طبیعت گردی در ایران هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند از این رو با ما همراه باشید و درباره هفت آبشار، جالب و دیدنی بدانید.

هفت آبشار، جالب و دیدنی / آبشارهای پلکانی در میان جنگل‌های سوادکوه

سلام نو _ سرویس گردشگری: مجموعه هفت آبشار پلکانی بزرگ و کوچک این جاذبه زیبا را ایجاد کرده اند. ارتفاع بلندترین آبشار به ۹ متر می رسد و حوضچه زیر آن برای آبتنی و شنا بسیار مناسب می باشد. در سفر به بابل بازدید از هفت آبشار را از دست ندهید.

آشنایی با آبشارهای پلکانی سوادکوه

هفت آبشار تیرکن از زیباترین و جذاب ترین جاذبه های توریستی استان مازندران است که در شهرستان بابل واقع شده است. این آبشارهای دیدنی در نزدیکی شهر بابل قرار دارند و قدمت آن ها به ۴۰ میلیون سال می رسد. مجموعه هفت آبشار پلکانی بزرگ و کوچک این جاذبه زیبا را ایجاد کرده اند. ارتفاع بلندترین آبشار به ۹ متر می رسد و حوضچه زیر آن برای آبتنی و شنا بسیار مناسب می باشد. مراتع اطراف روستای تیرکن در حوالی آبشارها و جنگل لفور کالبکوشت نام دارند و از سرسبزترین مراتع شمال با طبیعت چشم نواز می باشند. جنگل های اطراف هفت آبشار تیرکن نیز که از دیگر جاهای دیدنی بابل هستند وسعتی در حدود ۲۲ هزار کیلومتر دارند.

هفت آبشار، جالب و دیدنی / آبشارهای پلکانی در میان جنگل‌های سوادکوه

سراسر این منطقه را درختان ممرز، کهلو، افرا، توسکا و ازگل پوشانده اند اما متاسفانه بعضی گونه های گیاهی در این جنگل به دلیل نوعی آفت از بین رفته اند. هفت آبشار سوادکوه در منطقه ای بسیار بکر در دل جنگل های لفور قرار دارند.

این منطقه بخشی از شهرستان بابل است و از شهرهای بابل، قائم شهر و سوادکوه، دسترسی مناسبی دارد. هفت آبشار تیرکن با تهران ۲۷۰ کیلومتر فاصله دارد. برای رفتن به هفت آبشار باید به سمت خروجی شمال شرقی تهران بروید. بزرگراه تهران-پردیس بهترین مسیر برای رسیدن به جاده فیروزکوه می باشد. جاده فیروزکوه را ادامه دهید و از پل سفید بگذرید.

در ادامه مسیر به روستای شیرگاه خواهید رسید، بلافاصله پس از شیرگاه به دو راهی قائم شهر و بابل می رسید. مسیر سمت چپ را به سمت بابل ادامه دهید. در حدود ۱۷ کیلومتر جلوتر به مسیر فرعی روستای درازکلا خواهید رسید. این خروجی در سمت چپ جاده قرار دارد و روستای تیرکن در کیلومتر ۲۰ این جاده واقع شده است. از این روستا تابلوهای راهنمای مسیر به سمت هفت آبشار تیرکن شما را راهنمایی خواهند کرد.

هفت آبشار، جالب و دیدنی / آبشارهای پلکانی در میان جنگل‌های سوادکوه

برای رسیدن به اولین آبشار از هفت آبشار تیرکن، باید در حدود سه کیلومتر در جنگل پیاده روی کنید. پس از آن باقی آبشارها قرار گرفته اند. توجه داشته باشید مسیر جنگلی شیب دار است و پس از آبشار اول مسیر کمی سخت تر خواهد شد. در هر زمانی از سال بازدید از این آبشارهای زیبا می تواند جذاب باشد، اما به دلیل آب و هوای گرم و شرجی بالای تابستان، سفر به این منطقه در روزهای گرم تابستان انتخاب مناسبی نمی باشد.

ماجراجویی در هفت آبشار جالب تیرکن

سوادکوه منطقه ای مرتفع با آب و هوای ییلاقی و همچنین طبیعتی بسیار سرسبز و دلنشین است اما به دلیل فاصله قابل توجه سوادکوه تا شهرهای شمالی کشور، کمتر گردشگری به این منطقه سفر کرده و اکثر مسافران سوادکوه، طبیعت گردانی هستند که با طبیعت زیبای سوادکوه آشنایی دارند. هفت آبشار تیرکن سوادکوه از جمله بهترین مکان های دیدنی شمال شناخته می شود و در شهرستان بابل استان مازندران جای گرفته و بی شک بهترین خاطرات طبیعت گردی را برای شما رقم خواهد زد.

هفت آبشار، جالب و دیدنی / آبشارهای پلکانی در میان جنگل‌های سوادکوه

هفت آبشار تیرکن در میان جنگل های لفور قرار دارد و این جنگل در فاصله ۳۵ کیلومتری سوادکوه، ۴۲ کیلومتری بابل و ۵۱ کیلومتری قائمشهر واقع شده است. بهترین زمان بازدید از هفت آبشار تیرکن که از جمله جاهای دیدنی شمال به شمار می رود، فصل بهار و تابستان است، اما پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید از هوای دلنشین و سرسبزی منطقه با درختان انجیلی، کهلو، افرا، ممرز، ازگل، شیردار و غیره نهایت لذت را ببرید، در فصل بهار به هفت آبشار مراجعه کنید.

همچنین خوب است بدانید اکثر گردشگرانی که از هفت آبشار سوادکوه بازدید می کنند، اقدام به شنا و آب تنی در چشمه ای که آبشارها وارد آن می شوند کرده و بسیار لذت بخش خواهد بود. پیشنهاد می شود برای بازدید از هفت آبشار تیرکن سوادکوه از آنجایی که برای رسیدن به آن می بایست جنگل نوردی کنید، بهتر است کفش مناسب پیاده روی به پا داشته باشید تا در اثر آن اذیت نشوید.

هفت آبشار، جالب و دیدنی / آبشارهای پلکانی در میان جنگل‌های سوادکوه

همچنین وسایلی همچون لباس اضافه و حوله حتما به همراه داشته باشید. چرا که در این آبشار زیبا که جزئی از دیدنی های شمال در بابل محسوب می شود، وسوسه می شوید تنی به آب بزنید و بهتر است لباس اضافه همراه داشته باشید. علاوه بر این ها حتما لوازم اولیه و ضروری را همراه خود ببرید تا با مشکلی مواجه نشوید.

در صورتی که از تهران قصد سفر به یکی از جاذبه های گردشگری شمال که هفت آبشار تیرکن سوادکوه می باشد را کرده اید، خوب است ابتد بدانید که حدود ۲۷۰ کیلومتر مسافت پیش رو دارید. برای این منظور از تهران به سمت خروجی شمال شرقی تهران رفته و از بزرگراه تهران – پردیس به سمت جاده فیروزکوه پیش بروید. به سمت پل سفید حرکت کنید تا به روستای شیرگاه برسید و پس از آن دو راهی قائمشهر و بابل مقابلتان قرار خواهد گرفت که بایستی مسیر بابل را که سمت چپ شما قرار دارد را انتخاب نمایید. حدود ۱۷ کیلومتر که پیش بروید به به روستای درازکلا می رسید و در ادامه باید با توجه به تابلوی راهنمایی که شما را به سمت هفت آبشار تیرکن سوادکوه هدایت می کند بروید.

هفت آبشار، جالب و دیدنی / آبشارهای پلکانی در میان جنگل‌های سوادکوه

در ادامه حدود ۳ کیلومتر جنگل نوردی در پیش دارید تا به هفت آبشار تیرکن سوادکوه برسید.

آدرس هفت آبشار تیرکن سوادکوه: استان مازندران، شهرستان بابل، بخش بابلکنار، روستای تیرکن

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید