اطراف تبریز جاذبه‌های گردشگری درجه یکی دارد، همراه باشید تا بدانیم از تبریز تا سد امند چند ساعت راه است.

از تبریز تا سد امند چند ساعت راه است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: تفرجگاه گردشگری امند پیرامون سد امند از جاذبه‌های گردشگری تبریز است و در کیلومتر ۱۵ جاده تبریز-صوفیان قرار دارد. دریاچه این سد، محل پرورش ماهی کپور و زیستگاه درناهای روسی است.

همچنین در این تفرجگاه ۶ هزار اصله درخت اقاقیا کاشته شده‌ است. از جمله امکانات حاضر در این مجموعه گردشگری می‌توان به آلاچیق‌های جنگلی و امکانات ورزش‌های آبی نظیر اسکی روی آب، جت اسکی و قایقرانی اشاره کرد.

درباره سد امند تبریز

روستای امند که تا پیش از احداث سد کمتر کسی اسمش را شنیده بود اکنون به یکی از مقاصد جذاب برای طبیعت گردان و دوست داران ورزش های آبی تبدیل شده که سالانه جمعیت زیادی را به سمت خود می کشاند.

آب و هوای امند مثل تبریز سرد است و تراکم گیاهی در آن متوسط می باشد اما به محض احداث سد امند با سرمایه گذاری بخش خصوصی در جاده این روستا ۶ هزار اصله نهال اقاقیا کاشته شد تا هم به زیبایی مسیر بیافزاید و هم از جدیت سرمایه گذار آن برای ساخت پروژه تفرجگاه و تفریحگاه سد امند خبر دهد.

از تبریز تا سد امند چند ساعت راه است؟

سد امند در نزدیکی روستایی به همین نام و شمال غربی شهر تبریز قرار دارد. اطراف این سد مناظر زیبا و طبیعی به چشم می‌خورند و امکانات مناسبی در این منطقه برای استفاده عموم تعبیه کرده‌اند. دهکده سلامت و تفرجگاه گردشگری این مجموعه سبب جذب گردشگران و ساکنان تبریز می‌شوند. در اطراف این مجموعه ویلاهای اقامتی، هتل پنج ستاره، آلاچیق‌ و امکانات تفریحی وجود دارند.

روستای امند خود دارای طبیعتی بکر است اما سد امند یک تجربه متفاوت طبیعت گردی برای شما خواهد بود زیرا که امکانات لوکس آن همه دست ساز بوده و طرح و نقشه آن کاملا مدرن است.

اول از همه چیز به محض ورود به سد امند صدای پرندگانی که به درنای روسی معروف اند از شما دلبری می کند. مدارس تخصصی و زمین بازی گلف احتمالا دومین چیزی است که در تفرجگاه سد امند چشم شما را به خود جلب می کند.

باشگاه سوارکاری و زمین های فوتبال و والیبال و تنیس که در ساحل دریاچه سد امند برای لذت بردن شما از گردش تعبیه شده، هتل پنج ستاره لوکس، اقامتگاه سنتی و بوم گردی عشایر، کلبه های چوبی سنتی و لوکس، آلاچیق های خانوادگی، ویلاهای لاکچری، رستوران های مدرن و غذاخوری های سنتی و البته مسیر مجزا برای دوچرخه سواری و پیاده روی در ساحل دریاچه در آب و هوای مطبوع امند و رودخانه های مصنوعی برای شنا.

بعد از همه این ها تازه به جذاب ترین قسمت ماجرا می رسیم. با نگاهی به دریاچه چشمتان به قایق های تند رو و لوکسی خواهد خورد که تجربه سفری مهیج در دل دریاچه را برای شما رقم خواهد زد.

از تبریز تا سد امند چند ساعت راه است؟

اصلا تعجب نکیند اگر اسکیت سواری را در حال پیمودن آب دریاچه دیدید یا بنانا سواری و شاتل سواری و جت اسکی و هر نوع ورزش آبی که فکرش را می کنید. همه این ها در ایران خودمان، در آذربایجان شرقی و روستای امند قابل رویت اند. روستایی که حالا نامش بر سر زبان ها افتاده و از جاذبه های دیدنی شبستر در نزدیکی تبریز محسوب می شود.

فاصله تبریز تا سد امند

اگر در تبریز زندگی می کنید یا قصد سفر به این شهر را دارید و از وجود تفرجگاه سد امند بی خبرید با خواندن این مقاله مطمئنا ترغیب خواهید شد که این تفریحگاه مدرن و مرفه را از نزدیک ببینید و لذت سفر به دنیای بازی های آبی را تجربه کنید. با این توضیح که فاصله تبریز تا سد امند فقط ۱۵ کیلومتر است.

در کیلومتر ۱۵ جاده تبریز و در روستای زیبای امند، سد امند قرار دارد که به یکی از جاذبه‌های تفریحی شهر تبریز تبدیل شده است. این سد روی رودخانه شیخ چایی که به دریاچه ارومیه می‌ریزد قرار دارد. سد امند زیستگاه جانوران و پرندگان مهاجر بسیاری است.

پوشش گیاهی انبوه و غنی، این سد را به مکانی زیبا و آرامش‌بخش تبدیل کرده است. سد امند امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری دارد و شما می‌توانید یک روز کامل در این مکان با خانواده خوش بگذرانید.

در اطراف این سد زمین گلف، زمین تنیس، کافه، رستوران و آلاچیق وجود دارد. همچنین می‌توانید از تفریحات آبی این مکان مانند قایق سواری، جت اسکی و ماهیگیری لذت ببرید.

از تبریز تا سد امند چند ساعت راه است؟

دهکده سنتی عشایر در مجموعه سد امند غذاهای سنتی و بومی استان آذربایجان شرقی را به گردشگران ارائه می‌دهد. تفریح‌های آبی سد امند نیز شامل اسکی روی آب، جت اسکی و قایقرانی می‌شوند.

از دیگر امکانات تفریحی و ورزشی این مجموعه می‌توان به باشگاه سوارکاری، زمین گلف و زمین فوتبال چمن اشاره کرد. وجود سد امند در این منطقه باعث رونق کشاورزی و باغداری در روستاها و زمین‌های اطراف سد می‌شود.

دریاچه سد امند زیستگاه درنای روسی است و ماهی کپور را در این دریاچه پرورش می‌دهند. این منطقه از خوش آب و هواترین ییلاق‌های اطراف تبریز است که مورد توجه ساکنان تبریز و عموم گردشگران قرار می‌گیرد. در سفر به تبریز حتما برای بازدید از مجموعه سد امند برنامه‌ریزی کنید.

از تبریز تا سد امند چند ساعت راه است؟

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید