۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 55464654

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از مرکز فرهنگی مرصاد به عنوان دومین مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: این پروژه نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ابنیه در دست ساخت است و کارهای موزه‌آرایی هم در حال انجام است که سرعت گرفتن این پروژه و نیز توسعه آن با توجه به قرار گرفتن در مسیر تردد زوار اربعین یکی از نیازهای استان است.

"استقامت" کلید رمز رشد و توسعه

استاندار کرمانشاه استقامت را رمز پیروزی رزمندگان دوران دفاع مقدس در برابر دشمن بعثی عنوان و اظهار کرد: استقامت، آن چیزی است که می تواند کشور را در مسیر رشد قرار دهد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمدطیب صحرایی، امروز(۲۹ شهریور) در همایش تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در حسینیه ثارالله کرمانشاه، اظهار کرد: آنچه انقلاب اسلامی دارد به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان به دست آمده و امروز کسی تردید ندارد که اگر شهدا و ایثارگران نبودند، اقتدار کنونی را در کشور نداشتیم.

صحرایی استقامت در راه خیر را رمز پیروزی رزمندگان دوران دفاع مقدس در برابر دشمن بعثی عنوان کرد و افزود: استقامت همه آن چیزی است که می تواند کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهد.

وی از خانواده‌های شهدا و ایثارگر به عنوان الگوهای  خوبی برای استقامت در راه خیر یاد و تاکید کرد: همواره نیاز به یادگیری از این عزیزان داریم.

صحرایی همچنین با مقایسه شرایط کنونی کشور با سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: با یک نگاه کوتاه به گذشته این مرز و بوم درمی‌یابیم که جایگاه امروز ایران اسلامی قابل مقایسه با دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیست.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب، حاکمان با قلدری سرکار آمده و شیوه اداره کشور به این شکل بود که حاکمان این آب و خاک در برابر مردم، مستبد و در مقابل بیگانگان، زبون بودند، اما امروز مردم ایران اسلامی خودشان اداره کشور را بر عهده گرفته و در برابر دشمنان استقامت کرده و سینه سپر می کنند. 

صحرایی ادامه داد: برای نگهداشت فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی باید روح جهاد و تفکر شهادت‌طلبی را در جامعه زنده نگاه داریم.

به گزارش ایسنا، سردار بهروز خوشبخت مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در این همایش، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت را وظیفه تک تک آحاد جامعه برشمرد و افزود: شهدا و ایثارگران در طول سالهای دفاع مقدس با تکیه بر روحیه جهاد و شهادت‌طلبی در برابر دشمنان ایستادگی کردند و شایسته تکریم هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ساخت سه مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان مصوب شده، ادامه داد: اولین پروژه تحت عنوان مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس کرمانشاه در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار در دست ساخت است که پیشرفت فیزیکی فاز اول این پروژه در بخش سفت کاری ۸۰ درصد می باشد و قرار است با مساعدت استانداری و بنیاد حفظ آثار، کار ساخت فاز دوم این پروژه هم ظرف چند ماه آتی شروع شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از مرکز فرهنگی مرصاد به عنوان دومین مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه یاد کرد و افزود: این پروژه نیز با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ابنیه در دست ساخت است و کارهای موزه‌آرایی هم در حال انجام است که سرعت گرفتن این پروژه و نیز توسعه آن با توجه به قرار گرفتن در مسیر تردد زوار اربعین یکی از نیازهای استان است.

خوشبخت ادامه داد: سومین مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان در شهرستان گیلانغرب استارت خورد که پیشرفت فیزیکی ابنیه آن ۱۰۰ درصدی بوده، اما پیشرفت فیزیکی مرحله موزه آرایی آن بیش از ۴۰ درصد است.

 وی در ادامه با بیان اینکه تا پایان امسال ۶۰ عنوان کتاب در حوزه خاطرات و تاریخ شفاهی فرماندهان و خانواده‌های شهدا در کرمانشاه رونمایی خواهد شد، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا دی ماه امسال جلد اول دانشنامه دفاع مقدس استان که چهار جلدی  و دارای ۱۲۰۰ مدخل بوده را با حضور سرلشگر باقری -رئیس ستاد کل نیروهای مسلح- رونمایی کنیم.

 انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید