کوهسنگی و حرم امام رضا(ع) از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مشهد است، با ما همراه باشید تا بدانیم فاصله خیابان کوهسنگی مشهد تا حرم چقدر است.

فاصله خیابان کوهسنگی مشهد تا حرم چقدر است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک کوهسنگی پس از پارک ملت دومین پارک بزرگ شهر مشهد است. پس از حرم مطهر و آرامگاه فردوسی در جایگاه سوم بازدید عمومی قرار گرفته است. حتی جزو قدیمی‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های گردشگری مشهد نیز محسوب می شود. در پارک کوهسنگی با تلفیقی زیبا از طراحی آب، گیاهان، نور روبرو خواهید شد. پارک کوهسنگی دارای محیطی مناسب برای تفریح کودکان و خانواده‌ها است. پس از بالا رفتن از قسمت کوهی چشم‌انداز متفاوت و بی نظیری از شهر مشهد را مشاهده خواهید کرد.

آشنایی با کوهسنگی مشهد

کوهسنگی مشهد از کوه های بسیار قدیمی شهر مشهد است و اهمیت تاریخی دارد. این منطقه از دوره حکومت صفویه و زمانی که شاه‌ عباس در سن ۱۶ سالگی در این مکان تاج شاهی را بر سر گذاشت، اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد. سپس میرزا ابراهیم رضوی، از بزرگان دوره صفوی، در سال ۱۰۴۷ هجری شمسی در بخشی از دامنه این کوه (بنام ایوان کوهسنگی) برای خود مقبره‌ای ساخت. ناصرالدین شاه قاجار نیز در سال ۱۲۸۴ هجری شمسی به این تفرجگاه سفر و از این مقبره دیدن کرد.

فاصله خیابان کوهسنگی مشهد تا حرم چقدر است؟

کوهسنگی تا سال ۱۳۱۰ هجری شمسی با ساختار طبیعی خود و وجود کوه‌های کم‌ارتفاع قابل صعود، آب‌وهوای معتدل، رودخانه‌های جاری و باغ‌های سرسبز به‌عنوان یک منطقه ییلاقی و تفرجگاه مردم محلی شناخته می‌شد. در سال ۱۳۱۸ با احداث ساختمانی دو طبقه به‌دست آلمانی‌ها، جدول‌کشی، نرده‌کشی و گل‌کاری به‌ پارک طبیعی تبدیل شد.

مجموعه کوهسنگی در سال ۱۳۴۰ هجری شمسی به‌وسیله یک خیابان اصلی بزرگ به شهر مشهد وصل شد؛ زمانی که در واقع در خارج از شهر مشهد واقع شده بود. این خیابان از پارک کوهسنگی تا راه‌آهن مشهد ادامه داشت و باعث رونق بیشتر این پارک شد. اولین باغ‌وحش شهر مشهد نیز در این پارک قرار داشت که بعدها به دلایلی تخریب شد.

هنگامی که به کوهسنگی مشهد وارد می‌شوید، اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند وجود دو قله سنگی در دو طرف پارک است. علت نامگذاری این پارک، وجود این دو کوه سنگی از رشته‌کوه بینالود است. پارک کوهسنگی از بالا و روی نقشه به‌صورت یک منطقه مثلثی شکل دیده می‌شود.

فاصله خیابان کوهسنگی مشهد تا حرم چقدر است؟

برای رسیدن به قله کوه‌ها، یک مسیر پلکانی و سنگی روی کوه شرقی وجود دارد. طول این مسیر ۱۳۰۰ متر است و از سه پلکان تشکیل شده است. پس از طی کردن مسیر، چشم‌انداز زیبایی از حرم مطهر امام رضا و شهر مشهد را مقابل خود خواهید دید.

بخش‌های جالب کوهسنگی مشهد

بخش جذاب پارک وجود دو قله است؛ دسترسی به بالای کوه، از طریق مسیر پلکانی سنگی امکانپذیر است که با ۱۳۰۰ متر طول شامل۳ قسمت پلکان است. در نظر داشته باشید برای رسیدن به قله نباید عجله نکنید و به آرامی مسیر را طی کنید، زیرا هم برای بالا رفتن از مسیر سنگی انرژی می خواهید و هم از تماشای مناظر لذت ببرید. با رسیدن به ارتفاعات کوهسنگی نمای دیگری از مشهد را خواهید دید. در هر ساعت از شبانه روز پارک کوهسنگی زیبایی های خاص خود را دارد. بالای قله‌ها، یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد برای عکاسی خواهد بود.

دریاچه و آبشارهای کوهسنگی: در جنوب پارک کوهسنگی دریاچه‌ای مصنوعی ساخته شده است که چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد و می توانید در این دریاچه قایق‌سواری را نیز تجربه کنید.

فاصله خیابان کوهسنگی مشهد تا حرم چقدر است؟

فواره آبی تعبیه شده است تا آب را به ارتفاع قابل توجهی بالا بفرستد. تماشای این مناظر بسیار لذت بخش بوده و حس آرامش به شما دست خواهد داد.

مجسمه شیرهای سنگی: در ورودی پارک کوهسنگی، مجسمه دو شیر ایستاده خودنمایی می کنند که نماد این پارک هستند و هدیه شهردار میلان سال ها قبل است. با این شیرها حتما عکس یادگاری بگیرید.

بازار هنر مشهد: در سال ۱۳۸۴ بازاری در پارک کوهسنگی احداث شد که بازار هنر مشهد یا بازار هنر خراسان نامیدند. این مجموعه فرهنگی-تفریحی واقع در پارک کوهسنگی همواره نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. این بازار شامل ۵۴ مغازه و ۱۳ گروه هنری است که هنرهای خود را به فروش گذاشته‌اند، به راحتی می توانید سوغاتی های خود را از این مکان تهیه کنید.

موزه بزرگ خراسان: موزه بزرگ خراسان نیز با سبک معماری کاخ خورشید نادرشاه در ۱۲ طبقه ساخته شده است و به عنوان یکی از بزرگترین موزه های ایران و خاورمیانه شهرت دارد. در این موزه، اشیای تاریخی و مردم‌شناسی شامل ابزارهای سنگی، اشیای سفالی، شیشه‌ای، فلزی، قطعات گچبری، نسخ خطی و چرم به چشم می خورد.

فاصله خیابان کوهسنگی مشهد تا حرم چقدر است؟

آرامگاه میرزا ابراهیم رضوی و بزرگان دوره صفوی: آرامگاه میرزا ابراهیم رضوی یکی از نوادگان امام جواد(ع) در زمان صفویه بنا شده و مقبره هفت تن از بزرگان دوران صفویه نیز در کنار آن قرار دارند.

مسافت بین کوهسنگی مشهد تا حرم

پارک کوهسنگی مشهد پس از حرم امام‌رضا و آرامگاه فردوسی مشهد، سومین جاذبه دیدنی مشهد به شمار می‌رود. این پارک سرسبز و دیدنی، محیطی کاملا خانوادگی دارد و می‌توانید با خیال آسوده از بخش‌های گوناگون این پارک دیدن کنید. پارک کوهسنگی بعد از پارک ملت، دومین پارک بزرگ مشهد است.

پارک کوهسنگی از دوره پهلوی به یک مجموعه تفریحی و گردشگری تبدیل شده است. با امکانات موجود در این پارک، هر فردی با هر سن و علاقه‌ای جذب آن می‌شود. طراحی این بوستان به‌صورت هفت باغ به‌هم پیوسته است. این باغ‌ها با نام‌های باغ آرامگاه، باغ فرهنگی، باغ پذیرایی، باغ سنگی، باغ طبیعی، باغ ورزشی و باغ تفریحی شناخته می‌شوند و هرکدام بخشی از امکانات پارک را در خود جای داده‌اند.

مسافت مسیر پارک کوهسنگی به حرم امام رضا؛ ۱۱ کیلومتر

فاصله زمانی؛ ۱۳ دقیقه

براساس سرعت میانگین ۵۰ کیلومتر بر ساعت

فاصله خیابان کوهسنگی مشهد تا حرم چقدر است؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید