رئیس‌جمهور اوکراین به اظهارنظر جنجالی ترامپ که می‌تواند ظرف ۲۴ ساعت به جنگ پایان دهدواکنش نشان داد.

زلنسکی: جهان باید عمق تهدید روسیه را درک کند
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس‌جمهور اوکراین از ترامپ و بایدن خواست به اوکراین سفر کرده و وضعیت را از نزدیک ببینند. او همچنین تاکید کرد که برای پایان جنگ اوکراین، جهان باید عمق تهدید روسیه را درک کند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین از «جو بایدن» و «دونالد ترامپ» نامزدهای اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خواست به اوکراین سفر کرده و «این تراژدی» را با چشمان خود در خطوط مقدم جنگ نظاره‌گر باشند.

او در گفتگو با فاکس نیوز گفت: خوشحال می‌شوم که همه نامزدها و تصمیم‌گیران یا کسانی که می‌توانند حمایت کنند، با فهم اینکه جنگ در اوکراین به چه معناست مخالفت نکنند.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه با بیان اینکه نامزدها باید به اوکراین رفته و مردم را در خیابان‌ها ببینند، گفت: چه کسی این جنگ را آغاز کرد؟ چه اتفاقی می‌افتد؟ چه اوکراین فوق‌العاده‌ای داشتیم. ما کشور زیبایی داریم، اما در جنگ تصویر متفاوتی دارد.

زلنسکی در این گفتگو در واکنش به اظهارنظر جنجالی ترامپ که گفته بود می‌تواند ظرف ۲۴ ساعت به جنگ پایان دهد، گفت: او نمی‌تواند این مشکل را، این تراژدی را حل کند.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت مشتاق است که ترامپ را به خط مقدم اوکراین برده و همه چیز را برایش توضیح دهد و همچنین نظرات ترامپ را هم بشنود. او گفت: «نمی‌دانم، شاید یک فکرهایی هم داشته باشد.»

زلنسکی ادامه داد: او خواهد دید که چه اتفاقی در حال افتادن است و فکر می‌کنم پس از آن، نظرش را تغییر دهد... تنها یک دشمن وجود دارد و موضع «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه همین است.

او با بیان اینکه پوتین هیچ ضعفی را نمی‌پذیرد و تنها از قدرتمندان هراس دارد، گفت اوکراین باید در میدان نبرد قدرتمند شده و به روسیه اجازه سلطه بر خاک این کشور را ندهد.

زلنسکی اذعان کرد که براندازی حکومت روسیه را یکی از راه‌های پایان جنگ می‌داند، اما این راه دشوار و طولانی خواهد بود. او گفت: اگر با افزایش تلفات، مردم روسیه نسبت به ادامه جنگ مردد شوند، موضع او (پوتین) ضعیف‌تر خواهد شد. این موج (نارضایتی) چیزی است که ما به آن نیاز داریم.

او در پاسخ به این پرسش که اوکراین چه تعداد از نیروهای خود را در جنگ از دست داده، از پاسخ روشن خودداری و به «ده‌ها هزار تن» بسنده کرد. با این حال، او مدعی شد تلفات اوکراین کمتر از تلفات روسیه است و در ازای کشته‌شدن هر یک از سربازان اوکراین، پنج سرباز روس کشته می‌شوند!

زلنسکی همچنین خطاب به کنگره آمریکا گفت از زحمات رئیس‌جمهور و کنگره این کشور قدردان است. او گفت: پیام من این است که اگر می‌خواهند واقع‌گرا باشند، باید گفت بهایی که امروز برای حمایت می‌پردازند کمتر از آینده خواهد بود. آن‌ها به مراتب هزینه بزرگتری متقبل خواهند شد. ما فقط می‌خواهیم زندگی کنیم، می‌خواهیم زنده بمانیم. راه دیگری نداریم.

جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا با تصویب بودجه حمایتی ۶۰ میلیارد دلاری برای این کشور مخالفت کرده‌اند. آن‌ها دو شرط اصلی برای تصویب این بودجه دارند؛ نخست اختصاص بودجه کافی به مسائل داخلی آمریکا از جمله امنیت مرزهای جنوبی که نسبت به امنیت اوکراین در اولویت است و دیگر ارائه یک طرح شفاف و ملموس که نشان دهد ارسال کمک‌های مضاعف به کی‌یف می‌تواند به پیروزی اوکراین در جنگ منجر شود.

از سوی دیگر، کشورهای اروپایی که تا پیش از آغاز جنگ اوکراین نیازی به داشتن توانایی تولید تسلیحاتی عمده احساس نمی‌کردند، حال در تولید مهمات لازم برای جنگ اوکراین با مشکل مواجه هستند.

او مدعی شد که دستور وی برای لغو انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اوکراین تلاشی برای باقی‌ماندن در قدرت نبوده و گفت: مسئله این نیست که من سعی داشته باشم در قدرت بمانم؛ چون اگر همین حالا انتخابات برگزار شود، من در آن پیروز خواهم شد.

رئیس‌جمهور اوکراین در گفتگو با فاکس نیوز همچنین تاکید کرد که این کشور بدون حمایت‌های غربی نمی‌تواند قدرت دفاعی خود را حفظ کرده و ثبات و قدرت اقتصادی خود را افزایش دهد؛ امری که در صورت وقوع می‌تواند به افزایش قدرت اوکراین در ساخت تسلیحات کمک کند. کی‌یف در حال حاضر به سلاح‌های قدرتمند مانند موشک‌ها و توپخانه‌های دوربرد نیاز دارد.

زلنسکی ادامه داد: پوتین تمام خط قرمزها را زیر پا گذاشته است. او ناکافی است و تهدیدی برای همه جهان محسوب می‌شود. او ناتو را نابود خواهد کرد. روزی که جهان این‌ها را بفهمد، آن روز جنگ تمام خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید