باغ پرندگان جاذبه ای تماشایی است به همین دلیل با ما همراه باشید تا بدانیم باغ پرندگان تهران تا چه ساعتی باز است.

باغ پرندگان تهران تا چه ساعتی باز است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: زندگی شهری و غوطه‌ور شدن میان دغدغه‌های متفاوت، استرس‌ و نگرانی زیادی به زندگی‌مان وارد می‌کند.

یکی از بهترین کارها برای از بین بردن استرس و بازیابی آرامش رفتن به دل طبیعت است.

فضاهای سبز، پارک‌ها و باغ‌ها نسخه‌های کوچکی از طبیعت هستند که در دل شهر گنجانده شده‌اند، و باید گفت تهران در این زمینه بهتر از بقیه شهرهای ایران درخشیده است.

باغ پرندگان تهران ساعت کاری

امروز می‌خواهیم راهی شمال شرق تهران شویم و گشتی در باغ پرندگان تهران بزنیم؛ باغی در میان جنگل‌های لویزان که در دو فاز طراحی و ساخته شده است و یکی از بزرگ‌ترین باغ‌های پرندگان خاورمیانه به شمار می‌رود.

باغ پرندگان تهران در حدود ۱۶۸ گونه و ۳۰۰۰ بال پرنده را در خود جای داده و به طور کلی طراحی این باغ به شکلی‌ست که شرایط نگهداری پرندگان در آن به صورت طبیعی باشد و پرندگان در مکانی مشابه به محیط زیست واقعی خود، زندگی کنند.

همان‌طور که گفتیم این مجموعه دو فاز دارد که فاز اول، دشتچَر نام دارد و پرنده‌هایی را در خود جای داده است که عموما یا در قفس نگهداری می‌شوند و یا توان پرواز ندارند.

فاز دوم این مجموعه آبچَر نام دارد و شامل محوطه‌ای بزرگ می‌شود که پرندگان آبزی در آن امکان پرواز به صورت محدود را دارند.

باغ پرندگان تهران تا چه ساعتی باز است؟

برای بازدید از باغ پرندگان و گشت و گذار در آن باید خود را به فاز دوی آن برسانید، فازی که به تازگی افتتاح شده و حال و هوای ویژه و جذابی را برای این باغ به ارمغان آورده است.

شما با ورود به فاز ۲ باغ پرندگان با محوطه بسیار وسیعی روبرو می‌شوید که به وسیله یک سازه بسیار بزرگ فنس مانند پوشیده شده است، پرندگان مختلف در آن آزادانه زندگی می‌کنند و بدون محدودیت از این سو به آن سو می‌روند.

از همان زمان ورود به باغ پرندگان، محوطه بسیار زیبا و طراحی شده مجموعه که با فضای سبز و جنگلی، برکه‌ها، آبشارها و مسیرهای چوبی و سنگی تزئین شده است، توجه شما را به خود جلب می‌کند.

اینجا می‌توانید در سروصدای پرندگان باغ غرق شوید، از قدم زدن در کنار این موجودات لذت ببرید و برخورد نزدیکی با انواع مختلفی از پرنده‌هایی داشته باشید که تاکنون تنها آنها را از پشت صفحه تلویزیون دیده بودید؛ پرنده‌هایی مانند طاووس، انواع پرنده‌های آبزی مانند اردک ماندرین، قوی گردن سیاه، پلیکان خاکستری، قرقاول.

البته هنوز بسیاری از پرندگان مشهوری که می‌شناسید مانند پرنده‌های گرمسیری و پرنده‌های شکاری در بخش فاز یک مجموعه و در قفس‌های مخصوص به خودشان نگه‌داری می‌شوند و امکان پرواز در محوطه فاز دو را ندارد؛ چرا که از طرفی محیط این بخش مناسب زندگی آنها نیست و از طرفی دیگر امکان دارد به دیگر پرنده‌ها آسیب برسانند.

درست است که بخش فاز ۲ باغ پرندگان بسیار جذاب طراحی شده و فضای فوق العاده‌ای برای گشت و گذار دارد؛ اما به هیچ عنوان بازدید از پرندگان فاز ۱ را نیز از دست ندهید.

باغ پرندگان تهران تا چه ساعتی باز است؟

در فاز یک می‌توانید پرنده‌هایی را از نزدیک ببینید که زیبایی، جذابیت، تنوع و ابهت‌شان شما را جذب می‌کند و با دنیایی خارق‌العاده آشنای‌تان می سازد.

به غیر از باغ پرندگان کجا می‌توانید هم عقاب، جغدشاخدار و شاهین ببینید و هم از تماشای کرکس مصری، توکان و شترمرغ در یک روز لذت ببرید.

البته امیدواریم روزی فضای باغ به اندازه‌ای وسیع شود که تمام پرنده‌ها بتوانند در محیط مناسب‌شان به راحتی زندگی کنند و محدود به قفس نباشند.

۱۰:۰۰ صبح تا غروب آفتاب

باغ پرندگان تهران ادرس

باغ پرندگان یکی از جاهای دیدنی استان تهران است که در منطقه چهار پایتخت قرار دارد.

این باغ در شمال شرقی پایتخت و در نیمه شرقی پارک جنگلی لویزان جای دارد. باغ پرندگان تهران در عید و تابستان یکی از بهترین مکان‌های تفریحی تهران محسوب می‌شود.

رفتن به باغ پرندگان با استفاده از وسایل نقلیه عمومی یا اتومبیل شخصی امکان‌پذیر است.

بعد از رسیدن به این مکان و پارک خودرو در داخل پارکینگ حدود ۵۰۰ متر تا ورودی باغ پرندگان فاصله است که برای پیمودن این مسیر می‌توانید سوار ون‌های داخل مجموعه شوید.

دسترسی با خودرو شخصی

  • مسیر اول: اتوبان بابایی شرق، کنار گذر خیابان کوهستان، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران
  • مسیر دوم: خیابان هنگام، خیابان استقلال، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران تا چه ساعتی باز است؟

دسترسی با وسایل عمومی

  • مترو میدان رسالت، تاکسی‌های شهرک امید
  • مترو سرسبز، اتوبوس‌های سراج، خیابان کوهستان
  • مترو نوبنیاد، تاکسی‌های شهرک امید و خیابان هنگام
  • BRT علم و صنعت و میدان آرژانتین و میدان رسالت، تاکسی‌های شهرک امید و خیابان هنگام

آدرس باغ پرندگان تهران: تهران، اتوبان بابایی به‌سمت شرق، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران

  • جهت بازدید از باغ پرندگان، از کفش راحت و مناسب پیاده‌روی استفاده کنید.
  • در هنگام بازدید، از غذا دادن به پرندگان جدا خودداری کنید.
  • مواد آتش‌زا و وسایلی مانند زیرانداز، کوله‌پشتی، وسایل پیک نیک، هرگونه خوراکی و… به‌همراه نداشته باشید.
  • در هنگام بازدید از مجموعه، مراقب فرزندان خود باشید.
کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید