۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 55446670

سفر به جزیره هندورابی به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان بسیار مهیج است از این رو با ما همراه باشید و درباره هندورابی، جزیره تماشایی بدانید.

هندورابی، جزیره تماشایی

سلام نو _ سرویس گردشگری: جزیره هندورابی جزیره ای کوچک، با مساحت حدود ۲۳ کیلومتر مربع است که همانند بچه ای کوچک در میان پدر و مادر بزرگش یعنی دو جزیره کیش و لاوان واقع شده است. این جزیره را جزو استان بندرعباس و شهرستان بندر لنگه می دانند و محیطی بسیار متفاوت تر از مناطق گردشگری در کیش و قشم دارد. همچنین جزیره هندورابی از توابع بخش جزیره کیش است.

روستاهای قدیمی جزیره

جزیره هندورابی، روستایی به همین نام دارد. در راهنمای سفر به هندورابی به دیدن روستایی با خانه هایی سنتی که از سنگ، مرجان ها و گچ ساخته شده اند، بروید. تعدادی از آن ها، به شیوه خانه های امروزی مرمت و بازسازی شده اند. در این روستا اتاقی به عنوان مدرسه و یک مغازه کوچک به عنوان فروشگاه و سوپرمارکت وجود دارد. زبان مردم این جزیره اغلب، عربی است. با این وجود، تعدادی نیز فارسی می دانند و اگر عربی نمی دانستید هیچ نگران نباشید. باز هم می توانید فارسی با تعدادی از اهالی روستا صحبت کنید. کودکان مدرسه ای این روستا را در لباس های محلی خواهید دید که به شما گردشگران بسیار کنجکاوانه می نگرند و شاید برای فروش یکی از صنایع دستی خود، به سمت شما بیایند.

هندورابی، جزیره تماشایی

در سفر به جزیره هندورابی با یکی از صحنه های تاریخ ایران نیز، روبرو می شوید. دو روستای الدورات و الصراۀ در کنار روستای هندورابی قرار گرفته اند. در هنگامی که پرتغالی ها در جنوب ایران پایگاه داشتند، در این جزیره سکونت می کردند و هندورابی یکی از پایگاه های جنگی ارتش پرتغالی ها در جنگ بوده است. شاید هنوز بتوانید خرابه ها و ویرانه های روستای پرتغالی را ببینید و گذشته را تصور کنید.

قبرستان جزیره

هنگامی که به بازدید از روستاها و خرابه های الدورات و الصراۀ می روید، قبرستانی قدیمی را در کنار آن ها خواهید دید. قبرستانی که در آن، نه تنها ایرانیان، بلکه پرتغالی ها هم به خاک سپرده شده اند. قبور با سنگ هایی که نشان دهنده جنسیت دفن شده است، تنها نشان دهنده شخص بوده و هیچ نشانی از نام شخص مدفون شده نیست. بر روی قبرهای مردان تنها یک سنگ و بر روی قبرهای زنان دو سنگ گذاشته شده است. در نتیجه، این قبرستان قدیمی، با دیگر قبرستان های ایران بسیار متفاوت است.

هندورابی، جزیره تماشایی

مسجد جزیره

مسجد تک مناره اهل سنن در این جزیره، تنها مسجدی است که به شیوه های سنتی ساخته شده است. این مسجد زیبا گنجایش تمام اهالی جزیره را دارد و با سیمان و خاک ساخته است. با این وجود، همچنان حال و هوای سنتی و بافت تاریخی خود را حفظ نموده است.

سواحل بکر و دست نخورده هندورابی

در راهنمای سفر به هندورابی جای تفریحات آن خالی است. خوشبختانه هنوز هم می توان در خلیج فارس، جزیره ای را تماشا کرد که هنوز گردشگران و شلوغی محیط آن را تغییر نداده است. سواحل بکر، آرام و دست نخورده در سفر به جزیره هندورابی انتظار گردشگرانی را می کشد که به دنبال آرامش هستند. این سواحل برای بازی های ساحلی بسیار مناسب است. سواحل شن های نرم، آب هایی سبز رنگ و مرجانی خلیج فارس با صخره هایی عجیب و غریب که توسط امواج دریا تراشیده شده اند، در سوی دیگر جزیره قرار دارند. صخره ها، محیطی مرموز و جذاب را برای عکاسی به وجود آورده اند. در اینجا، غارهایی کوچک و بزرگ وجود دارد.

هندورابی، جزیره تماشایی

آب انبار جزیره

از دیگر بناهای قدیمی جیره که مربوط یه حیات جزیره است و بسیار اهمیت دارد، آب انبار قدیمی جزیره است. در راهنمای سفر به هندورابی پیشنهاد می دهیم که به دیدن تنها منبع جمع آوری آب شیرین جزیره باشید. آب انباری که آب باران را برای مصرف اهالی جزیره در خود جمع می نماید. این آب انبار البته، مکمل چاه های آب شیرین جزیره است و هنگامی که چاه ها در سال های کم بارش، خالی می شوند، مورد استفاده قرار می گیرد.

کلوپ دریایی

سفر به جزیره هندورابی تنها به معنی بازدید از روستاها و جاذبه های فرهنگی نیست. کلوپ تفریحات دریایی برای گردشگران، تفریحات آبی جذابی را فراهم می کنند. به طور مثال اگر به غواصی علاقه دارید، یکی از زیباترین سواحل مرجانی را با لاکپشت ها و دیگر موجودات دریایی انتظار شما را می کشند. سواحل کم عمق و زلال این جزیره، محیط روشن و مناسبی برای غواصی فراهم نموده است. همچنین تفریحات دیگری همانند جت اسکی، موتور سواری در سواحل، سافاری و … از جمله هیجان انگیز ترین تفریحاتی است که می توانید آن ها را در کلوپ تفریحات دریایی انجام دهید.

هندورابی، جزیره تماشایی

لاکپشت ها و انواع ماهیان

سواحل جزیره، از اواسط اسفند تا اواخر خرداد ماه، تبدیل به بستری برای تخم گذاری تمام لاک پشت های منطقه می شوند. لاک پشت های کوچک و بزرگ، همه ساله به این جزیره می آیند و در آرامش و امنیت جزیره، چاله هایی برای تخم گذاری می سازند. این منظره می تواند یکی از زیباترین صحنه هایی باشد که در زندگیتان دیده اید. همچنین بیرون آمدن لاک پشت ها از تخم و سرازیر شدنشان به سمت آب، یکی دیگر از اتفاقات محیط زیستی است که در راهنمای سفر به هندورابی می توانید، شاهد آن باشید. همچنین انواع گونه های رنگارنگ ماهی ها را، در زیر آب های این جزیره به هنگام غواصی می توان مشاهده کرد. ماهیانی مانند دم زرد، پیکاسو، ملوان، یونیک، جراح ماهی و انواع مرجان ها قابل مشاهده هستند.

منبع: الی گشت

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرید IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    خواهش میکنم اول فرهنگ گردشگری رو اموزش بدید بعد مکانها رو معرفی کنید بفکر محیط زیست و بومیان منطقه باشید که گردشگری نادرست باعث تخریب میشه سپاس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید