آمریکا تاکنون بیش از ۴۴.۲ میلیارد دلار کمک امنیتی را در اختیار اوکراین قرار داده است.

زلنسکی: اگر آمریکا کمک نکند، شکست می خوریم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رییس‌جمهور اوکراین، امروز(یکشنبه) گفت که کی‌یف در صورت تایید نشدن کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین از سوی کنگره آمریکا، جنگ را در مقابل روسیه می‌بازد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که زلنسکی در یک نشست مجازی با یک موسسه خیریه گفت: لازم است که به ویژه به کنگره گفته شود که اگر به اوکراین کمک نکند، جنگ را می‌بازد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود.

کمک‌های درخواستی دولت آمریکا برای اوکراین و رژیم صهیونیستی مجموعا به ارزش بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار به دلیل اختلاف بین کنگره و کاخ سفید بر سر اولویت‌های سیاسی از جمله تقویت امنیت مرز با مکزیک در بن‌بست قرار گرفته است.

آمریکا تاکنون بیش از ۴۴.۲ میلیارد دلار کمک امنیتی را در اختیار اوکراین قرار داده است. حدود ۲۳.۶ میلیارد دلار از این میزان از انبارهای موجود ارتش آمریکا برداشته شده و تقریبا ۱۹ میلیارد دلار از این میزان هم به شکل قراردادهای نظامی بلندمدت‌تر برای اقلامی که تولیدشان چند ماه طول می‌کشد، اختصاص یافته است.

آمریکا به همراه حدود ۳۰ شریک دیگرش همچنین نیروهای ارتش اوکراین تحت آموزش‌های نظامی قرار داده‌اند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید