۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
کد خبر: 55431707

برای کسانی که دنبال مهاجرت به کانادا هستند آشنایی با بهترین دانشگاه های کانادا ضروری است. در ادامه با هم نگاهی به بهترین دانشگاه های کانادا داریم.

بهترین دانشگاه های کانادا

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا فرصت دریافت خدمات آموزشی در سطح جهانی و عالی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار می‌دهد. هزینه تحصیل در کانادا هم در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافتهٔ دیگر نظیر آمریکا نسبتا کمتر است. روند کاری ثبت درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، ساده‌تر است و در کنار این‌ها، پس از مهاجرت به کانادا با هدف تحصیل، امکان دائمی کردن اقامت هم وجود خواهد داشت.

در بین دانشگاه های کانادا، دو دانشگاه تورنتو و بریتیش کلمبیا، در شمار بهترین دانشگاه های این کشور به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند. نتایج سودمند و کاربردی تحقیقات صورت‌گرفته در این دو دانشگاه دلایل اصلی مطرح شدن نام آن‌ها و قابل‌احترام بودن‌شان در دنیای علم و تحقیقات است. بنابراین برای کسانی که با هدف انجام کارهای تحقیقاتی اقدام به دریافت پذیرش تحصیلی کانادا می‌کنند انتخاب‌های ایده‌آلی هستند.

مسئله دیگری که دانشگاه های کانادا به‌خاطر آن شهرت پیدا کرده‌اند، تمایل‌شان به جذب دانشجویان خارجی و همکاری با سازمان‌ها و مؤسسه‌های علمی-تحقیقاتی بین‌المللی است. نظر به این مسئله، تحصیل در کانادا از لحاظ آشنایی با مردمانی با فرهنگ‌ها و عقاید مختلف می‌تواند تجربه ارزشمندی باشد.

بر اساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در میان دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در کانادا، نود درصد آن‌ها از انتخاب‌شان مبنی بر مهاجرت به کانادا برای تحصیل راضی بوده‌اند و ۹۵٪ آن‌ها تحصیل در کانادا را به دیگران هم توصیه کرده‌اند.

این مقدمه کوتاه عنوان شد تا درک بهتری از دلایل محبوبیت تحصیل در کانادا در میان دانشجویان خارجی پیدا کنید. در ادامه با معرفی بهترین دانشگاه های کانادا در سلام نو همراه شوید.

بهترین دانشگاه های کانادا

کانادا بیش از ۹۰ دانشگاه دارد که ۷۳ مورد از آن‌ها دولتی و ۱۷ مورد خصوصی هستند. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا جزء دانشگاه‌های برتر دنیا هستند و مدارک اخذشده از آن‌ها در سایر کشورهای دنیا دارای اعتبار است.

 دانشگاه تورنتو (Toronto)

دانشگاه تورنتو یا به اختصار (UBC)، واقع در شهر تورنتو کانادا، یکی از بهترین دانشگاه‌های موجود در سطح جهانی می‌باشد و جایگاه اول را در میان رقیبان خود کسب کرده است. این دانشگاه در رنکینگ ۲۱ جهان قرار دارد. برتری فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در این است که به سرعت جذب سیستم کاری می‌شوند. دانشگاه تورنتو برای رشته‌هایی نظیر مهندسی، پزشکی، طراحی  و معماری، علوم و هنر، دندانپزشکی، حقوق، مدیریت، دارو، موسیقی، پرستاری، خدمات اجتماعی، سلامت عمومی، فیزیولوژی و علوم ارتباطات ارائه می‌شود. شهریه در این دانشگاه به طور میانگین سالیانه از ۷ هزار دلار شروع می‌شود و برای رشته‌ای مانند دندانپزشکی تا ۲۳ هزار دلار هم افزایش می‌یابد.

بهترین دانشگاه های کانادا

میزان شهریه دانشگاه تورنتو:

مقطع کارشناسی : سالانه بین ۴۳ الی ۵۰ هزار دلار

مقطع کارشناسی ارشد: سالانه بین ۷ الی ۲۳ هزار دلار کانادا

 دانشگاه بریتیش کلمبیا (British Columbia)

بهترین دانشگاه های کانادا

این دانشگاه در شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا واقع می‌باشد که دومین دانشگاه برتر کشور کانادا برای متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا به شمار می‌رود. این دانشگاه در رنکینگ ۳۷ جهان قرار دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا در زمینه آموزش، یادگیری و تحقیق در سطح جهانی شهرت دارد و یکی از بین‌المللی‌ترین دانشگاه موجود در شمال آمریکا می‌باشد که فارغ‌التحصیلان متخصص را وارد بازار کار می‌کند. رشته‌های موجود در این دانشگاه نیز مانند دانشگاه تورنتو می‌باشد.

میزان شهریه دانشگاه بریتیش کلمبیا:

مقطع کارشناسی: سالانه بین ۲۵ الی ۴۰ هزار دلار کانادا متغیر است.

مقطع کارشناسی ارشد: سالانه بین ۵ الی ۱۰ هزار دلار باید پرداخت شود.

بریتیش کلمبیا از دانشگاه های خوب کانادا در شهر ونکوور است که در رتبه 37 جهانی قرار دارد.

 دانشگاه مک گیل (McGill)

بهترین دانشگاه های کانادا

دانشگاه مک گیل واقع در شهر مونترال از استان کبک می‌باشد که سومین دانشگاه مطرح  از لحاظ علمی-پژوهشی در سراسر دنیا به شمار می‌رود. این دانشگاه در رنکینگ ۴۴ جهان قرار دارد. دانشگاه مک گیل، با بیش از ۴۰ هزار دانشجوی خارجی، ۱۷۰۰ عضو آکادمیک، ۱۲ دپارتمان مجزا، ۱۰ دانشکده و ۴ بیمارستان آموزشی وابسته، یکی از معتبرترین دانشگاه‌‎های کانادا محسوب می‌شود. این دانشگاه، با داشتن ۲۱ دانشکده و موسسه‌ی تکنولوژی، بیش از ۳۰۰ رشته تحصیلی از جمله پزشکی و حقوق را دارا می‌باشد. شهریه در دانشگاه مک گیل سالیانه برای دانشجویان بین‌المللی از ۱۶ هزار دلار تا ۵۰ هزار دلار متغیر است.

شهریه دانشگاه مک گیل:

مقطع کارشناسی: سالانه بین ۱۶ الی ۵۰ هزار دلار کانادا متغیر است

مقطع کارشناسی ارشد: سالانه حدود ۱۶ هزار دلار کانادا

دانشگاه مک مستر (McMaster)

دانشگاه مک مستر از نظر علمی چهارمین دانشگاه برتر کشور کانادا می‌باشد. این دانشگاه در شهر همیلتون استان انتاریو قرار گرفته است. در رنکینگ ۷۷ جهان و ۴ کشور کانادا قرار دارد. این دانشگاه با پردیسی ۱۲۱ هکتار، دارای ۶ دانشکده علوم، مهندسی، بهداشت، علوم انسانی، علوم اجتماعی و تجارت و همچنین در رشته‌های هتل داری و توریسم، پرستاری، داروسازی، پزشکی و کشاورزی نیز افتخاراتی کسب کرده است.

شهریه دانشگاه مک مستر:

مقطع کارشناسی: سالانه بین ۲۰ الی ۳۰ هزار دلار کانادا متغیر است

مقطع کارشناسی ارشد: میانگین ۱۶ هزار دلار کانادا در هر سال

 دانشگاه مونترال (Université de Montréal)

بهترین دانشگاه های کانادا

دانشگاه دولتی مونترال یا به اختصار (UdeM) واقع در شهر مونترال استان کبک می‌باشد. یکی از برترین دانشگاه‌ها در سراسر دنیا با رنکینگ ۹۰ شناخته شده است. زبان رسمی در این دانشگاه فرانسوی است و رشته‌هایی نظیر علوم و هنر، دندان ‌پزشکی، طراحی محیطی، آموزش و پرورش، حرکت شناسی، حقوق، پزشکی، موسیقی، بینایی‌سنجی، پرستاری، داروسازی، دامپزشکی، سلامت عمومی را ارائه می‌دهد. البته قابل ذکر است برخی از رشته‌ها در مقاطع ارشد و دکترا نظیر بیوشیمی، علوم کامپیوتر، میکروبیولوژی و مواردی دیگر به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌گردند.

شهریه دانشگاه مونترال:

مقطع کارشناسی: سالانه حدود ۱۴ هزار دلار کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

مقطع کارشناسی ارشد: سالانه بین ۱۰ الی ۲۰ هزار دلار کانادا متغیر است

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید