۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 55433160

فیلبند از مقاصد تماشایی و مهم گردشگری شمال ایران است، از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم بهترین زمان سفر به فیلبند چه زمانی است.

بهترین زمان سفر به فیلبند

سلام نو _ سرویس گردشگری: یکی از زیباترین ییلاق های ایران که بر فراز ابرها واقع شده است روستای فیلبند (Filband) در استان مازندران است. این روستا فوق العاده تماشایی و بی نظیر است و منظره ای که از ابرها به شما می دهد، حس نشاط و انرژی زیادی را به شما تزریق می کند و حال و هوایتان را دگرگون می کند. روستای فیلبند یکی از معروف ترین ییلاق های ایران است که مردم از هر گوشه و کناری برای دیدن آن می روند.

فیلبند؛ روستایی در میان ابرها

روستای فیلبند (Filband Village) از توابع بندپی غربی شهرستان بابل و در ۴۰ کیلومتری شهر آمل در استان مازندران است و حدود ۲۳۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. یکی از مرتفع ترین نقاط استان مازندران، همین منطقه بندپی است که در دل کوه های البرز مرکزی واقع شده و روستاهای ییلاقی زیادی دارد. این منطقه به دلیل هم جوار بودن با رودخانه چلورود، گاه با نام "چلاو" هم خوانده و شناخته می شود. آخرین روستای منطقه چلاو که دسترسی به آن از طریق ماشین امکان پذیر است، روستای فیلبند می باشد.

بهترین زمان سفر به فیلبند

معمولا روستای فیلبند را بام مازندران می نامند، زیرا منظره زیبایی که از این منطقه پیداست بسیار تماشایی و رویایی است. دراصل نام این منطقه ییلاقی فیلبند بوده و فیل در گویش مازندرانی معنی خستگی و بند معنی بند آمدن و نتوانستن می دهد. علت این نامگذاری کمرگاه های تند و ارتفاع بالای ییلاق است که عبور از آن را کمی مشکل می کنند.

چشمه های کوچک و بزرگ زیادی در روستای فیلبند وجود دارند. چشمه لار از آن چشمه های کوچکی است که املاح معدنی فراوان دارد و برای درمان درد کلیه بسیار مفید است. همچنین، در آب چشمه ها منطقه فیلبند مقدار زیادی فلوئور وجود دارد که برای استخوان بندی بسیار موثر و مفید بوده و نتیجه آن را در استخوان بندی مردم روستا می توان به خوبی مشاهده کرد.

زمان بهتر برای سفر به فیلبند تماشایی

روستای فیلبند در تمام فصول سال آب و هوای متنوعی دارد. همانطور که گفته شد، در فصل زمستان اهالی روستا این منطقه را ترک کرده و به روستاهای حوالی فیلبند که دارای آب و هوای گرم تری نسبت به فیلبند می باشد می روند.

بهترین زمان سفر به فیلبند

اقامت در فصل سرد سال و زمستان در فیلبند شاید برای برخی افراد امکان پذیر نباشد. اگر به فیلبند سفر کنید می توانید ۴ فصل سال را در یک روز ببینید. اگر شاهد نم نم باران در فیلبند بودید امکان دارد که شدت باران افزایش یابد، پس باید با امکانات مجهز به این روستا سفر کنید.

فصل بهار: بهارهای فیلبند ۴ فصل بوده، اگر در فصل بهار به روستای فیلبند سفر کنید، می توانید ۴ فصل را در یک روز نظیر: آفتاب، بارش باران، تگرگ، برف و حتی رنگین کمان مشاهده کنید.

فصل تابستان: بهترین فصلی که می توانید به روستای فیلبند سفر کنید، فصل تابستان است. در طول روز هوای خنک و شب ها هوای سرد را تجربه می کنید و بهترین فرصتی است که می توانید از گرمای طاقت فرسای شهرها به این منطقه سفر کنید.

فصل پاییز: در فصل پاییز هوای این منطقه کم کم رو به سرما می رود و اهالی آنجا، روستا را ترک می کنند. اگر در پاییز به فیلبند سفر کردید باید امکانات مجهزی را همراه داشته باشید.

بهترین زمان سفر به فیلبند

فصل زمستان: همانطور که گفته شد، سرمای هوا از فصل پاییز شروع شده و تا زمستان شدت بیشتری می یابد. بدین صورت که در فصل زمستان کمتر کسی را در این منطقه مشاهده خواهید کرد.

بنابراین نتیجه این می شود که بهترین زمان سفر به فیلبند، نیمه اول سال از بهار تا تابستان می باشد و هرچه به اواسط تابستان نزدیک تر می شود هوا مطلوب تر و دلپذیرتر خواهد شد. همچنین در این فصل فیلبند میزبان بیشترین تعداد گردشگران خواهد بود. برای آنکه دریا و اقیانوس ابرها را بخواهید تماشا کنید، در اغلب روزهای سال وجود دارند. اما در هنگام طلوع خورشید و نزدیک به شروع بارش باران تجمع آن ها بیشتر می شود. همچنین در فصول سرد سال ابرها متراکم خواهند شد.

هنگامی که می خواهید به این روستا سفر کنید، حتما لباس گرم و کفش مناسب برای پیاده روی در طبیعت را همراه خود ببرید. با توجه به این که بارندگی در این منطقه زیاد بوده بهتر است از کفش های ساق دار استفاده کنید تا در زمان پیاده روی با مشکل مواجه نشوید.

بهترین زمان سفر به فیلبند

با توجه به این که در فضای باز قصد کمپ کردن داشتید، بهتر است تمام وسایل مورد نیاز اعم از آب، مواد غذایی و خوراکی را همراه خود ببرید. می توانید غذاهای آماده با خود ببرید که تنها نیاز به گرم کردن داشته باشند. اگر برای خواب از کیسه خواب استفاده کنید، خیلی بهتر می تواند از شما حفاظت و نگه داری کند.

اگر جزو افرادی هستید که عکاسی برایتان مهم است، حتما عکاسی در این طبیعت را اولویت قرار دهید و عکس های خاطره انگیز و زیبایی را ثبت کنید.

برای پیاده روی در طیبعت روستای فیلبند بهتر است از یک کوله پشتی سبک که وسایل ضروری خود را داخل آن قرار دهید استفاده کنید. همچنین زباله های خود را در طبیعت رها نکنید تا از زیبایی های آن کاسته نشود.

اما نکته حائز اهمیت این است که شاید برخی از اپراتورهای تلفن همراه در این منطقه به خوبی آنتن دهی نداشته باشند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید