آیا می‌دانید فاصله کرمان تا چابهار چقدر است و چه جاهای تفریحی و گردشگری در این مسیر واقع شده‌اند؟ در این مسیر شهرهای زیادی وجود دارد.

فاصله کرمان تا چابهار

سلام نو-سرویس گردشگری: فاصله کرمان تا چابهار چقدر است؟ قطعا شما نیز از زیبایی‌های چشم نواز و خیره کننده چابهار بسیار شنیده‌اید. چابهار یکی از جاهای دیدنی و سواحل خیره کننده در کشور ما است که سالانه گردشگران بسیار زیادی را پذیرا می‌باشد. در این شهر می‌توان شاهد بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و جاهای خیره کننده بود که آن را به یکی از شهرهای منحصر به فرد در کشور ما مبدل نموده است. قطعا برای شما نیز بسیار جذاب است که پس از مشاهده کویرهای خیره کننده و منحصر به فرد، از ساحل صخره‌ای چابهار دیدن کنید.

یکی از مهمترین و اساسی‌ترین مسیرهای دسترسی به استان چابهار از سمت کرمان، اصلی‌ترین مسیر به طول 838 کیلومتر می‌باشد. در این مسیر از شهرهای مختلف و جاذبه‌های گردشگری متفاوتی عبور خواهید کرد که هر کدام از آنها، سخنان بسیار زیادی برای گفتن دارند. این مسیر با گذر از بین کویرها، سرانجام به یک طبیعت خیره کننده و ساحل جذاب و منحصر به فرد می‌رسد. منطقه چابهار یکی از مناطق مرزی به شمار می‌رود که علاوه بر برخورداری از جاذبه‌های گردشگری فوق العاده، منطقه‌ای مناسب برای مبادله کالا نیز خواهد بود. لذا دور از ذهن نیست که در این منطقه شاهد افزایش واردات و صادرات انواع کالاها باشیم.

بهترین وسایل نقلیه برای طی کردن فاصله کرمان تا چابهار

وسایل نقلیه بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام گزینه مناسبی برای طی کردن فاصله کرمان تا چابهار به شمار می‌روند. در این نقاط بر روی نقشه می‌توانید شاهد جاده‌های هموار و پرتردد، مسیر ریلی و مسیر هوایی باشید. قطعا با انتخاب مسیر هوایی، زمان کوتاه‌تری را برای رسیدن به مقصد سپری خواهید کرد. در این مسیر شاهد تردد بسیاری از وسایل نقلیه از جمله:

  • خودروی شخصی
  • اتوبوس
  • سواری
  • هواپیما

خواهید بود. بنابراین می‌توانید با یک انتخاب هوشمندانه از فاصله کرمان تا چابهار لذت برده و خالق یک سفر خاطره انگیز برای خود باشید. هر کدام از وسایل نقلیه، زمان خاصی را برای رسیدن به مقصد سپری خواهند کرد. همچنین در مسیرهای جاده‌ای و ریلی می‌توانید شاهد بسیاری از جاذبه‌های گردشگری خارق العاده و شهرهای منحصر به فرد باشید. لذا برای اینکه بتوانید یک سفر ایده آل را تجربه کنید، بهتر است از یک برنامه ریزی مناسب استفاده نمایید. اگر بخواهیم به فاصله‌های مختلف در مسیر کرمان تا چابهار اشاره کنیم، می‌توان از موارد زیر یاد کرد:

  • مسیر هوایی کرمان تا چابهار برابر با 518 مایل است که طی کردن آن زمانی در حدود 55 دقیقه به طول می‌انجامد.
  • مسیر جاده‌ای برابر با 835 کیلومتر است که در صورت حرکت کردن با سرعت مطمئن (100 کیلومتر در ساعت) به مدت 9 ساعت و 31 دقیقه به طول می‌انجامد.
مسیر کرمان به چابهار
مسیر کرمان به چابهار

شهرهای موجود در مسیر کرمان به چابهار

در فاصله کرمان تا چابهار چه شهرها و روستاهایی قرار دارند؟ اگر مسیر جاده‌ای را برای رسیدن به چابهار انتخاب کنید، قطعا باید از شهرها و روستاهای بسیار زیادی عبور نمایید. این موضوع سبب می‌شود که شاهد بسیاری از پدیده‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی ارزشمند باشید. در این مسیر از شهرهای تاریخی، گردشگری و ایده‌آلی مانند:

  • بم
  • ارگ بم
  • نرماشیر
  • ریگان
  • گنبکی
  • دهنو اسلام آباد
  • محمد آباد
  • بزمان
  • ایرانشهر
  • نیک شهر

و غیره عبور خواهید کرد. هر کدام از این شهرها و روستاها در بر دارنده‌ی مکان‌های گردشگری فوق العاده‌ای هستند که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. در این شهرها و روستاها می‌توانید با آداب و فرهنگ‌های جذابی آشنا شوید که بسیار دلنشین و منحصر بفرد خواهند بود. هر کدام از این شهرها و روستاها از سوغاتی‌های بی‌نظیری نیز برخوردار می‌باشند. بنابراین با سفر به این شهر و انتخاب مسیر جاده‌ای، می‌توانید خاطرات فراموش نشدنی را برای خود به ارمغان بیاورید.

جاهای گردشگری در فاصله کرمان تا چابهار

همانطور که پیش‌تر نیز شده کردیم، در فاصله کرمان تا چابهار می‌توانید شاهد بسیاری از جاذبه‌های تفریحی، گردشگری، تاریخی و حتی هتل‌ها و رستوران‌های مختلف نیز باشید. انواع کاروانسراها، قلعه‌ها، کویر و دشت‌ها و غیره، می‌توانند نمای خیره کننده و جذاب را برای شما به ارمغان بیاورند. از جمله جاهای دیدنی و گردشگری در این مناطق عبارتند از:

ارگ بم

ارگ بم، که به عنوان بزرگترین سازه خشتی جهان شناخته می شود، در شهر تاریخی بم در جنوب شرقی ایران واقع شده است. این بنای باشکوه که قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال دارد، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ایران است.

ارگ بم در طول هزاران سال، شاهد حکمرانی سلسله های مختلف و تحولات تاریخی بوده است. این بنای عظیم که در دوره قاجار مقر حکومتی حاکمان کرمان بود، در زلزله ویرانگر سال 1382 به طور کامل تخریب شد. اما با تلاش های بی وقفه، بخش قابل توجهی از آن بازسازی شده و امروزه دوباره پذیرای گردشگران از سراسر جهان است.

بازدید از ارگ بم، سفری به دل تاریخ و تمدن ایران است. در این مجموعه می توانید از بخش های مختلف ارگ مانند اندورون (محل زندگی حاکمان)، برج و باروها، بازار و حمام دیدن کنید. همچنین، موزه ارگ با به نمایش گذاشتن اشیاء تاریخی، اطلاعات جالبی از گذشته این بنای شگفت انگیز به شما ارائه می دهد.

قلعه ناصری

قلعه ناصری، که به نام قلعه ایرانشهر نیز شناخته می شود، در شهر ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. این قلعه عظیم که در دوره قاجار ساخته شده، پس از قلعه بمپور، دومین بنای خشتی بزرگ در این استان به شمار می رود. قلعه ناصری با معماری باشکوه و تاریخ غنی، یکی از جاذبه های گردشگری مهم ایران است.

فاصله کرمان تا چابهار

  • در سال ۱۲۵۸ هجری قمری، به دستور امیر ابراهیم خان مظفرالدوله، حاکم وقت کرمان و بلوچستان، ساخت قلعه ناصری آغاز شد.
  • این قلعه به منظور ایجاد مقری برای حاکمان بلوچستان و همچنین به عنوان دژی نظامی برای حفاظت از منطقه در برابر حملات احتمالی ساخته شده بود.
  • قلعه ناصری در طول دوره های مختلف تاریخی، شاهد رویدادهای مهمی بوده است.
  • در اواخر دوره قاجار، این قلعه به تصرف حاکم مقتدر وقت بلوچستان، دوست محمد خان بازکزایی، درآمد و به نام قلعه دوست محمد خان معروف شد.
  • در زمان پهلوی اول، با قدرت گرفتن حکومت مرکزی، قلعه ناصری توسط قشون دولتی متصرف و به نام قلعه ایرانشهر تغییر نام یافت.
  • در سال ۱۳۶۱، متاسفانه حدود ۹۸ درصد از معماری های فضای داخلی قلعه با بولدوزر تخریب و تسطیح شد.

چشمه آبگرم مکسان

چشمه آب گرم مکسان در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب ایرانشهر و ۳۵ کیلومتری جنوب شهر بزمان در مسیر جاده بزمان- دلگان در ارتفاع ۶۸۰ متری از سطح دریا واقع شده است. مظهر (محل خروج آب) این چشمه در امتداد گسل تشکیلات گرانیتی دوران نخست زمین‌شناسی در دامنه جنوبی امتداد رشته کوه بارز از زمین خارج می‌شود. میزان حرارت آب چشمه مکسان ۴۶ درجه سانتی‌گراد است و فاقد بو و رنگ بوده و بسیار شفاف است. در هر ثانیه ۵ لیتر آب از این چشمه خارج می‌شود. این چشمه از جمله جاهای دیدنی بزمان به شمار می‌رود که آب آن برای درمان دردهای استخوانی و بیماری‌های پوستی مناسب است.

چشمه آبگرم مکسان
چشمه آبگرم مکسان

جاده بریس

از جاهای دیدنی در فاصله کرمان تا چابهار، می‌توان به جاده بریس چابهار نیز اشاره کرد. این جاده از زیباترین جاده‌ها در این منطقه به شمار می‌رود.

فاصله کرمان تا چابهار

جاده چابهار بریس، جاده ای زیبا و تماشایی است که در میان چابهار و روستای بریس قرار دارد. برای کسانی که عاشق رانندگی هستند، گذشتن از میان این جاده قطعا برایشان فراموش نشدنی است.
این جاده در کنار دریای عمان امتداد دارد و از زیبایی بی نظیری برخوردار است. برای عبور از جاده چابهار پریس، باید از شهر چابهار خارج شوید و به سمت شرق حرکت کنید. می توانید موسیقی آرامی در خودرو خود پخش کنید و از سرتاسر این جاده در کنار همسفرانتان لذت ببرید. در این جاده زیبایی های طبیعی بسیاری خواهید دید. از مناظر طبیعی گرفته تا گونه های گیاهی و جانوری همه چشمان شما را نوازش خواهند کرد. در هنگام رانندگی در این جاده رعایت سرعت ماشین را بکنید. زیرا ممکن است در طول جاده شترها در حال حرکت باشند. حتماً در رانندگی در جاده کمتر نظیر چنین صحنه هایی را دیده اید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید