کنگره آمریکا برای اولین بار نشستی عمومی را در مورد اشیاء ناشناسِ پرنده(یوفوها) برگزار کرد و عده‌ای به عنوان شاهد از تجربیات خود در این مورد گفتند.

نشست کنگره آمریکا درباره بشقاب پرنده‌ها / پنهانکاری پنتاگون درباره موجودات هوشمند بیگانه

به گزارش سلام نو به نقل از فارس از فاکس نیوز، کنگره آمریکا امروز جلسه‌ای در مورد موجودات بیگانه با حضور چند شاهد و مدرک برگزار کرد. این جلسه شامل شهادت 3 افشاگر بود که مدعی است پنتاگون شواهدی مبنی بر هوش غیرانسانی را پنهان کرده است.

یکی از این افشاگران که افسر سابق اطلاعات نظامی است، به قانونگذاران مجلس نمایندگان گفت که پنتاگون اطلاعات در مورد پدیده‌های ناهنجار ناشناخته، معروف بشقاب پرنده‌ها را پنهان کرده است و آژانس های اجرایی هم اطلاعات مربوط به این اشیاء مرموز را برای سال‌ها پنهان کرده‌اند.

«دیوید گروش» که به مدت 14 سال به عنوان افسر اطلاعاتی در نیروی هوایی و آژانس اطلاعات ملی خدمت کرد، در کمیته فرعی امنیت ملی مجلس نمایندگان در کنار دو خلبان جنگنده سابق آمریکا ظاهر شده بود.

گروش تا اوایل سال جاری به عنوان نماینده دو گروه ضربت پنتاگون مشغول تحقیق درباره اشیاء ناشناس بود. او به قانونگذاران گفت که در جریان کارش از شیءِ ناشناسِ پرنده و مهندسی معکوس آن مطلع شده است. او افزود که آن زمان هنگام درخواست، از دسترسی به این برنامه‌ها محروم شد. او بعداً گفت که با مقاماتی که اطلاعات مستقیمی از شیءِ ناشناسِ پرنده دارند صحبت کرده و آن ها گفته اند که از برخی هواپیماها نشانه های بیولوژیکی کشف شده است.

پنتاگون به درخواست اظهارنظر درباره ادعاهای گروش پاسخ نداد، اما این وزارتخانه در گذشته ادعاهای او را رد کرده است.

موضوع شیءِ ناشناسِ پرنده در سال‌های اخیر با انتشار چندین فیلم ضبط ‌شده از این برخوردها، توجه گسترده‌ای را از سوی کنگره و عموم به خود جلب کرده است. این تصاویر معمولاً اشیاء به ظاهر غیرقابل توصیف را نشان می‌دهند که در هوا با سرعت‌های بسیار بالا و بدون هیچ محرکه‌ آشکاری حرکت می‌کنند.

دفتر حل و فصل ناهنجاری پنتاگون، که کنگره سال گذشته آن را برای بررسی این حوادث ایجاد کرد، تا ماه می تقریباً 800 گزارش از شیءِ ناشناسِ پرنده را بررسی کرده است. در حالی که مقامات نظامی گفته اند که بیشتر موارد منشا بی خطری دارند، برای بسیاری از موارد دیگر توضیحی داده نشده است. قانونگذاران می گویند که ارتش بیشتر از آنچه که به کنگره فاش کرده، درباره این اشیاء می داند.

آنچه شاهدان در جلسه استماع گفتند

«رایان گریوز» خلبان سابق نیروی دریایی در مورد مواجهه با شیءِ ناشناسِ پرنده در مأموریت های آموزشی صحبت کرد و «دیوید فراور» هم به عنوان دیگر شاهد، از مشاهداتش در مورد یک شی بزرگ در سال 2004 هنگام پرواز برفراز سواحل کالیفرنیا گفت.

هر 3 شاهد گفتند که سیستم‌های گزارش‌دهی کنونی برای بررسی برخوردهای شیءِ ناشناسِ پرنده ناکافی هستند و هنوز به خلبان‌ها و مقامات برای جلوگیری از شفافیت بیشتر در مورد تجربیاتشان فشار وارد می شود.

گریوز خلبان F-18 بود که در سال 2014 در ویرجینیا برای اولین بار اشیاء ناشناخته را شناسایی کرد. او آنها را به عنوان مکعب های خاکستری یا سیاه در داخل یک کره شفاف، توصیف کرد.

او گفت که یکی از خلبانان در مورد یک حادثه در حدود 10 مایلی ساحل به او گفت که در آن یک جسم با قطر بین 5 تا 15 فوت بین دو F-18 پرواز کرد و به 50 فوتی هواپیما رسید.

گریوز گفت: « اگر این اشیاء ناشناخته پهپادهای خارجی هستند، پس مشکل فوری امنیت ملی در میان است. اشیاء ناشناس نگرانی برای ایمنی پرواز است. مردم آمریکا سزاوار این هستند که بدانند در آسمان ما چه اتفاقی می‌افتد.»

گروش امیدوار است که اقدامات او در زمینه افشاگری در نهایت منجر به یک نتیجه مثبت از افزایش شفافیت شود.

فراور از برخورد سال 2004 خود با یک شی در سواحل کالیفرنیا گفت. او به کمیته فرعی گفت که او و یکی دیگر از خلبانان شیء بیضی شکل صاف را روی آب مشاهده کردند. شیء سپس شتاب گرفت و ناپدید شد.

فراور گفت:« آنچه ما تجربه کردیم، فراتر از علم مواد و توانایی هایی بود که در حال حاضر داریم یا در 10 تا 20 سال آینده خواهیم داشت.»

فشار کنگره برای شفافیت بیشتر

جلسه استماع روز چهارشنبه در بحبوحه تمایل فزاینده قانون‌گذاران برای درخواست از ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی در مورد آنچه در مورد حوادث مرموز می‌دانند، برگزار شد و بسیاری از اعضای کنگره به تهدید بالقوه امنیت ملی ناشی از اشیاء ناشناخته در داخل یا نزدیک حریم هوایی ایالات متحده اشاره کردند.

یک گروه دو حزبی از سناتورها به رهبری چاک شومر، اصلاحیه ای را در لایحه بودجه سالانه دفاعی ارائه کردند. این اقدام آژانس های اجرایی را ملزم می کند تا سوابق شیءِ ناشناسِ پرنده را به هیئت بازبینی تحویل دهند.

«جارد موسکوویتز» نماینده دموکرات از فلوریدا گفت: «ما باید امروز افشاگری کنیم و زمان آن فرا رسیده است.»

گلن گروتمن، نماینده جمهوری‌خواه، رئیس کمیته فرعی، گفت: « برخی از ما مشتاقانه منتظر دریافت پاسخ‌هایی در محیطی محرمانه‌تر هستیم.»

پایان پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
    0 0
    چرا یوفوها فقط درایالات متحده دیده میشود واما درهیچ کجای آسمان دیگر کشور سخنی ازآن بمیان نیامده نتیجه اینکه این یک بازی رسانه ایی آمریکاست .شماچرا اهمیت میدهید 🤔🤔

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید