جاذبه‌های طبیعی خراسان شمالی بی‌همتا هستند از این رو با ما همراه باشید و درباره گردشگاه بابا امان؛ زیباترین جاذبه طبیعی بجنورد بدانید.

گردشگاه بابا امان؛ زیباترین جاذبه طبیعی بجنورد

سلام نو _ سرویس گردشگری: گردشگاه بابا امان بجنورد یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین پارک‌های طبیعت‌گردی کشور است که با طبیعتی زیبا همه ساله میزبان میلیون‌ها مسافر و زائر حرم قدس رضوی است. مسافران و زائران بسیاری که قصد سفر به شهرهای شمالی کشور، به‌ویژه مشهد مقدس را دارند، برای استراحت از این گردشگاه دیدنی استفاده می‌کنند.

در بابا امان چشمه‌ای است که از دل صخره می‌جوشد و آب آن به استخرهایی می‌ریزد که با اختلاف سطح ساخته شده، تا آبشارهای مصنوعی را که چهره‌ای زیبا و دلنشین به پارک داده‌اند، تولید کند. نوای لطیف و شب‌های دل‌انگیز و زیبای بابا امان هر گردشگری را به سمت و سوی خود جذب می‌کند.

گردشگاهی زیبا و دیدنی در بجنورد

گردشگاه بابا امان که در کیلومتر ۱۰ جاده بجنورد-مشهد، قرار گرفته، یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین پارک‌های گردشگری ایران و جاهای دیدنی بجنورد است.

این پارک قدیمی و زیبا استخرهای متعدد داشته و پارک جنگلی آن دارای ۴۰۰ هزار اصله درخت است. از جمله درختان این گردشگاه، چنار، چنارک، زالزالک، اقاقیا، بید و زردآلو را می‌توان مثال زد.

گردشگاه بابا امان؛ زیباترین جاذبه طبیعی بجنورد

پارک مزبور پوشش گیاهی به وسعت ۲۵۰ هکتار دارد. پارک بابا امان پوشش قطور و درختان چنار قطور ۴۰۰ ساله دارد. این درختان علاوه بر افزودن بر زیبایی پارک و طبیعت آن، سایه‌بان‌هایی مطمئن برای استفاده گردشگران و مسافران محسوب می‌شوند.

چشمه‌ها از دیگر جاذبه‌هایی‌اند که این گردشگاه را به یکی از مشهورترین جاهای دیدنی استان خراسان شمالی بدل کرده‌اند. چشمه‌هایی که در مرکز و اطراف گردشگاه بابا امان می‌جوشد، زیبایی طبیعت این پارک را دوچندان می‌کند.

جایی که سرسبزی طبیعت و آب روان و جوشان و پاک در طبیعت کنار هم قرار می‌گیرند، دیگر تمامی زبان‌ها برای توصیف این مناظر قاصر خواهند بود.

شاخه‌ای از رودخانه اترک نیز از کنار پارک می‌گذرد و علاوه بر ایجاد چشم‌اندازی زیبا برای گردشگاه بابا امان، وجود آن، امکان ماهی‌گیری را برای گردشگران و علاقه‌مندان به این تفریح و سرگرمی فراهم می‌کند.

چشمه‌ای که در این مجموعه تفریحی قرار دارد و با عنوان چشمه بابا امان از آن نام برده می‌شود از نوع آب‌های معدنی است که ۳۰۰ الی ۴۰۰ لیتر در ثانیه آبدهی دارد. این چشمه از چهار نقطه درون تپه‌ای جوشیده و به درون استخرهایی می‌ریزد که با اختلاف سطح ساخته شده است.

گردشگاه بابا امان؛ زیباترین جاذبه طبیعی بجنورد

آب این چشمه‌ها جزو دسته آب‌های سولفاته کلسیک و سدیک است و مصرف آن صفراآور، ملین و تسهیل‌کننده اعمال گوارشی و دافع سموم است. وجود چنین مزایایی در آب چشمه، در روی آوردن هرچه بیشتر گردشگران به این مکان بی‌تاثیر نیست.

بابا امان، گردشگاهی طبیعی و دیدنی

چشمه بابا امان از چهار نقطه درون‌تپه جوشیده و در ثانیه ۳۵ تا ۴۰ متر مکعب آبدهی دارد و آب آن به درون استخرهایی می‌ریزد که با اختلاف سطح نسبت به هم ساخته شده‌اند تا آبشارهایی مصنوعی را در محل گردشگاه بابا امان، برای گردشگران ایجاد کنند.

در دامن تپه‌ها و درختان بی‌شمار، امکاناتی برای رفاه مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است. از جمله امکانات موجود در گردشگاه بابا امان می‌توان به امکاناتی مثل رستوران، هتل، پارک، نانوایی و نمایشگاه‌های فصلی و نانوایی اشاره کرد.

در گردشگاه بابا امان، روی تپه‌ای از این پارک، محلی به نام قوری و سماور نیز در نظر گرفته شده که برای استراحت کوتاه مدت و نوشیدن چای توسط مسافران و گردشگرانی که به این مکان سفر می‌کنند، ساخته شده است.

گردشگاه بابا امان؛ زیباترین جاذبه طبیعی بجنورد

علت نام‌گذاری این مکان، وجود ماکت و نمادی بزرگ از قوری و سماوری به ارتفاع بیش از ۴ متر در آن محل است.

وجود شاخه‌ای از رودخانه اترک در گردشگاه بابا امان و عبور آب از آن منطقه، سبب شده است تا علاقه‌مندان به ماهی‌گیری ساعاتی از وقت خود را به این امر اختصاص دهند. چند استخر پرورش ماهی قزل‌آلا در قسمتی از پارک است که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

در گردشگاه بابا امان، حیات وحشی نیز وجود دارد که در غرب پارک ساخته شده است. این حیات وحش زیبا دارای حیوانات متنوعی است که در آن، نوعی از گوزن زرد، قوچ، میش، قوچ اوریال و آهو از گونه‌های نادر و شاخص، دیده می‌شود که برای تکثیر و آشنایی علاقه‌مندان در این پارک، رها شده‌اند و چشم‌انداز بی‌نظیری برای علاقه‌مندان به حیوانات در این پارک ایجاد کرده‌اند. در کنار تفرجگاه بابا امان، بقعه‌ای ساخته شده که منسوب به شاهزاده اسماعیل فرزند امام موسی کاظم(ع) بوده و به امامزاده بابا امان شهرت پیدا کرده است.

وجود این امامزاده در این مکان زیبا سبب شده است که علاوه بر گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت، پارک و حیات وحش، زائران و علاقه‌مندان به امامزاده نیز از این مکان برای زیارت دیدن کنند.

گردشگاه بابا امان؛ زیباترین جاذبه طبیعی بجنورد

تفرجگاه دل‌فریب و دیدنی بابا امان به دلیل قرار داشتن در کنار جاده اصلی در فصول مسافرتی یکی از محل‌های اصلی اتراق مسافران و زائران است.

منبع: کجارو

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید