گشت و گرد در جاذبه‌های طبیعی آرامش‌بخش است از این رو با ما همراه باشید و درباره زیباترین دریاچه‌های دماوند بدانید.

زیباترین دریاچه‌های دماوند

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه های تار و هویر یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری در شهر دماوند و در نزدیکی های تهران می باشد. شاید کمتر کسی پیدا شود که بتواند تصور کند در اطراف و نزدیکی های تهران این همه زیبایی های طبیعی را بتوان یافت کرد. این دریاچه ها دارای آب شیرین می باشند که گردشگران می توانند از آب آن برای آشامیدن استفاده کنند. همچنین نزدیکی آن ها به استان تهران توانسته یکی از دلایل خوب برای این جاذبه های طبیعی به شمار آید. اگر قصد دارید در نیمه اول سال به منظور دوری از گرما و شلوغی شهر تهران، جایی را برای آرامش و گردشگری انتخاب کنید، قطعا این دو دریاچه می توانند گزینه های بسیار مناسبی باشند. در این مطلب قصد داریم با این دریاچه بیشتر آشنا شویم.

معرفی دریاچه تار و هویر دماوند

دریاچه های تار و هویر در روستایی به همین نام یعنی روستای هویر واقع شده است که در ۳۰ کیلومتری شهر طالقان می باشد و یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری زیبا در این شهر محسوب می شوند.

زیباترین دریاچه‌های دماوند

دریاچه تار و هویر با یک دیگر حدود ۵۰۰ متر فاصله دارند و از نظر پدیده زمین شناسی در اثر لغزش زمین پدید آمده اند. کسانی که به بازدید از این منطقه و این دو دریاچه رفته اند، آن را به گونه ای توصیف می کنند که تکه ای بهش روی زمین را مشاهده کرده اند. اگر به بازدید از این جاذبه طبیعی بروید، احساس آرامش سراسر وجودتان را فرا می گرد و شما را محو زیبایی های خود می کنند. در این منطقه می توانید هوایی بسیار تمیز و پاک را استشمام کنید و از این همه زیبایی لذت ببرید. این دو دریاچه در میان کوه های بلند محاصره شده اند که باعث زیبایی دو چندان منطقه شده است.

دریاچه تار

هنگامی که به سمت این دو دریاچه می روید، اولین دریاچه که پیش روی شما قرار می گیرد، دریاچه تار است که در دل کوه بوده و در ارتفاع ۲۵۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است.

زیباترین دریاچه‌های دماوند

دریاچه هویر وسعتی بالغ بر ۴۶ هکتار دارد و شکل آن به صورت لوزی می باشد که از شمال غرب به جنوب شرق کشیده شده است. عمق ایندریاچه در فصل های که بارندگی زیاد است به ۵۰ متر می رسد و در فصل هایی که بارندگی کم باشد با ۴۰ متر می رسد.

طول این دریاچه به ۱.۳ کیلو متر و عرض آن به ۴۰۰ متر می رسد. این دریاچه باعث شده داستان های عجیب و غریبی از زبان اهالی این منطقه شنیده شود، به گونه ای که برخی معتقدند که در شب و در تاریکی هوا موجوداتی عجیب در این منطقه رفت و آمد دارند و همچنین گنج های با ارزش و قیمتی و کشتی دزدان درایی در سطح کف دریاچه وجود دارد. اما تاکنون هیچکدام از این روایت ها به اثبات نرسیده اند و در حد افسانه و قصه باقی مانده اند.

دریاچه هویر

از دریاچه تار برای رسیدن به دریاچه هویر حدود ۵۰۰ متر فاصله دارد و نیم ساعت پیاده روی در پیش دارید. دریاچه هویر هم عمق کمتری نسبت به دریاچه تار دارد و هم وسعت آن کمتر می باشد.

زیباترین دریاچه‌های دماوند

عمق این دریاچه به ۱۵ متر و وسعت آن ۱۳ هکتار برآورد شده است. دریاچه هویر دارای طولی حدود ۹۰۰ متر و ۱۵۰ متر عرض می باشد که از شمال تا جنوب کشیده شده است.

امکانات تفریحی در تار و هویر

منطقه تار و هویر نیز مانند دیگر جاذبه های طبیعی و گردشگری از امکانات تفریحی متنوعی برخوردار است. از همین رو بسیاری از گردشگران آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند. در این منطقه می توان از امکانات تفریحی متنوعی همچون شنا و آب تنی، ماهیگیری، قایقرانی، کوهنوردی و… نام برد که در این بخش با آن ها بیشتر آشنا می شویم:

شنا و آب تنی: با رفتن به منطقه ی تفریحی که در آن دریاچه، رودخانه، دریا و… دارد اولین گزینه ای که برای تفریح به ذهنمان می رسد شنا و آب تنی می باشد. اگر در فصل تابستان راهی این منطقه شده باشید می توانید با شنا و آب تنی جسم و روح خود را سرشار از آرامش کنید و از گرمای شهرها فرار کنید و به این منطقه خوش آب و هوا پناه ببرید.

زیباترین دریاچه‌های دماوند

ماهیگیری: یکی از تفریحاتی که می توانید در این منطقه به آن بپردازید، ماهیگیری می باشد. اما اگر می خواهید از این دریاچه ها ماهی صید کنید می بایست از سازمان حفاظت محیط زیست مجوز دریافت کنید. پس از دریافت مجوز اگر با امکانات ماهیگیری به سمت این دریاچه ها بروید می توانید از ماهی های تازه ای که در این دریاچه ها زندگی می کنند صید کنید. همچنین می توانید از ماهی هایی که صید کرده اید در همین منطقه کباب کنید و برای یک وعده غذایی میل کنید.

کوهنوردی: کسانی که اهل کوهوردی هستند می توانند با تمام تجهیزات کوهنوردی به این منطقه بروند و به کوهنوردی در رشته کوه قره داغ که ارتفاع آن به ۴۰۸۰ می رسد و کوه زرین نیز با ارتفاع ۳۸۳۵ بپردازند. این کوه ها می توانند برای علاقمندان به کوهنوردی مقصد خوبی باشند.

دوچرخه سواری: طبیعت اطراف دو دریاچه گردشگران را وسوسه می کند تا در این طبیعت به دوچرخه سواری بپردازند. پیشنهاد می شود اگر اهل دوچرخه سواری هستید، حتما پیش از سفر دوچرخه خود را همراهتان ببرید.

زیباترین دریاچه‌های دماوند

کمپینگ: اگر به صورت تور به این منطقه سفر کردید و یا با دوستان خود، می توانید در این طبیعت بی نظیر کمپینگ خود را برپا کنید و در کنار عزیزانتان از طبیعت اطراف لذت ببرید.

تفریحات اطراف دریاچه تار و هویر تنها به این موارد ختم نمی شوند و می توانید در صورت رفتن به این منطقه از سایر تفریحات مورد علاقه خود در طبیعت لذت ببرید.

منبع: لوکس ویلا

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید