۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
کد خبر: 55425348

آیا تاکنون به این اندیشیده‌اید که بهترین وسیله‌ی نقلیه برای سپری کردن فاصله کرمان تا یزد چه وسیله‌ی نقلیه‌ای است؟

فاصله کرمان تا یزد

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا می‌دانید فاصله کرمان تا یزد چقدر است؟! برای اینکه بتوانید یک سفر هیجان انگیز، خاطره ساز و فوق العاده را برای خود رقم بزنید، باید از یک برنامه ریزی اصولی استفاده کنید. برای بهره برداری از یک برنامه ریزی ایده‌آل و مفید، توجه به برخی از فاکتورها بسی مهم و ضروری است. توجه به زمان سفر، توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه، توجه به وسیله نقلیه، وسایل ضروری برای سفر و ... امری مهم تلقی می‌گردند. اگر قصد سفر به استان یزد از استان کرمان را دارید، باید از یک برنامه ریزی دقیق استفاده کنید. در این صورت قطعا یک سفر تکرار نشدنی پیش روی شما خواهد بود.

موقعیت جغرافیایی و فاصله کرمان تا یزد:

همانطور که اشاره کردیم، یکی از المان‌های بسیار مهم برای برنامه ریزی ایده‌آل (جهت سفر) توجه به فاصله کرمان تا یزد و همچنین موقعیت جغرافیایی این شهرها، می‌باشد. همانطور که می‌دانید استان یزد یکی از استان‌های تاریخی در کشور ما به شمار می‌رود که دربردارنده‌ی جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است. بنابراین تاریخ‌دانان، گردشگران و باستان ‌شناسان بسیار زیادی سالانه (از سراسر کشور و جهان) برای بازدید از این شهر بی نظیر به آن مراجعه می‌کنند. در صورتی که مبدا سفر شما استان کرمان و مقصد شما استان یزد است می‌توانید از وسایل نقلیه مختلف و مسیرهای متفاوت استفاده کنید. قبل از اقدام به تخمین مسافت بین کرمان تا یزد، بهتر است مسیرهای دسترسی و وسایل نقلیه مختلف در این مسیر را بشناسید. از جمله وسایل نقلیه مختلف و مسیرهای متفاوت برای رسیدن به استان یزد، عبارتند از:

مسیرهای جاده‌ای:

قطعا با شنیدن سوال: فاصله کرمان تا یزد چقدر است؟ مسافت جاده‌ای در ذهن شما خودنمایی می‌کند. برای رسیدن به استان یزد از سمت استان کرمان، شاهد سه مسیر مختلف خواهید بود. در این مسیرها انواع خودروهای شخصی ،خودروهای سواری، اتوبوس و غیره تردد می‌کنند. از جمله مسیرهای دسترسی (جاده‌ای) به استان یزد ،عبارتند از:

  • بزرگراه کرمان- باغین که برابر با ۳۷۴ کیلومتر بوده و برای رسیدن به مقصد زمانی در حدود ۴ ساعت را در بر خواهد داشت. این مسیر از جمله مسیرهای جاده‌ای کوتاه برای رسیدن به استان یزد، تلقی می‌گردد. در برخی از زمان‌ها، این مسیر با تردد بسیار زیادی از سوی مخاطبین و گردشگران، برخوردار خواهد بود.
  • مسیر دوم، برای رسیدن به استان یزد، مسیر کرمان - زرند است که دربردارنده مسافتی برابر ۳۶۸ کیلومتر خواهد بود. زمان سپری شده برای رسیدن به مقصد در این جاده، برابر با ۴ ساعت و ۱۷ دقیقه می‌باشد. در مواردی که با ترافیک جاده‌ای مواجه هستید، این مسیر یک انتخاب هوشمندانه به شمار می‌رود.
  • مسیر سوم، مسیر کرمان - راور است که از جمله مسیرهای طولانی برای رسیدن به مقصد به شمار می‌رود. این مسیر از مسافتی برابر با ۴۵۲ کیلومتر برخوردار بوده است. بنابراین برای رسیدن به مقصد زمانی برابر با ۵ ساعت و ۳۷ دقیقه را سپری خواهید کرد. در این مسیر می‌توانید شاهد بسیاری از جاذبه‌های گردشگری فوق العاده نیز باشید.

فاصله کرمان تا یزد

مسیر هوایی کرمان به یزد

فاصله کرمان تا یزد با هواپیما:

آیا می‌دانید فاصله کرمان تا یزد با هواپیما چقدر است؟ از دیگر گزینه‌های بسیار مناسب برای سفر به استان یزد از سمت کرمان، هواپیما می‌باشد. قطعا افرادی که برای رسیدن به مقصد بسیار عجله دارند، انتخاب هواپیما برای آنها بسیار هوشمندانه خواهد بود. بهتر است بدانید که مسیر هوایی کرمان به یزد یکی از مسیرهای کوتاه به شمار می‌رود که زمانی در حدود ۴۵ دقیقه به طول می‌انجامد. بسیاری از افراد با توجه به هزینه‌بر بودن بلیط هواپیما از خرید آن امتناع می‌کنند. در برخی از موارد تورهای گردشگری از شرایط ایده‌آل پرواز برای سفر به استان یزد، استفاده می‌کنند.

نکته قابل توجه خرید بلیط رفت و برگشت هواپیما با توجه به برنامه ریزی‌های دقیق است. رزرو بلیط این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با دقت بالایی اقدام به سفر به استان یزد نمایید. برای سفر هوایی به استان یزد باید به فرودگاه کرمان مراجعه نمایید. این پرواز در فرودگاه مقصد (فرودگاه شهید صدوقی یزد) به زمین می‌نشیند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید از مشاوره‌های حرفه‌‎ای و تخصصی استفاده کنید.

فاصله کرمان تا یزد

مسیر ریلی کرمان به یزد

سفر به استان یزد با قطار:

از دیگر وسایل نقلیه ایده‌آل برای طی کردن فاصله کرمان تا یزد، انتخاب قطار است. قطار یکی از وسایل نقلیه بسیار ایده‌آل، امن، راحتی و مناسب است که مزایای بسیار زیادی را در بر دارد. همانطور که می‌دانید، مسیر ریلی یکی از مسیرهای امن به شمار می‌رود. قطعا با انتخاب قطار برای سفر به استان یزد، زمان بیشتری را نسبت به وسایل نقلیه دیگر (در مسیر) سپری خواهید کرد. به سبب وجود برخی از ایستگاه‌ها در مسیر ریلی کرمان به یزد، شاهد سپری شده زمان طولانی در مسیر خواهیم بود. در این مسیر شاهد بسیاری از ایستگاه‌های قطار هستیم که توقف در برخی از آنها بسی ضروری و مهم خواهد بود. در نظر داشته باشید که امروزه شاهد ورود برخی از انواع قطارهای سریع السیر به مسیرهای ریلی هستیم.

این قطارها علاوه بر برخورداری از سرعت بالاتر، عدم توقف در ایستگاه‌ها، برخورداری از امکانات رفاهی، درمانی و ... را نیز در بر دارند. بنابراین بسیاری از افراد و گردشگران این قطارها را برای سفر انتخاب می‌نمایند. در نظر داشته باشید که هزینه‌ی این قطارها نسبت به قطارهای عادی، بیشتر خواهد بود. در صورتی که قطارهای عادی را برای این سفر انتخاب کنید، زمانی برابر با ۶ ساعت را در مسیر خواهید بود.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 1
    چرا نقشه اشتباه گذاشتین، مسیر کرمان به زرند مستقیم و خیلی کوتاهه، شما این مسیر الکی رفتین نزدیک راور و برگشتین، مسیر واقعی خیلی کوتاه تره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید