن پارک کنید.

چند جاذبه خاص و طبیعی استان گلستان که باید دید

در این پارک جنگلی انواع امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی همچون بوفه و سوپر مارکت، باربیکیو و آلاچیق برای مسافران تعبیه شده است. در بازدید از پارک جنگلی سری هم به موزه تاریخ طبیعی کبودوال بزنید که در سال ۱۳۸۲ در شهرستان علی آباد کتول افتتاح شد.

آبشار کبودوال از چشمه بالادست خود سرچشمه می‌گیرد و آبی زلال، شفاف و قابل شرب دارد. این آبشار با عنوان پاک‌ترین آبشار ایران شناخته می‌شود و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. پیمایش مسیر منتهی به آبشار، عکاسی از پل‌های چوبی و پله های سبز در مسیر پیاده‌روی، عکاسی از آبشارهای متعدد مسیر و آبشار کبودوال، پیک‌نیک، آب‌تنی و شنا از تفریحات محبوب این منطقه هستند.

پارک جنگلی ناهارخوران

پارک جنگلی ناهارخوران یکی از جاذبه‌های مهم دیدنی گرگان و از تفرجگاه‌های محبوب این شهر به شمار می‌آید که با داشتن هوای مطبوع و خنک به‌خصوص در فصل تابستان گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. درختان این منطقه بخشی از جنگل باستانی هیرکانی هستند و قدمت آن‌ها به ۴۰ میلیون سال قبل بازمی‌گردد. این جنگل با ۳۰۰ هکتار وسعت در ارتفاع ۴۰۰ تا ۴۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است و در داخل آن یک رودخانه به نام زیارت با ۴۰ کیلومتر طول جربان دارد. به‌علاوه در این جنگل چند چشمه نیز جاری هستند که معروف‌ترین آن سفید چشمه نام دارد.

چند جاذبه خاص و طبیعی استان گلستان که باید دید

پیاده‌روی، کوهنوردی و صعود به ارتفاعات ناهارخوران، پیک‌نیک، عکاسی، تماشای چشم‌انداز بی‌نظیری از گرگان بر فراز تپه باباطاهر، بازدید از تپه نورالشهدا از جمله تفریحاتی هستند که در پارک جنگلی نهارخوران می‌توان به آن‌ها ‌پرداخت. آبشار مصنوعی با ۱۵ متر ارتفاع، شهربازی، سایت ورزشی، رستوران و کافه نیز از امکانات این پارک جنگلی به شمار می‌روند.

جاذبه‌های خاص استان گلستان

آبشار رنگو

آدرس آبشار رنگو: گلستان، گرگان، ۱۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان، جنگل رنگو

آبشار زیبای رنگو یکی دیگر از جاهای دیدنی گلستان محسوب می‌شود که در فصل بهار و تابستان، مملو از گردشگران از سراسر ایران می‌شود.

این آبشار به دلیل داشتن ساختار نیم‌دایره‌ای، ارتفاع کم و همچنین هوای مطبوعی که دارد، یکی از خاص‌تری جاهای دیدنی گلستان در بهار است که باید از آن بازدید کنید.

برای رسیدن به آبشار رنگو، ابتدا باید از کمپ رنگو که در بین مسیر قرار دارد، بگذرید. این کمپ برای اقامت طبیعت گردان و کوهنوردان، تعبیه شده و از امکانات خوبی برخوردار است.

همچنین در این مسیر شما قبل از رسیدن به آبشار، می‌توانید از مقبره امام زاده ابراهیم که یکی از مکان‌های مذهبی آن منطقه است، ‌ نیز بازدید کنید.

چند جاذبه خاص و طبیعی استان گلستان که باید دید

آبشار سرخو

آدرس آبشار سرخو: گلستان، مینودشت، روستای سرخو

آبشار سرخو از جاهای دیدنی گلستان در پاییز محسوب ‌شود که در منطقه مینودشت واقع شده است. این آبشار البته در تمام فصل‌های سال، زیبایی‌های خاص خود را دارد و طبیعت گردان بسیاری برای بازدید از آن، خود را به روستای سرخو می‌رسانند.

ارتفاع آبشار سرخو حدوداً ۲۷ متر است که به شکل نیمه پلکانی آب زلالش را به حوضچه زیرین پرتاب می‌کند. بازدید از آبشار سرخو مانند بسیاری از آبشارهای گلستان، رایگان است.

جنگل توسکستان

جنگل توسکستان از جاهای دیدنی گلستان محسوب می‌شود که در شهر گرگان واقع شده است. بخش زیادی از این جنگل سرسبز با درختان توسکا، اورس و بلوط پوشیده شده است. در هر فصلی از سال که به این جنگل سفر می‌کنید، دوربین عکاسی با خود به همراه داشته باشید تا لحظات ماندگاری به ثبت برسانید.

حرکت زیبای ابرهای مواج در ارتفاعات منطقه جنگلی توسکستان و به‌وجودآمدن اقیانوسی از توده‌های مه، یکی از بی‌نظیرترین چشم‌اندازهای طبیعی ایران در شمال کشور محسوب می‌شود که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

چند جاذبه خاص و طبیعی استان گلستان که باید دید

دشت شقایق گالیکش

دشت شقایق گالیکش که با نام دشت شقایق‌های وحشی پادلدل نیز شناخته می‌شود از توابع شهرستان گالیکش در استان گلستان است. این دشت زیبا و خاص، یکی از دشت‌های نادر گل شقایق در شمال کشور محسوب می‌شود.

این منطقه بکر توریستی، هرساله در اردیبهشت مملو از شقایق‌های وحشی بی‌شماری می‌شود که رنگ زیبای سرخشان بر دامنه سبز دشت، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

چند جاذبه خاص و طبیعی استان گلستان که باید دید

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید