روستاگردی در ایران جذاب و خاص است از این رو با ما همراه باشید و درباره عجیب‌ترین روستای جنوب ایران بدانید.

عجیب‌ترین روستای جنوب ایران / روستای درک؛ جاذبه ای شگفت انگیز

سلام نو _ سرویس گردشگری: برای چند لحظه تصور کنید روی رمل‌های کویری ایستاده‌اید و باد از صورت و موهایتان می‌گذرد و به‌جای سکوت کویر این بار امواج دریا گوش‌هایتان را نوازش می‌دهد. شبیه تصوری خیالی‌ است، نه؟!

روستای درک همان جایی‌ است که آب دریا و شن‌های کویر مثل خیال و واقعیت به‌هم رسیده‌اند و شاید همان بهانه‌ای شود که شما را هم به دل جنوب ایران برساند تا سرآغاز سفری باشد که در آن هرآنچه دیدنی‌ است، یک‌جا ببینید؛ از ساحل صخره‌ای و مرجان‌هایش و شن‌های کویری که جادو و خواص درمانی را یک‌جا دارد تا نخلستانی که کمی آن‌طرف‌ترش کوه‌ها قد علم کرده‌اند.

آشنایی با روستای درک چابهار

روستای درک و ساحل مجاور آن، همان جایی است که آب دریا با شن‎های کویری برخورد می‎کند. وجود نخلستان‎ها و شن با پس‎زمینه دریا، مسافران بسیاری را به این ساحل در منتهی‎الیه جنوب شرقی ایران می‎کشاند.

روستای درک زرآباد در استان سیستان و بلوچستان و در نزدیکی سواحل مکران قرار دارد. این ساحل از توابع شهرستان کنارک به شمار می‎رود و در فاصله ۱۷۰ کیلومتری غرب چابهار و ۱۲۰ کیلومتری کنارک واقع است.

روستای درک نیز در جاده ترانزیتی بندرکنارک به بندرجاسک قرار دارد و نزدیک‎‎ترین نقطه استان سیستان و بلوچستان به تنگه هرمز به شمار می‎رود.

درک نزد مردم بلوچ به معنی سکونت در کنار دره تلقی می‎شود. ساحل بکر درک، چهار شکل از انواع ساحل را در خود جای داده است. ساحل صخره‎ای، ساحل ماسه‎ای، ساحل شنی و ساحل مرجانی که در فاصله نزدیک به هم قرار گرفته‎ اند.

عجیب‌ترین روستای جنوب ایران / روستای درک؛ جاذبه ای شگفت انگیز

یکی از شگفتی‎های این جاذبه گردشگری، وجود چاه‎هایی با آب شیرین و زلال در روستای درک است که قرارگیری آن‎ها در نزدیکی دریا و آب شور آن جالب توجه است. انواع درختان گرمسیری در گوشه و کنار به چشم می‎خورند که از آب همین چاه‎ها آبیاری می‎شوند.

روستای درک مقصدی برای گردشگری سلامت هم به حساب می‎آید. رمل‎های سفید که زیر آفتاب ساحل گرم می‎شوند، برای بهبود دردهای عضلانی و استخوانی بسیار مفیدند.

از همین روست که گردشگران زیادی با طلوع آفتاب به سمت این رمل‎ها رفته و با قرار دادن دست و پای خود زیر شن‎ها، دردهای خود را بهبود می‎بخشند.

مردم درک بلوچ هستند. لباس رایج در میان مردان روستا لباس‎های سفید و شلوارهای لیفه‎دار است. زنان نیز با لباس‎های فوق‎العاده زیبای سوزن‎دوزی شده رنگارنگ در زیر آفتاب ساحل زندگی می‎کنند.

شغل بیشتر اهالی ماهی‎گیری است. اما به لطف چاه‎های آب شیرین کشاورزی نیز در روستای درک رواج دارد. مهمان‎نوازی اهالی روستا زبانزد گردشگرانی است که حداقل یک شب در آن‎جا اقامت کرده‎اند و از سفره بلوچی با غذاهای پرادویه آن بهره برده‎اند.

روستای درک ۴۰۵ نفر جمعیت دارد و ۱۰۴ خانوار در این روستا زندگی می‎کنند.

اقامت در روستای درک

برای اقامت در روستای درک می‌توانید روی اقامتگاه‌هایی که توسط بومی‌های روستا گردانده می‌شود، حساب کنید؛ ولی یادتان باشد حتما قبل از سفر برای رزرو اقامتگاه‌ها اقدام کنید.

از مزایای ماندن در اقامتگاه بوم‌گردی علاوه بر کمک به اقتصاد روستا، وعده‌هایی غذایی جذابی است که می‌توانند برای شما فراهم کنند؛ فرصت چشیدن غذاهای بومی خوش‌طعم این منطقه می‌تواند لذت سفر شما را دوچندان کند.

فقط فراموش نکنید که فاصله روستای درک تا نزدیک‌ترین پمپ بنزین و فروشگاه تقریبا زیاد است و بهتر است از قبل موارد مورد نیازتان را تهیه کنید.

عجیب‌ترین روستای جنوب ایران / روستای درک؛ جاذبه ای شگفت انگیز

درک از آن جاهایی است که اگر علاقه‌مند به کمپینگ باشید و تجربه‌اش را داشته باشید، باید امتحانش کنید. تماشای آسمان پرستاره و رمزآلود کویر و ساحل کویر در کنار امنیتی که در روستای درک تجربه خواهید کرد، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان رقم می‌زند.

طبیعت درک همچنان بکر و دست نخورده است پس مراقب باشید در دوران اقامتتان به طبیعت آسیبی نزنید و زباله‌ای را رها کرده، باقی نگذارید.

این روستا مارکت‌های کوچکی دارد اما فراموش نکنید که فاصله درک تا پمپ بنزین و فروشگاه بزرگ زیاد است به همین دلیل بهتر است پیش از ورود به روستا اقلام ضروری خود را تهیه کنید.
روستای درک از چابهار ۱۷۰ کیلومتر فاصله دارد. برای رسیدن به درک باید مسیر زمینی را انتخاب کنید و از خودروهایی مه به این سمت می‌روند کمک بگیرید.

اگر می‌خواهید با خودروی شخصی به درک چابهار سفر کنید باید از روستای کهیر عبور کنید و سپس به سمت زرآباد رانندگی کنید. پس از طی یک مسیر دو الی سه ساعته به مقصد درک خواهید رسید.
فاصله تهران تا روستای درک حدوداً معادل ۱۸۰۰ کیلومتر است. برای رسیدن به ساحل درک باید حدوداً ۲۴ ساعت در راه باشید. به همین دلیل سفر به درک از تهران با خودروی شخصی کار ساده‌ای نیست.

جنوب کشور در بیشتر مواقع سال گرم است. روستای درک نیز داخل یکی از گرم‌ترین استان‌های ایران قرار گرفته است.

به همین دلیل اگر تابستان را برای سفر به درک چابهار انتخاب می‌کنید، باید بدانید هوا بسیار گرم و شرجی است. اما در سایر فصل‌های سال، بادهای اقیانوسی خنکی از سمت ساحل می‌وزد و رطوبت این منطقه کاهش پیدا می‌کند.

آب و هوای ساحل درک در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان مطبوع‌تر است. با این حال از اوایل بهار تا اواسط پاییز را می‌توان بهترین زمان جهت سفر به درک چابهار در نظر گرفت.

عجیب‌ترین روستای جنوب ایران / روستای درک؛ جاذبه ای شگفت انگیز

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید