پارک‌های جنگلی جاذبه‌هایی دیدنی هستند به همین جهت با ما همراه باشید و بازدید از پارک جنگلی ناژوان اصفهان را از دست ندهید.

بازدید از پارک جنگلی ناژوان اصفهان را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر اصفهان را اغلب با آثار باستانی و اماکن تاریخی آن می شناسند. اما بهتر است با اماکن تفریحی و گردشگری دیگری که در شهر اصفهان وجود دارد و مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می گیرد، آشنا شویم و اگر قصد سفر به این شهر را دشتیم به آن ها هم سری بزنیم. پارک جنگلی ناژوان یکی از آن اماکن دیدنی و گردشگری است که می خواهیم در این مقاله بیشتر با آن آشنا شویم، با ما همراه باشید.

پارک جنگلی دیدنی ناژوان

پارک‌های جنگلی یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری در هر شهر به شمار می‌روند و به شهروندان و گردشگران کمک می‌کنند تا در مدت زمان کوتاهی، بدون آنکه از شهر خارج شوند، خود را به دامان طبیعت برسانند.

در شهر اصفهان علاوه بر آثار تاریخی و جاهای دیدنی، باغ‌های سرسبز و قدیمی بسیاری نیز در شهر وجود داشته‌اند که امروزه تنها تعداد اندکی از آن‌ها از ساخت‌وسازهای شهری جان سالم به‌در برده‌اند.

پارک جنگلی ناژوان در حاشیه زاینده‌رود، یکی از مناطق سرسبزی است که به‌دلیل قرارگیری در مسیر بادهای غربی (جنوب غرب به شمال شرق) و وجود درختان انبوه صنوبر، نوعی فیلتر طبیعی هوا و ریه شهر اصفهان به شمار می‌رود.

بازدید از پارک جنگلی ناژوان اصفهان را از دست ندهید

این پارک با بخش‌های مختلف و امکانات رفاهی و تفریحی گوناگون، گردشگران بسیاری را به‌سوی خود جذب می‌کند. بوستان جنگلی ناژوان یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان است که به‌عنوان دومین میراث طبیعی اصفهان پس از زاینده‌رود شناخته می‌شود.

باغ موزه پروانه ها در پارک جنگلی ناژوان در مساحتی حدود ۲۰۰۰ متر مربع قرار گرفته است. در این باغ موزه بالغ بر ۱۰۰ گونه گل و گیاه طبیعی از جمله: درختچه سیکاس، درختچه فردوس، انواع گونه های بنجامین، درختچه لیندا، انواع فیکوس، آگاو و انواع بگونیا دیده می شوند. علاوه بر این گیاهان نام برده شده، در سه ناحیه از باغ موزه پروانه ها، ۴۸ عدد قاب که شامل ۲۲۰۰ عدد پروانه های رنگارنگ و زیبا می باشند قرار داده شده است.

برای دسترسی به پارک ناژوان اصفهان باید از وسیله نقلیه شخصی یا تاکسی استفاده کرد. متأسفانه تاکنون اتوبوس یا مترو برای این منطقه قرار نداده‌اند.

آدرس: اصفهان، اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

برای رفتن به پارک ناژوان خود را به غرب استان اصفهان برسانید. ابتدا وارد اتوبان شهید حبیب اللهی شوید و پس از آن به میدان سهروردی بروید. از آنجا وارد خیابان الفت شده و اکنون می‌توانید وارد پارک جنگلی ناژوان اصفهان شوید.

بازدید از پارک جنگلی ناژوان اصفهان را از دست ندهید

جاهای دیدنی پارک ناژوان اصفهان

پارک جنگلی ناژوان دارای مراکز گردشگری و تفریحی زیر است:

باغ پرندگان

باغ پرندگان اصفهان با مساحتی بالغ بر ۵۵ هزارمترمربع در سال ۱۳۷۵ به همت شهرداری اصفهان در بیشه ناژوان و در حدود ۴ کیلومتری غرب پل وحید احداث گردیده و از نظر طراحی در سطح کشور در نوع خود بی نظیر است.

محوطه داخلی باغ پرندگان با وسعت ۱۷ هزار مترمربع چنان زیبا فضا سازی شده که علاوه بر تأمین نیازهای زیست محیطی پرندگان، منظره ای زیبا و دلپذیر جهت علاقه مندان فراهم نموده است. پوشش توری سقف باغ با مساحت ۴۰ هزارمترمربع بر روی ۱۶ ستون فلزی به ارتفاع ۳۲-۲۵ متر نصب گردیده است. در این باغ تعداد بیش از ۳۵۰۰ قطعه پرنده از حدود ۲۰۰ گونه مختلف نگهداری میشود.

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۸:۳۰

شماره تماس: ۳۷۷۱۳۵۰۰ - ۳۷۷۲۶۸۶۹

باغ موزه پروانه ها

مساحت این باغ حدود ۲۰۰۰ مترمربع است که در آن بیش از ۱۰۰ گونه گل و گیاه از جمله درختچه فردوس، درختچه سیکاس، درختچه لیندا، انواع بنجامین، انواع فیکوس، انواع بگونیا، آگاو و... در یک فضای زیبا و دل انگیز در اختیار بازدید کنندگان قرار دارد.

بازدید از پارک جنگلی ناژوان اصفهان را از دست ندهید

در سه نقطه از این باغ با بدنه سازی های انجام شده تعداد ۴۸ عدد قاب شامل ۲۲۰۰ پروانه زیبا و رنگارنگ به نمایش گذاشته شده است .

ساعات بازدید : همه روزه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۹:۳۰

شماره تماس: ۳۷۷۸۰۰۵۰

تله سیژ

تله سیژ مشابه تله کابین است که به جای کابین و اطاقک محصور، از یک سری صندلی های کاملاً ایمن استفاده میشود.

تله سیژ ناژوان به طول حدود یک هزار و ۹۲۵ متر (رفت و برگشت ۳ هزار و ۸۵۰ متر) و دارای ۶۰ صندلی سه نفره است که شهروندان و مسافرین میتوانند با سوار شدن و نشستن بر روی این صندلی ها در محیط آزاد و بر روی درختان و در ارتفاع ۲۴ متری از سطح زمین، با سرعت حدود ۲ تا ۳ متر بر ثانیه حرکت نموده و از مناظر زیبای این پارک طبیعی لذت ببرند .

ایستگاه اول تله سیژ در ابتدای جاده الفت واقع در ابتدای ورودی پارک ناژوان و ایستگاه دوم جنب باغ پرندگان ناژوان در قسمت جنوب رودخانه قرار دارد و امکانات رفاهی در هر دو ایستگاه جهت استفاده شهروندان فراهم گردیده است.

ساعات بازدید : همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۹

شماره تماس: ۹۵۰۱۵۹۱۵

بازدید از پارک جنگلی ناژوان اصفهان را از دست ندهید

آکواریوم

این مجموعه که به عنوان اولین و بزرگترین آکواریوم کشور شناخته می شود در زمینی با مساحت بیش از ۳۵۰۰ مترمربع احداث شده و شامل یک تونل آکواریوم (دنیای زیر آب) به طول ۳۰ متر و تعداد ۳۰ عدد آکواریوم های ۵ الی ۱۰ متری، آکواریوم های لمسی و سیلندر آکواریوم های بزرگ، چندین مرکز قرنطینه و آزمایشگاه، فروشگاه هدایا و... می باشد. گونه های دریایی مختلف آب شور و آب شیرین از نقاط مختلف دنیا در این مجموعه جمع آوری و در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

ساعات بازدید : همه روزه از ساعت ۸ الی ۲۲

شماره تماس: ۳۷۷۸۰۰۱۳

باغ خزندگان

این مجموعه منحصربفرد شامل ۲۵ ویواریوم بزرگ و ۱۲ ویواریوم کوچک بوده که در آن گونه های مختلف خزندگان سمی، نیمه سمی و غیر سمی از جمله انواع مارها، سوسمارها، تمساح و ... در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

ساعات بازدید : همه روزه از ساعت ۸:۳۰ الی ۲۱

شماره تماس: ۳۷۷۷۳۸۳۱

بازدید از پارک جنگلی ناژوان اصفهان را از دست ندهید

شهربازی

شهربازی ناژوان با بیش از ۳۰ مجموعه بازی از جمله کارتینگ ، سینما ۵ بعدی ، پارک بادی کودکان و بزرگسالان و ... در محیطی زیبا و بیاد ماندنی در ابتدای ورودی پارک جنگلی ناژوان پذیرای همشهریان و مسافران می باشد.

ساعات بازدید : همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۲

شماره تماس : ۳۷۷۷۴۳۵۳

موزه صدف ها

مجموعه به نمایش گذاشته شده کلکسیون صدف ها و جانوران دریایی نادری است که بالغ بر ۲۰۰۰ نمونه از ۸۰۰ گونه مختلف می باشد .این مجموعه شامل نرم تنان دریایی و خشکی، چند نمونه از خرچنگ های آب شور و چندین گونه از خارپوستان است که از سراسر دنیا طی ۲۵ سال جمع آوری شده است.

ساعات بازدید : همه روزه از ساعت ۸:۳۰ الی ۲۱

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید