پارک‌های طبیعی بدون شک بسیار دیدنی هستند از این رو با ما همراه باشید و درباره بازدید از پارک بی‌همتای هفت حوض در مشهد بدانید.

بازدید از پارک بی‌همتای هفت حوض در مشهد

سلام نو _ سرویس گردشگری: زمانی که به مشهد سفر می کنید می توانید با یک تیر دو نشان بزنید، زیرا این استان دارای جاذبه های زیارتی و سیاحتی در کنار هم می باشد. بنابراین گردشگران می توانند علاوه انجام فرایض زیارتی خود به گشت و گذار در جاذبه های توریستی این شهر هم بپردازند. منطقه هفت حوض یکی از همین جاذبه های توریستی مشهد است، که گردشگران زیادی را سالانه به سمت خود جذب می کند. در این منطقه آرامشی فوق العاده ای را می توانید در کنار حوضچه های مملو از آب در هفت حوض بدست بیاورید.

آشنایی با پارک طبیعی هفت حوض مشهد

پارک طبیعی هفت حوض مشهد در فاصله هفت کیلومتری جنوب شرقی مشهد میان کوه های خلج در این شهر واقع شده است.

وسعت منطقه هفت حوض مشهد حدود ۵۷۰ هکتار می باشد. فضایی کاملا بکر که دارای آرامش غیر قابل وصفی می باشد. این منطقه در فصل بهار با شکوفه زدن گل های زیبای شقایق جذابیت منطقه هفت دو چندان می شود.

صدای پیش زمینه ای که به طور خودکار در این پارک طبیعی به گوش می خورد صدای جاری بودن آب در حوضچه ها است.

بازدید از پارک بی‌همتای هفت حوض در مشهد

این منطقه هنوز جزء مناطقی قرار دارد که چندان بین عموم مردم شناخته شده نمی باشد از این رو بکر بودن خود را همچنان حفظ کرده است.

با این وجود برخی از گردشگرانی که به مشهد می روند به قصد زیارت به سمت منطقه هفت حوض هم می روند تا گوشه ای از طبیعت زیبایی که در این شهر وجود دارد را مشاهده نمایند.

در بستر آهکی یکی از شاخه های رودخانه طرق به سمت بینالود در اثر بارش باران اسیدی و جریان هزار ساله آب، گودال‌هایی به وجود آمده که به صورت زنجیروار به هم متصل هستند.

آب در مسیر حرکت خود از یک حوضچه به حوضچه دیگری می ریزد و در نهایت در مسیر رودخانه به جریان خود ادامه می‌دهد.

گفته می‌شود که آب از هزار سال پیش در این حوضچه‌ها جریان دارد و امروزه اصلی ترین جاذبه این پارک طبیعی همین حوضچه‌ها هستند. بنابراین هفت حوض را می‌توان یکی از رودخانه های اطراف مشهد دانست که طرفداران زیادی دارد.

آدرس هفت حوض مشهد

پارک طبیعی هفت حوض در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شرقی شهر مشهد واقع شده است. این پارک حدود ۵۷۰ هکتار از آن منطقه را در برمی گیرد.

بازدید از پارک بی‌همتای هفت حوض در مشهد

پارک هفت حوض هنوز با وجود طبیعت بکر و دیدنی اش و آرامش غیرقابل وصفش جزو جاذبه های ناشناخته یا کم تر شناخته شده مشهد به شمار می رود. برای برنامه ریزی بهتر برای بازدید از این مکان و دیگر دیدنی های مشهد، می‌توانید از راهنمای سفر به مشهد استفاده کنید.

در دل صخره ها و سنگ های صاف و صیقلی بستر رودخانه طرق ۷ حوضچه زیبا شکل گرفته اند که برخی از آن ها به اندازه یک استخر کوچک هستند و گردشگران در شرایط جوی مساعد داخل حوضچه ها آب تنی می کنند. سکوت این منطقه و صدای جریان آب یکی از زیباترین تجربه های حضور در پارک طبیعی هفت حوض به حساب می آید. البته برای رسیدن به این حوضچه ها باید مسیری طولانی را پیاده روی کنید ولی زیبایی حوضچه ها ارزش این همه انرژی و وقت را دارد.

این پارک در احاطه کوه های خلج جلوه های زیبایی به خود گرفته و حتی برخی از بازدیدکنندگان بعد از دیدن هفت حوض به کوهپیمایی و یا کوهنوردی در این کوه ها می روند.

بازدید از پارک بی‌همتای هفت حوض در مشهد

ناگفته نماند که عکاسی در پارک طبیعی هفت حوض یکی دیگر از سرگرمی ها و تفریح هاست و با سوژه های زیبایی که نصیبتان می شود از آن لذت خواهید برد.

یکی از جاذبه های این منطقه پیست سنگ نوردی و صخره نوردی آن است که برای علاقه مندان و هیجان طلبان فراهم شده و از بالای آن ها می توان شاهد چشم اندازهای زیبای این منطقه بود. ضمنا از دیگر جاذبه های این منطقه می توان به چشمه های پارک، تنوره و کتیبه خلج اشاره کرد.

مسیرهای این پارک به غیر از معابر مفروش محدود با صخره های سنگی پوشیده شده اند و برای همین گشت و گذار در این پارک برای افراد مسن و کم انرژی سخت خواهد بود. در این بوستان تعدادی آلاچیق تابستانی و زمستانی وجود دارد که می توان بساط پیکنیک را در آن ها به پا کرد. البته امکانات رفاهی دیگری مثل رستوران سنتی، سوپرمارکت، سرویس بهداشتی و پارکینگ نیز در مجموعه بوستان هفت سنگ وجود دارند.

بازدید از پارک بی‌همتای هفت حوض در مشهد

در حال حاضر پروژه های متعددی برای این مجموعه در نظر گرفته شده و در دست احداث هستند. به طبع بعد از اتمام این پروژه ها، نام پارک هفت حوض شناخته تر خواهد شد و به شکل شایسته ای از مهمانان خود میزبانی خواهد کرد. ضمنا این پارک در نزدیکی روستاهایی قرار گرفته از نظر جاذبه های تاریخی و طبیعی پرطرفدار و پربازدید هستند.

فعلا خودروی شخصی بهترین گزینه برای رفتن به پارک هفت حوض به شمار می رود و باید مسیر مشهد به شهرک سیدی را در پیش بگیرید و به جاده خلج بروید. ورودی بوستان حدود ۳-۴ کیلومتری این جاده قرار دارد و بعد از پارک خودرو در آن جا باید بقیه مسیر را به صورت پیاده طی کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    27 11
    دوستان گول عکسو نخورید یک جای شدیدا بی اب علف یک حوضم بیشتر نداره
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
      9 6
      دمت گرممممم👍

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید