۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
کد خبر: 55445868

سفر به جزیره قشم و بازدید از جاذبه‌های طبیعی آن شما را شگفت‌زده می‌کند از این رو با ما همراه باشید و درباره تنگه حیرت‌انگیز چاهکوه بدانید.

تنگه حیرت‌انگیز چاهکوه

سلام نو _ سرویس گردشگری: شاید با ملاقات یا دیدن عکس‌های بسیاری از نقاط سرزمین‌مان ایران، با تعجب از خود بپرسید که آیا اینجا واقعا در ایران است؟ در حالیکه پاسخ این سوال را می‌دانید. یکی از نقاطی که قطعا هر هموطن بعد از دیدن تصاویرش با خود این سوال را تکرار می‌کند تنگه چاهکوه جزیره قشم است.

تنگه چاهکوه در قشم

تنگه چاهکوه قشم یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در جزیره قشم است. این تنگه در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب جزیره قرار دارد و به عنوان یکی از عجایب هفتگانه ایران شناخته می‌شود. این تنگه از صخره‌ها و تندیس‌هایی تشکیل شده است که به صورت طبیعی و بر اثر گذر زمان و به طور شگفت‌انگیزی بر اساس فرسایش سنگ‌های رسوبی زمین در دل کوه به صورت یکپارچه به وجود آمده‌اند.

از لحاظ تاریخی نیز تنگه چاهکوه قشم با عنوان دره مقدس چاهکوه مشهور است؛ این دره مقدس به دلیل آب مقدس خود که در گذشته برای شفای بیماری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تنگه حیرت‌انگیز چاهکوه

در ابتدا، چاهکوه عریض و دیواره‌هایش بلند بوده‌اند، اما به دلیل فرسایش سنگ‌های رسوبی و درگیر شدن با عوامل طبیعی، هم اکنون داخل دره نور کمی تابیده شده و همین امر باعث گردیده تا رفته رفته هم از عرض آن کاسته شود و هم عبور از میان آن دشوار گردد.

در کف این دره حفره‌های کم عمقی وجود دارند که محل ذخیره آب جاری هستند. هرچه از سمت شمال به جنوب پیش برویم، دره کم عرض‌تر و شیب آن بیشتر می‌شود و در انتها به شکل وی انگلیسی درآمده و مسیر بسیار صعب‌العبور می‌شود.

تنگه چاهکوه قشم به دلیل زیبایی و بکر بودن و همچنین داشتن معماری طبیعی فوق‌العاده، جذابیت زیادی برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت دارد. برای بازدید از این منطقه، بهتر است در فصل‌های پاییز و زمستان سفر کنید، زیرا هوای قشم در این فصل‌ها مطبوع‌تر است و گرمای آفتاب و نور شدید آن در بهار و تابستان می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. با خرید بلیط هواپیما می‌توانید به راحتی به جزیره قشم سفر کنید و از زیبایی‌های طبیعی آن، به ویژه تنگه چاهکوه قشم، لذت ببرید.

تنگه حیرت‌انگیز چاهکوه

چگونه به تنگه چاهکوه قشم برویم

تنگه‌ی چاه کوه قشم یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در جزیره قشم است. برای رفتن به این منطقه، می‌توانید از راه‌های مختلفی استفاده کنید که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. این مسیرها رسیدن به این تکه از بهشت را برای هر کسی به راحتی قابل دستیابی می‌کنند.

سفر با هواپیما

استفاده از هواپیما یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای سفر به جزیره قشم است. شما با استفاده از هواپیما می‌توانید به فرودگاه جزیره قشم برسید و سپس با تاکسی یا اتوبوس به تنگه چاهکوه قشم بروید.

سفر زمینی با خودرو

اگر دوست دارید با خودرو به جزیره قشم بروید، می‌توانید از راه‌هایی مانند اتوبوس، قطار و ماشین شخصی استفاده کنید. در صورت استفاده از ماشین شخصی، باید خودتان را به بندر پل برسانید و از آنجا با پرداخت هزینه رفت‌وبرگشت، ماشین‌تان را توسط لندینگ کرافت یا شناورهای خودروبر به جزیره قشم انتقال دهید. اگر تمایل به بردن ماشین شخصیتان به جزیره را ندارید، می‌توانید ماشین‌تان را در یکی از پارکینگ‌های رسمی و معتبر بندرعباس پارک کنید و سپس با اتوبوس‌های دریایی به جزیره قشم و سپس تنگه‌ی چاهکوه بروید.

تنگه حیرت‌انگیز چاهکوه

با اتوبوس

استفاده از اتوبوس برای رفتن به جزیره قشم نیز یکی از گزینه‌های مناسب است. شما می‌توانید از ایستگاه‌های اتوبوس شهرستان‌ها و شهرهای مختلف استفاده کنید و با اتوبوس به بندرعباس بروید. سپس از اسکله شهید حقانی با اتوبوس‌های دریایی به جزیره قشم و سپس تنگه چاهکوه قشم بروید.

در نهایت، با توجه به اینکه تنگه چاهکوه قشم قشم یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم این جزیره است، شما می‌توانید از هر یک از راه‌های فوق برای رسیدن به این منطقه استفاده کنید و از زیبایی‌های طبیعی آن لذت ببرید.

تفریحات موجود در طبیعت زیبای تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه قشم یکی از جاذبه‌ های گردشگری بسیار زیبا و منحصر به فرد در ایران است. این تنگه با چشم‌اندازی بسیار زیبا و فراوانی فعالیت‌های گردشگری، یکی از بهترین مقاصد تفریحی در ایران است.

اگر علاقه‌مند به عکاسی هستید، تنگه‌ی چاهکو می‌تواند مکان خوبی برای تمرین عکاسی و ثبت تصاویر بسیار زیبا باشد. همچنین، رصد ستارگان در این منطقه به دلیل کم بودن آلودگی نوری، بسیار عالی است.

تنگه حیرت‌انگیز چاهکوه

ورزشکاران حرفه‌ای صخره‌نوردی و سنگنوردی نیز می‌توانند در دیواره‌های تنگه چاهکوه قشم تمرین کنند. از آنجا که ارتفاع صخره‌های تنگه به ۱۰۰ متر می‌رسد، مکان خوبی برای صخره‌نوردی است. اگر مهارت و علاقه این کار را داشته باشید، می‌توانید با مسئولین حاضر در آنجا صحبت کرده و پس از کسب اجازه، یک صخره‌نوردی هیجان‌انگیز را در دل سنگ‌های تنگه چاهکوه تجربه کنید.

اگر به تفریحات در آب علاقه‌مند هستید، می‌توانید در آب‌های آرام تنگه شنا کنید و از طبیعت زیبای این منطقه لذت ببرید. همچنین، صخره‌نوردی در دیواره‌های تنگه چاهکوه قشم برای علاقه‌مندان این رشته، تجربه‌ای هیجان‌انگیز است.

در کنار این تفریحات، تنگه‌ی چاهکوهبا امکانات رفاهی خوبی مانند اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و هایپرمارکت‌های مختلف، یکی از بهترین مقاصد تفریحی در ایران است. روستای چاهو شرقی نزدیک‌ترین روستا به تنگه‌ی چاهکوه است و اقامتگاه‌ها، رستوران‌ها و هایپرمارکت‌های مختلفی در آن وجود دارد. همچنین، برای افرادی که با خودرو به این منطقه می‌روند، پمپ بنزین نزدیک‌ترین پمپ بنزین به آنجاست.

به طور کلی، تنگه چاهکوه با زیبایی‌های طبیعی خود، فعالیت‌های گردشگری متنوع و امکانات رفاهی خوب، یکیاز بهترین مقاصد تفریحی در ایران است که می‌تواند برای همه سلیقه‌ها و علاقه‌مندی‌ها مناسب باشد. از طرفی، در دسترس بودن امکانات رفاهی و اقامتی در نزدیکی تنگه، اینجا را به مقصدی مناسب برای گذراندن تعطیلات و روزهای آرام و خاطره‌انگیز تبدیل کرده است.

منبع: کوه بیست

تنگه حیرت‌انگیز چاهکوه

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید