بایدن همچنین گفت که ترامپ پیرو قانون اساسی یا خدمت رسانی به شهروندان آمریکا نیست بلکه این «انتقام‌جویی و کینه‌توزی» است که رفتارهای او را هدایت می‌کند.

بایدن ترامپ را تهدیدی علیه نهادهای آمریکا دانست

رئیس‌جمهور آمریکا در یکی از صریح‌ترین انتقادهای خود علیه رئیس‌جمهور پیشین این کشور او را تهدیدی علیه نهادهای دموکراتیک ایالات متحده توصیف کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در یکی از مستقیم‌ترین انتقادهای خود علیه «دونالد ترامپ» وی را تهدیدی علیه نهادهای دموکراتیک این کشور توصیف کرد.

بایدن هشدار داد چنانچه ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده به قدرت برسد بار دیگر رویه سابق خود مبنی بر تحریک به خشونت، تلاش برای به دست آوردن قدرت نامحدود و توطئه برای تضعیف قانون اساسی ایالات متحده را ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور آمریکا که برای طرفداران خود در شهر فینیکس در ایالت آریزونا صحبت می‌کرد گفت: «شخصیت و آینده این کشور به دلیل ارزش‌های اقتدارگرایانه جنبش خودخوانده ترامپ به نام «دوباره آمریکا را بزرگ کنیم» (MAGA) در معرض تهدید قرار دارد.»

وی همچنین اضافه کرد: «این تفکری خطرناک است که این رئیس‌جمهور بالاتر از قانون باشد و هیچ محدودیتی برای اختیاراتش وجود نداشته باشد.»

بایدن اضافه کرد: «ترامپ می‌گوید قانون اساسی به او اختیار داده که حق دارد هر کاری که می‌خواهد در کسوت رئیس‌جمهور انجام دهد.  نشنیده‌ام که این حرف را رئیس‌جمهور دیگری گفته باشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا  با تاکید بر اینکه اتفاقی خطرناک در آمریکا در حال وقوع است هشدار داد: «یک جنبش افراطی در این کشور وجود دارد که با باورهای اساسی ما در مورد دموکراسی، بیگانه است.»

بایدن همچنین گفت که ترامپ پیرو قانون اساسی یا خدمت رسانی به شهروندان آمریکا نیست بلکه این «انتقام‌جویی و کینه‌توزی» است که رفتارهای او را هدایت می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید