روستای حبشی همچون نگین درخشان، با قدمتی دیرینه از دوران مادها، خودنمایی می‌کند.

سفری به سرزمین مادها در ایران / گشتی در روستای کهن حبشی

به گزارش سلام نو آنطور که الی گشت نوشته است در قلب ایران، در استانی که به عنوان مهد تمدن شناخته می‌شود، گویی زمان در روستایی کهن به نام حبشی متوقف شده است. این روستای پلکانی با معماری منحصربه‌فرد و طبیعت بکر، یادآور شکوه و عظمت دوران مادها و دروازه‌ای به سوی سفری تاریخی است.

حبشی، نگینه‌ای در دامنه کوه

روستای حبشی در ۲۶ کیلومتری شهرستان اسدآباد و در دامنه کوه‌های رذیله واقع شده است. این روستا با قرار گرفتن در ارتفاع، از آب و هوایی خنک در تابستان و سرد و خشک در زمستان برخوردار است. در بهار، دامنه کوه‌ها به بوم نقاشی طبیعت تبدیل شده و گل‌های رنگارنگ، زیبایی بی‌نظیری به این منطقه می‌بخشند.

معماری پلکانی، حکایت از دیرینگی

معماری پلکانی و خانه‌های دوطبقه حبشی، حکایتی از قدمت و اصالت این روستا دارد. پنجره‌های کوچک و دیوارهای ضخیم، تدبیری برای مقابله با سرمای زمستان بوده است. گویی هر سنگ و هر خشت این خانه‌ها، زمزمه‌ای از تاریخ را در گوش مسافران نجوا می‌کنند.

مهمان‌نوازی به گرمای نان محلی

مردم خونگرم و مهمان‌نواز حبشی، با آغوشی باز پذیرای مسافران هستند. گویی در این روستا، زمان به عقب برگشته و سادگی و صمیمیت دوران گذشته را زنده می‌کند. طعم نان محلی و لبنیات تازه، خاطره‌ای خوش از سفر به حبشی را در ذهن گردشگران حک می‌کند.

جاذبه‌های طبیعی، هدیه‌ای از طبیعت

طبیعت بکر و دست‌نخورده حبشی، گویی هدیه‌ای از جانب طبیعت به این سرزمین است. باغ‌های سرسبز زردآلو، آلو، گردو، انگور، بادام، گیلاس و آلبالو، چشم‌اندازی دل‌انگیز خلق می‌کنند. این مناظر، سوژه‌های ناب عکاسی برای عاشقان طبیعت هستند.

سفری به سرزمین مادها در ایران / گشتی در روستای کهن حبشی

سفری به اعماق تاریخ

حبشی، تنها یک روستای زیبا نیست، بلکه گویی موزه‌ای زنده از تاریخ ایران باستان است. قدمت این روستا به دوران مادها باز می‌گردد و در گذر زمان، شاهد فراز و نشیب‌های بسیاری بوده است. گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های حبشی، سفری به اعماق تاریخ و تمدن ایران است.

نکاتی جالب در مورد حبشی:

  • این روستا بر بلندترین کوه منطقه واقع شده و چشم‌اندازی بی‌نظیر دارد.
  • در فصل بهار، دامنه کوه‌ها مملو از گل‌های رنگارنگ می‌شود.
  • حبشی در نقطه مرزی بین همدان و کرمانشاه قرار دارد و جاده‌ای پر پیچ و خم به آن می‌رسد.

حبشی، مقصدی برای دوستداران تاریخ، طبیعت و فرهنگ

روستای حبشی با معماری منحصربه‌فرد، طبیعت بکر و مردمی خونگرم، مقصدی ایده‌آل برای دوستداران تاریخ، طبیعت و فرهنگ است. سفری به این روستای کهن، تجربه‌ای متفاوت و خاطره‌ای ماندگار را برای شما رقم خواهد زد.

سفری به سرزمین مادها در ایران / گشتی در روستای کهن حبشی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید