روش اول طرز پخت برنج پاکستانی آبکش کردن برنج پاکستانی است. شیوه پخت این نوع برنج به این صورت است که قبل از اینکه برنج را طبخ کنید، آن را حدود یک ساعت داخل آب‌نمک بخیسانید.

بهترین روش پخت برنج پاکستانی برای مهمانی‌ها

پاکستان از بزرگترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برنج در دنیا است و سالانه حدود ۱۰ میلیون تن برنج تولید می‌کند. برنج پاکستانی به دانه بلند بودن و عطر خوشی که دارند معروف است. این برنج در ایران به نام برنج باسماتی نیز شناخته می‌شود. برنج پاکستانی از خوشپخت‌ترین برنج‌های موجود در بازار است که قصد داریم در این مقاله بررسی بهترین روش پخت برنج پاکستانی بپردازیم.

روش‌های پخت برنج پاکستانی

به طور معمول برنج پاکستانی به دو شیوه طبخ می‌شود که در این مقاله بهترین روش پخت برنج پاکستانی را مطرح خواهیم کرد. یکی به‌صورت آبکش کردن و دیگری به‌صورت کته و یا دمی کردن برنج. در ادامه این دو شیوه از شیوه‌های اصلی پخت برنج پاکستانی را توضیح می‌دهیم.

آبکش کردن برنج پاکستانی

روش اول طرز پخت برنج پاکستانی آبکش کردن برنج پاکستانی است. شیوه پخت این نوع برنج به این صورت است که قبل از اینکه برنج را طبخ کنید، آن را حدود یک ساعت داخل آب‌نمک بخیسانید. سپس قابلمه‌ای که می‌خواهید درون آن برنج را پخت کنید بردارید و درون آن آب بریزید و بگذارید تا به نقطه جوش برسد. بعد از آن آب برنجی را که در آب‌نمک خیسانده بودید، خالی کنید و آن را بشویید و بعد برنج‌ها را داخل قابلمه بریزید.

اگر می‌خواهید که برنج تان بعد از پخت، کاملا سفید و شفاف شود، داخل قابلمه به برنج مقداری آب نارنج و یا آبلیمو اضافه کنید. علاوه‌براین برای قدکشیدن برنج باید زمانی که برنج در حال جوش خوردن است، به اندازه یک لیوان آب خنک داخل قابلمه بریزید. سپس در این مرحله از پخت برنج پاکستانی، برنج را آبکش کنید و بعد از آبکش کردن داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا با حرارت ملایم شعله گاز دم بکشد.

دمی و یا کته کردن برنج پاکستانی

روش دوم طرز پخت برنج پاکستانی دمی و یا کته کردن برنج پاکستانی است. در این روش از پخت این نوع برنج، پس از اینکه برنج را در آب و نمک به مدت یک ساعت خیساندید، برنج‌ها را می‌شویید و درون آب به جوش آمده قابلمه می‌ریزید. توجه داشته باشید که باید آب کمتری را در این شیوه از پخت، درون قابلمه بریزید تا برنج شما شفته نشود. در این شیوه می‌گذارید تا آب برنج تمام شود و آب آن را دور نمی‌ریزید، بلکه برنج با آب درون قابلمه پخته می‌شود.

قطعاً اگر برنج پاکستانی را به روش کته کردن طبخ کنید، علاوه‌براین که ارزش غذایی و املاح و ویتامین‌های این برنج حفظ می‌گردد، طعم نهایی برنجی که با این روش پخت می‌کنید نیز، بسیار بهتر خواهد بود. دور ریختن آب برنج و آبکش کردن برنج، باعث ازدست‌رفتن حجم بالایی از مواد مغذی برنج خواهد شد.

طرز پخت برنج مجلسی پاکستانی

مواد لازم برای تهیه برنج مجلسی پاکستانی شامل:

برنج ۱ پیمانه

هویج ۴ تا ۵ عدد

گل‌کلم ۱۵۰ گرم

سیر ۲ حبه

پیاز ۲ عدد

هل ۴ تا ۵ عدد

پودر دارچین، فلفل سیاه، نمک، زردچوبه، روغن به مقدار لازم

مرحله اول روش صحیح پخت برنج مجلسی پاکستانی

در ادامه مقاله طرز پخت برنج مجلسی پاکستانی را شرح می‌دهیم:

در مرحله اول طرز پخت برنج پاکستانی مجلسی ابتدا برنج را بشویید و بگذارید تا به مدت ۲ الی ۳ ساعت بانمک و آب در ظرفی، خیس بخورد.

سپس مقداری روغن درون ماهیتابه بریزید و سیر را همراه با پیاز پوست بگیرید و آن را بشویید و بعد از اینکه خرد کردید، به روغن اضافه کنید تا کاملاً طلایی شوند.

هویج‌ها را خرد کنید و سپس به سیر و پیاز داغ اضافه کنید. پس از اینکه هویج ها کمی نرم شدند، در ادامه باید نخود فرنگی و گل کلم را که از قبل با مقداری آب نیم پز کردید، به بقیه مواد اضافه کنید.

همه مواد را با هم خوب تفت دهید. در ادامه دانه‌های هل را به‌خوبی به‌وسیله گوشت‌کوب بکوبید.

در این مرحله از پخت برنج مجلسی ادویه‌ها یعنی، زردچوبه و دانه‌های آسیاب شده هل، فلفل سیاه و پودر دارچین را هم اضافه کنید و به‌خوبی همه مواد را هم بزنید تا ادویه‌ها با همه مواد ترکیب شوند و در مرحله آخر هم شعله گاز را خاموش کنید.

بهترین روش پخت برنج پاکستانی برای مهمانی‌ها

مرحله دوم روش صحیح پخت برنج مجلسی پاکستانی

پس از اینکه مراحل اول را انجام دادید، در ادامه پخت برنج، به مقدار لازم درون یک قابلمه آب می‌ریزید و قابلمه را روی شعله گاز می‌گذارید تا به نقطه‌جوش برسد.

زمانی که آب جوش آمد، برنج را به آب جوش اضافه می‌کنیم و سپس بعد از اینکه برنج نرم شد، آن را آبکش کنید.

برای ته‌دیگ نیز، ته قابلمه را مقداری روغن بریزید و سیب‌زمینی و یا نان لواش بگذارید تا ته چینی خوشمزه داشته باشید.

سپس در این مرحله از طرز پخت برنج پاکستانی مجلسی یک‌لایه از موادی را که آماده کردید با یک‌لایه از برنج را به ترتیب روی‌هم بریزید. این کار را هم تا جایی که مواد شما تمام بشود، ادامه دهید. در آخر هم مقداری آب جوش و روغن مخلوط کنید و روی پلو پاکستانی بریزید و بگذارید تا برنج دم بکشد.

تقریباً حدود ۲۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا برنجتان آماده شود.

می‌توانید برنج خود را با سبزی و انواع ترشی میل کنید.

خرید برنج

پس از آنکه با طرز پخت برنج پاکستانی آشنا شدید، لازم است تا نکات مهم برای خرید برنج پاکستانی را بدانید. مراجعه حضوری و یا خرید آنلاین برنج دو راه مطمئن برای اطلاع از قیمت برنج پاکستانی است که می‌توانید

سخن پایانی

برای اطلاع از قیمت برنج پاکستانی و خرید آن می‌توانید به فروشگاه‌های سطح شهر مراجعه کنید. یکی از معترین‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید انواع برنج، فروشگاه اینترنتی مشهد برنج است که می‌توانید از آن انواع برنج ایرانی و خارجی را تهیه کنید. 

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید