در این مطلب به معرفی و بررسی معایب باورنکردنی مصرف نوشیدنی های داغ بر روی بدن پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

معایب عجیب مصرف نوشیدنی داغ برای بدن!

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، نوشیدنی‌های بسیار داغ تاثیرات باورنکردنی بر سلامت بدن دارد، از بین بردن جوانه‌های چشایی تا احتمال ابتلا به سرطان، فقط بخشی از عوارض مصرف مایعات با درجه گرمای بالاست.

اکثریت مردم صبح‌ها، چون عجله برای رفتن به سرکار، دانشگاه و یا مدرسه دارند، مایل هستند که به عنوان صبحانه یک فنجان قهوه یا چای داغ بنوشند، اما اگر از عوارض جانبی آن آگاه باشند شاید اندکی تا خنک شدن نوشیدنی خود صبر کنند. همین اشتباه به ظاهر کوچک، احتمال ابتلا به بیماری‌های گوارشی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

مصرف نوشیدنی‌های بسیار گرم می‌تواند مشکلات متعددی را برای بدن ما ایجاد کند. سرطان مری ارتباط نزدیکی با مصرف چای داغ و دیگر مایعات گرم دارد. خوردن مکرر غذای بسیار داغ نیز باعث آسیب‌هایی به گلو و مری می‌شود در نتیجه منجر به التهاب و تشکیل سلول‌های سرطانی می‌گردد.

مری یک لوله طولانی است که غذاها و مایعات بلعیده شده از آن عبور کرده و به معده می‌رسد. سرطان مری هشتمین سرطان شایع در جهان است و سالانه جان ۴۰۰۰۰۰ نفر را می‌گیرد. آسیب به مری نه تنها از طریق مصرف مایعات داغ، بلکه همچنین با دود سیگار، قلیون و مصرف افراطی الکل نیز ایجاد می‌شود.

مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های داغ ممکن است بر جوانه‌های چشایی نیز تأثیر بگذارد، آن‌ها در اطراف زبان قرار دارند و بسیار حساس‌اند، به همین دلیل به راحتی دچار عارضه می‌شوند.

علاوه بر این، نوشیدن چای یا قهوه بسیار داغ باعث رقیق شدن شیره معده و باعث اختلال در هضم غذا می‌شود. افرادی که عادت به نوشیدن مایعات داغ دارند، همیشه از سوزش سر دل خود شکایت می‌کنند. حتی ممکن است آن‌ها روی رنگ لب نیز تأثیر بگذارند و باعث تیرگی لب‌ها شوند.

در انتها باید بدانید که از نوشیدن آب گرم همراه با وعده‌های غذایی خودداری کنید، زیرا جذب مواد معدنی و ویتامین‌ها را مختل می‌کنند و همچنین مانع جذب آهن در بدن می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید