شمال ایران جاذبه های طبیعی پر شماری دارد از این رو با ما همراه باشید و حتما از دریاچه الیمالات مازندران بازدید کنید.

حتما از دریاچه الیمالات مازندران بازدید کنید

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه الیمالات که در دل جنگل واقع شده است، به عنوان گردشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. این دریاچه آنقدر زیباست که گویی در دل جنگل آرمیده است.

می‌توانید روی سنگ‌های کنار رودخانه لم بدهید و ساعت‌ها به جنگلی که دریاچه را در آغوش گفته است نگاه کنید و از انعکاس آن همه درخت در آب، لذت ببرید. در آنجا همه چیز برای چند ساعت تفریح وآرامش مهیاست.

آشنایی با دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات در مسیر جاده ارتباطی نور به چمستان قرار دارد و در قسمت جنوبی دوراهی روستای کارگرکلا جای گرفته است. فاصله آن از جاده اصلی نور به چمستان حدود سه کیلومتر برآورد می شود.


دریاچه الیمالات که در دل جنگل واقع شده است، به عنوان گردشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. این دریاچه آنقدر زیباست که گویی در دل جنگل آرمیده است. در آنجا همه چیز برای چند ساعت تفریح و آرامش مهیاست.

اتومبیل را که پارک کردید، مسیری پنج دقیقه ‌ای را پیاده‌ روی ‌کنید و بعد از طی این مسافت از بلندی به سمت پایین که دریاچه آنجاست هدایت می ‌شوید.

پلی زیبا شما را به آنجا وصل می‌کند. نمای زیر پل سدی است که بعضی وقت‌ها پر آب است. پس از پشت‌ سر گذاشتن چند پله به سنگ‌ های زیبای کنار رودخانه نزدیک می‌شوید.

حتما از دریاچه الیمالات مازندران بازدید کنید



دریاچه الیمالات در ایام تعطــیلات بخصوص فصول بهار و تابسـتان یکی از پربازدیدکننده ترین مکان تفریحی و توریسـتی در سرتاسر استان مازندران است.

دریاچه ‌ای که وقتی برای اولین ‌بار بعد از طی ‌کردن و دور زدن در جاده ‌ای پر درخت به آن می ‌رسید و ورودی پارکینگ را می ‌پردازید و وارد محوطه‌ اش می ‌شوید شکوه طبیعت آن، شما را می‌ گیرد و باورتان نمی ‌شود که با چنین منظره ‌ای روبرو هستید.

سد خاکی الیمالات دارای امکانات رفاهی از جمله مکان نصب چادر، آلاچیق، سوپر مارکت، رستوران و کافی شاپ، امکانات قایق ‌سواری، سوئیت برای اسکان شب و ماهیگیری میباشد که می توانید اوقات فراغت خود را پر نمائید.

از آنجا که بعداز عید مردم ماهی قرمز هفت سین را آنجا رها میکنند ماهی قرمز زیاد دارد. ماهی آمور هم در دریاچه وجود دارد.

سد خاکی الیمالات در هر فصل زیبایی خود را دارد اما بهار و پاییز به خاطر رنگ برگ ها و درختان فضای متفاوتی می یابد

لباس و کفش مناسب برای محیط جنگلی به همراه داشته باشید. همچنین در صورت اقامت شبانه، پشه بند به همراه داشته باشید.

علاقمندان به ماهیگری وسایل ماهیگیری و علاقمندان به عکاسی دوربین خود را فراموش نکنید.

یادآوری آخر اینکه طبیعت امانت خدا دست انسانهاست. لطفا از طبیعت لذت ببرید ولی آنرا تمیز نگه دارید.

و نکته آخر اینکه بهترین زمان برای سفر به شمال قبل از تعطیلی مدارس است. در این زمان قیمت ویلاهای اجاره‌ای بسیار پایین‌تر از فصل‌های شلوغ است.

حتما از دریاچه الیمالات مازندران بازدید کنید

مسیر دریاچه الیمالات

برای دسترسی به دریاچه، در مسیر نور به سمت چمستان بروید. بعد از طی ۸ کیلومتر، درون یک فرعی که شما را به دریاچه می‌رساند بپیچید.

اگر مستقیم از تهران قصد حرکت به سمت این مقصد را دارید، از جاده هراز وارد آمل و از کمربندی آمل، وارد چمستان شوید.

از چمستان به ‌سمت نور حرکت کنید. پس از ۴۰ دقیقه رانندگی، نرسیده به نور، وارد فرعی دریاچه الیمالات در سمت چپ جاده شوید.

دریاچه الیمالات نور تا بابلسر 74 کیلومتر و تا تهران حدود 210 کیلومتر فاصله دارد. بنابراین از مسیرهای دیگری نیز می‌توانید به این منطقه تفریحی برسید.

اگر مبدا تهران و مسیر انتخابی شما هراز باشد، باید ابتدا به آمل رفته و سپس از آمل وارد چمستان شوید. بعد از حدود 40 دقیقه رانندگی وارد فرعی منتهی به الیمالات خواهید شد (نرسیده به نور، سمت چپ جاده).

الیمالات یک دریاچه معمولی نیست؛ باید خودتان را برای دیدن زیباترین و آرام‌بخش‌ترین جلوه طبیعت آماده کنید.

الیمالات جایی است که کم‌تر می‌توان مشابه آن را پیدا کرد. این دریاچه در میان درختان سر به فلک کشیده قرار دارد و حال و هوای جنگل‌های استوایی را تداعی می‌کند.

این مکان چشم‌اندازهایی بی‌نظیر و دسترسی بسیار خوبی به روستای لاویج چمستان دارد؛ روستایی که می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی را در آن میل کنید. اما این‌ها تنها دلایلی نیستند که باعث می‌شوند مسافران مشتاق سفر به دریاچه الیمالات ساری باشند.

حتما از دریاچه الیمالات مازندران بازدید کنید

دریاچه الیمالات از آن جاهایی است که در هر چهار فصل سال می‌توانید به آن سفر کرده و هر بار بیش‌تر از دفعات گذشته مجذوب طبیعت زیبای آن شوید.

در بهار و تابستان طبیعت سرسبز با هوای پاک و مطبوع میزبان شما می‌شود و روح شما را نوازش می‌کند. پاییز این منطقه جشن رنگ‌های طبیعت است و نمونه این جنگل رنگارنگ را در کم‌تر جایی می‌توان پیدا کرد.

زیبایی این محیط در فصل پاییز به حدی است که اکثر افراد دریاچه الیمالات را برای عکاسی در فصل پاییز انتخاب می‌کنند. بنابراین اگر در پاییز به این دریاچه سفر کردید، دوربین را فراموش نکنید.

از همه فصل‌ها گفتیم، اما دریاچه الیمالات در زمستان را نباید از قلم بیندازیم. این منطقه در زمستان تماشایی‌ترین حالت خود را دارد.

اگر سرمای هوا به حد کافی زیاد باشد، آب سطح دریاچه یخ می‌زند و روی دیگری از طبیعت را به شما نشان می‌دهد. اما در این زمان باید حسابی مجهز و ایمن سفر کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
    2 1
    واقعا زیباست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید