۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
کد خبر: 55426543

فاصله آستانه اشرفیه تا کیاشهر حدود هفده کیلومتر است که می تواند در عرض کمتر از نیم ساعت طی شود.

فاصله آستانه اشرفیه تا کیاشهر

سلام نو-سرویس گردشگری: آستانه اشرفیه شهری واقع در حد فاصل رشت و لاهیجان است که جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی را در درون خود جای داده است. کیاشهر نیز شهری ساحلی واقع در شمال آستانه اشرفیه است که نزدیک ترین ساحل به این شهر محسوب می شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری این دو شهر بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله آستانه اشرفیه تا کیاشهر چقدر است.

فاصله آستانه اشرفیه تا کیاشهر چقدر است؟

فاصله آستانه اشرفیه تا کیاشهر حدود هفده کیلومتر است. بندر کیاشهر همچنین از فاصله ای نسبتا اندکی با شهر رشت نیز برخوردار است. فاصله رشت و کیاشهر حدود پنجاه کیلومتر است و در حقیقت ساحل کیاشهر در کنار ساحل زیباکنار و ساحل انزلی یکی از سه ساحل نزدیک به شهر بزرگ و توریستی رشت به شمار می رود. آستانه اشرفیه و کیاشهر هردو در مسیر رودخانه سفیدرود قرار گرفته اند. در واقع اگر در امتداد سفیدرود به سمت شمال به پیش برانید به بندر کیاشهر خواهید رسید. نزدیکی به رشت و آستانه اشرفیه و برخورداری از امکانات رفاهی کامل مهمترین دلایل محبوبیت ساحل کیاشهر در نزد گردشگران هستند.

شما می توانید فاصله آستانه اشرفیه تا کیاشهر را با سرعت متوسط در عرض کمتر از نیم ساعت طی نمایید.

فاصله آستانه اشرفیه تا کیاشهر

ساحل کیاشهر

جاذبه های توریستی آستانه اشرفیه

عمده جاذبه های گردشگری آستانه اشرفیه را جاذبه های تاریخی و بقعه های مذهبی تشکیل می دهند. مشهورترین این بقعه ها بقعه سید جلال الدین اشرف است که ریشه نامگذاری آستانه اشرفیه به این اسم نیز به وجود همین بقعه در این شهر باز می گردد. سید جلال الدین اشرف یکی از مشهورترین امامزاده های ایران است. این شخص فرزند امام موسی کاظم و برادر امام رضا بوده است و در طی جنگ با دشمنان برادر خود به منطقه دیلمان می رسد و در نهایت در آستانه کشته می شود و همانجا نیز دفن می شود. این بقعه در طی قرن های گذشته از حیث معماری بنایی بسیار کامل تر و زیباتر بوده است. اما در طی سالیان و به سبب جاری شدن سیل های شدید در این ناحیه و سطح رطوبت بالا به مرور بخش های زیادی از آن رو به تخریب گذاشته است.

دیگر جاذبه تاریخی آستانه اشرفیه پل خشتی نیاکو می باشد. این پل یکی از سازه های احداث شده بر روی رودخانه سفیدرود است و قدمت آن به قرن هشتم هجری باز می گردد. پل خشتی نیاکو که در حاشیه روستایی به همین نام قرار دارد تا همین چند سال پیش نیز کماکان پلی فعال در سیستم حمل و نقل شهری بوده است. طول این پل خشتی حدود پنجاه متر و عرض آن نیز نزدیک به شش متر می باشد. با توجه به زمان ساخت این پل و سطح استحکام آن بدون شک می بایست پل خشتی نیاکو را یکی از شاهکارهای معماری و مهندسی ایران به شمار آورد.

دیگر جاذبه گردشگری شهر آستانه اشرفیه نیز رودخانه معروف سفیدرود می باشد. سفیدرود البته به جز آستانه اشرفیه از شهرهای زیاد دیگری نیز عبور می کند تا در نهایت به دریای کاسپین فرو بریزد. این رودخانه با طول ششصد و هفتاد کیلومتر بلندترین رودخانه شمال ایران و دومین رود بلند ایران پس از رود کارون است. از زیبایی های چشم اندازی سفیدرود که بگذریم تنوع زیستی اکوسیستم این رودخانه چیزی است که نمی توان از آن گذشت. سفیدرود از این حیث یکی از غنی ترین زیست بوم های آبی ایران را به خود اختصاص داده است. بیش از چهل و پنج گونه ماهی مختلف در درون این رودخانه شناسایی شده اند. از جمله این ماهی ها می توان به تاس ماهی، شاه کولی، سیاه کولی، سفید کولی، اوزون برون، ماهی سفید، ماهی های خانواده کپور و... اشاره نمود.

فاصله آستانه اشرفیه تا کیاشهر

پل چوبی کیاشهر

جاذبه های توریستی کیاشهر

مهمترین جاذبه گردشگری بندر کیاشهر طبیعتا ساحل این بندر است. ساحل کیاشهر به سبب برخورداری از امکانات رفاهی و تفریحی گوناگون از جمله سواحل محبوب دریای خزر به شمار می رود و خصوصا در فصل شنا پذیرای گردشگران پرشماری می باشد. آلاچیق های خانوادگی، سرویس های بهداشتی، نمازخانه، کافی شاپ ها و رستوران ها، پارک بازی کودکان و... از جمله امکانات رفاهی موجود در این ساحل می باشند. در ساحل کیاشهر تفریحاتی چون موتورهای چهارچرخ، پیست موتور سواری، جت اسکی و قایق سواری نیز برای گردشگران فراهم گردیده است.

یکی از جاذبه های گردشگری معروف این بندر پل چوبی آن است که آن را به نام پول چوبی گیلان می شناسند. این پل با طولی حدود یک کیلومتر و عرضی حدود دو و نیم متر بر روی تالاب بوجاق قرار گرفته است و از دو طرف نیز توسط نیزارهای انبوه احاطه شده است. تالاب بوجاق خود یکی دیگر از جاذبه های توریستی کیاشهر است که در درون پارک ملی بوجاق قرار گرفته است. پارک ملی بوجاق یک منطقه وسیع با مساحت بیش از سه هزار و دویست هکتار است که از یک بخش جنگلی و یک بخش تالابی تشکیل شده است. این پارک ملی زیستگاه طیف گسترده ای از پرندگان و آبزیان است. بیش از پنجاه گونه ماهی و بیش از دویست نوع پرنده مختلف در درون این پارک ملی زندگی می کنند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید