آبشارگردی و طبیعت‌گردی در لرستان جذاب است از این رو بازدید از آبشار آب سفید الیگودرز را از دست ندهید.

بازدید از آبشار آب سفید الیگودرز را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: استان لرستان سرشار از جاذبه های طبیعی و گردشگری است که می توانید با سفر به این شهر دنیایی از جاذبه های منحصر به فرد را مشاهده کنید و نهایت لذت را از سفرتان ببرید.

آبشار سفید یکی از همین جاذبه هایی است که در شهر الیگودرز لرستان قرار دارد و معروف به عروس زیبای آبشارهای ایران است.

در استان لرستان بیش از ۳۳ رودخانه دائمی جریان دارد و آبشار آب سفید یکی از بلندترین آبشارهای ایران است، که در استان لرستان واقع است.

دسترسی به این آبشار بسیار ساده بوده و می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای سپری کردن اوقات فراغت شما باشد.

فاصله الیگودرز تا آب سفید

این آبشار در استان لرستان، ۵۰ کیلومتری شهرستان الیگودرز، جاده امامزاده مومدحسن، در یکی از دره‌های رشته‌کوه‌های زاگرس و در کنار کوهی بلند قامت به نام کوه ذلقی واقع شده است.

به منظور دسترسی راحت به این آبشار یک جاده آسفالتی در مسیر آن ساخته شده تا مسیری بدون دردسر برای رسیدن به آبشار پیش رو داشته باشید.

برای پیمودن این جاده کوهستانی ۲ ساعت زمان لازم دارید؛ اما نگران نباشید، این جاده به قدری زیبا و دیدنی است که این ۲ ساعت در ذهن شما تنها چند دقیقه طول خواهد کشید.

بازدید از آبشار آب سفید الیگودرز را از دست ندهید

نهایتا باید ماشین را در پارکینگ نزدیک به آبشار پارک کنید و حدود ۱۰ دقیقه روی مسیری سنگفرش شده پیاده طی کنید تا آبشار اُو سپید را از نزدیک ببینید.

برای رسیدن به آب سفید بسته به مبدا حرکت چند مسیر را به شما خواهیم گفت. از هر مسیری که به سمت آبشار حرکت کنید تابلوهای راهنمایی شما را به سمت آب سفید هدایت می‌کنند.

  • مسیر اول: اگر از شهرهای شمالی کشور و تهران قصد سفر به این منطقه را دارید، باید از شهرهای قم، اراک، خمین بگذرید و خود را به کمربندی الیگودرز برسانید. سپس روستاهای برم، مسگری، قلعه پاچه و سرکول را پشت سر بگذارید تا به آبشار سفید برسید. قابل ذکر است که تهران تا آب سفید ۴۵۰ کیلومتر فاصله دارد.
  • مسیر دوم: اگر مبدا حرکت شما شهرهای غربی مانند اردبیل و تبریز است، باید از سمت زنجان و همدان خود را به استان لرستان و سپس ۵۰ کیلومتری الیگودرز برسانید.
  • مسیر سوم: اگر می‌خواهید از شهرهای شرق، جنوب شرق و جنوب به لرستان بروید، باید به طرف اصفهان و سپس استان لرستان و شهرستان الیگودرز حرکت کنید.

بهترین زمان بازدید از آب سفید الیگودرز

برای سفر به این منطقه گردشگری در استان لرستان، بهترین زمان در فصل های بهار و تابستان است که شرایط آب و هوایی بسیار خنک و دلچسب است.

چهره ی آبشار در فصل بهار بی نظیر است و می توانید ساعات بسیار خوشی را در این منطقه بگذرانید. اما در تابستان هم گردشگران زیادی به سوی این آبشار می آیند.

این منطقه آب و هوای خنکی را در تابستان به شما هدیه می کند. درست است که شرایط آب و هوای مطلوب در فصل های بهار و تابستان است اما اگر کمی طاقت سرما را داشته باشید در پاییز و زمستان هم این آبشار بسیار زیبا و دیدنی است.

بازدید از آبشار آب سفید الیگودرز را از دست ندهید

آبشار آب سفید، معروف به عروس زیبای آبشارهای ایران در جنوب شرقی استان لرستان و در دامنه های کوه های زاگرس واقع است و دسترسی به آن با جاده از شهر الیگودرز امکان‌پذیر است.

ارتفاع آبشار ۷۰ متر و عرض تاج آن در فصل پر آبی حدود ۸ متر می‌باشد. این آبشار به رود رودبار لرستان می‌پیوندد و سرانجام به دز می‌ریزد.

آبشار آب سفید در دره‌های تاریک در اثر فعالیت‌های زمین شناختی و فرسایش توسط آب در چندین هزار سال پدید آمده است.

از آنجایی که این آبشار یکی از جاذبه های طبیعی پربازدید در استان لرستان به شمار می رود از همین رو امکاناتی را به منظور رفاه حال مسافران در اطراف آن به وجود آورده اند تا گردشگرانی که به این منطقه سفر می کنند بتوانند اوقات خوش و آسوده ای را داشته باشند.

از جمله امکاناتی که در این منطقه وجود دارد نیز عبارت از: دو نماز خانه، ۱۵۰ سکوی استراحت، غرفه های مواد غذایی و سیاه چادر و نمایشگاهی جهت ارائه و آشنایی با محصولات و فرهنگ مردم بختیاری و عشایرِ منطقه هستند که در محوطه آبشار وجود دارند.

البته امکانات رفاهی دیگری هم در دستور کار است تا در این منطقه به وجود آورد شوند عبارت است از دریاچه مصنوعی به مساحت یک هکتار، آلاچیق، سکوی ماهیگیری، درمانگاه، پاسگاه پلیس، تله کابین، پیست اسکی، سوئیت های اقامتی، سالن همایش، پیست اسب سواری و دوچرخه سواری، امکانات تیراندازی، باغ وحش (برای تکثیر حیوانات وحشی)، پارک بازی برای کودکان، رستوران سنتی و کافی شاپ که تمامی این ها در کنار هم می تواند این منطقه از استان لرستان را به عنوان یک قطب گردشگری محبوب تبدیل کنند.

خوب است بدانید که این آبشار با نام‌های آبشار سفید آب، آبشار سفید و در گویش محلی به اُو سپید نیز شهرت دارد. دسترسی به این جاذبه دیدنی بسیار راحت و بهترین گزینه برای تمدد اعصاب در ایام تعطیل است.

بازدید از آبشار آب سفید الیگودرز را از دست ندهید

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید