۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 55433562

مشهد جاذبه‌های گردشگری جالبی دارد از این رو با ما همراه باشید و از باغ وکیل آباد مشهد + آدرس بیشتر بدانید.

باغ وکیل آباد مشهد + آدرس

سلام نو _ سرویس گردشگری: باغ وکیل آباد از تفرجگاه‌های قدیمی و زیباترین جاهای دیدنی مشهد است که هر سال زائران و گردشگران بسیاری برای بازدید به‌سمت آن روانه می‌شوند. این باغ در دره‌ای زیبا قرار دارد و با وجود درختان کهنسال و رودخانه‌ای فصلی، آب و هوایی مطبوع و دل‌انگیز و امکانات رفاهی و تفریحی متعدد، مکانی مناسب برای گذراندن یک روز به‌یادماندنی در طبیعت است.

وکیل آباد؛ باغی تاریخی و دیدنی

باغ وکیل آباد در گذشته با نام میرطراز شناخته می‌شد. این تفرجگاه‌ قدیمی شهر مشهد در واقع ملکی بود که به‌همراه قنات واقع در آن توسط حاج حسین ملک در سال ۱۳۴۸ وقف عام و به شهرداری شهر مشهد واگذار شد. این باغ ۷۰ هکتار وسعت دارد و با وجود درختان سربه‌فلک‌کشیده کاج، سرو، تبریزی، زبان گنجشک، افرا، ارغوان، باران طلایی و چنار و درختان میوه چون توت، شاه‌توت، گردو و زیتون، رودخانه‌های فصلی و قناتی که سرچشمه این طبیعت سرسبز است، آب‌ و هوایی منحصربه‌فرد و فضایی جذاب برای بازدیدکنندگان می‌کند. حسین ملک، فرزند بزرگ حاج محمد کاظم ملک‌ التجار و یکی از خیرین مشهور ایرانی بود که در سال ۱۲۵۰ هجری شمسی در تهران به دنیا آمد.

باغ وکیل آباد مشهد + آدرس

وی اصالتا تبریزی و مجتهدزاده بود. موقوفات زیادی مانند باغ ملی مشهد، خانه ملک مشهد، بیمارستان‌های چناران و تربت‌جام (و موقوفات آن دو)، باغ صبای تهران و قصر ملک شهر ری از حسین ملک باقی مانده است؛ به‌طوری که که در آستان قدس رضوی اداره‌ای به نام اداره موقوفات ملک وجود دارد. حسین ملک در سال ۱۳۱۶ موزه و کتابخانه ملک، نخستین موزه وقفی را در تهران تاسیس و املاک و مستغلاتی را نیز وقف آستان قدس رضوی کرد.

اختصاص دو میلیون متر مربع زمین جهت ساخت خانه برای فرهنگیان و واگذاری چند ۱۰ هزار متر زمین برای پارک عمومی در مشهد از دیگر کارهای خیر او هستند. یکی از میادین اصلی شهر مشهد نیز با نام ملک آباد شهرت دارد؛ میدانی که در نزدیکی باغ ملک آباد قرار گرفته است.

پارک وکیل آباد به‌دلیل آب و هوای این باغ و نزدیکی آن به طرقبه، منطقه‌ای ییلاقی به شمار می‌آید. در میان درختان این باغ، انواع پرندگان چون مینا، طوطی، شانه به سر، جغد، انواع بلبل و غیره زندگی می‌کنند. در دل این پارک، چند باغ دیگر نیز وجود دارد که در ادامه مطلب، آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

باغ وکیل آباد مشهد + آدرس

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک وکیل آباد، عمارتی در نزدیکی استخر قدیمی و مرکز وکیل آباد است که در گذشته ساختمان ییلاقی و تابستان‌نشین مرحوم ملک بود. این عمارت در ابتدا به‌عنوان مهمان‌خانه و سپس به‌عنوان موزه به فعالیت خود ادامه داد. تبدیل درختان خشکیده به نشانه‌های چوبی، لانه و دانخوری برای پرندگان، نصب بنرهای تبلیغاتی رفتار با حیوانات از جمله اقدامات قابل ستایش این مجموعه هستند.

آدرس و دسترسی به باغ وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی شهر مشهد به شمار می رود که در منطقه ۹ شهرداری مشهد و در انتهای بلوار وکیل آباد و در نزدیکی های طرقبه واقع شده است. این منطقه از زمان های گذشته به عنوان تفرجگاه مشهد شناخته می شده و در بخش شمال غرب این شهر جای گرفته است. اکنون می خواهیم بدانیم که این منطقه گردشگری از شاخص ترین مکان های شهر مشهد چقدر فاصله دارد.

این پارک در فاصله ۱۹.۶ کیلومتری از مرکز شهر، در فاصله ۱۸ کیلومتری از حرم مطهر امام رضا (ع)، در فاصله ۱۹.۷ کیلومتری از ایستگاه راه آهن مشهد، ۱۹.۱ کیلومتری از اتوبوسرانی مشهد و ۲۵.۶ کیلومتری از فرودگاه بین المللی مشهد قرار دارد.

باغ وکیل آباد مشهد + آدرس

اگر در شهر مشهد قرار داشته باشید و بخواهید با خودروی شخصی به سراغ این جاذبه بروید، بدون در نظر گرفتن ترافیک از تمام مکان های شاخصی که در بالا ذکر شد، می توانید با کمتر از مدت زمان نیم ساعت خود را به آن برسانید. اکنون می خواهیم با مسیر دسترسی به پارک وکیل آباد آشنا شویم و بدانیم که چگونه می توانیم با قرار داشتن در شهر مشهد خود را به آن برسانیم.

اگر از اهالی مشهد هستید و یا با خودروی شخصی به این شهر سفر کرده ای و می خواهید با خودروی شخصی خود به سراغ باغ وکیل آباد مشهد بروید، می توانید ابتدا خود را به اتوبان کلانتری رسانده و از طریق آن به سمت میدان آزادی حرکت کنید. به میدان آزادی که رسیدید، خیابان سمت چپ میدان را انتخاب کنید و وارد آن شوید تا بتوانید از طریق آن به اتوبان وکیل آباد برسید. این اتوبان را تا انتها پیش بروید، به پارک زیبای وکیل آباد خواهید رسید.

باغ وکیل آباد مشهد + آدرس

اگر به هر دلیلی می خواهید با وسایل نقلیه عمومی خود را به این منطقه گردشگری در مشهد برسانید، یکی از گزینه ها می تواند استفاده از تاکسی باشد که برای استفاده از آن می توانید به راحتی خود را به این پارک زیبا برسانید. همچنین می توانید با سوار شدن به اتوبوس های خط ۱۲ اتوبوسرانی حرم مطهر و خط ۱۳ اتوبوسرانی پایانه الهیه برای رسیدن به پارک وکیل آباد استفاده نمایید. یکی دیگر از مسیرهای دسترسی به پارک وکیل آباد مشهد، استفاده از مترو می باشد که می توانید از میدان بسیج تا پایانه وکیل آباد بروید و به این مجموعه دسترسی پیدا کنید.

آدرس باغ وکیل آباد مشهد: استان خراسان رضوی، شهر مشهد، جنوب غربی مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد باباخانی ابرده علیا IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
    0 0
    نداریم تو ایران به قشنگی این باغ بهشت پنهان مشهد به طرف شاندیز وابرده وزشک بیایید. تابستان خنک در دل طببعت. ما مهماندار خوبی هستیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید