سی‌دشت همان جایی است که می‌توانید با حداقل هزینه و برای یک سفر کوتاه روی آن حساب باز کنید تا هم طراوت و شادابی جسم و روحتان را دوباره به‌دست آورید و هم خستگی‌های روزمره از تنتان در شود و برای شروعی دوباره آماده‌تر از قبل باشید.

روستای سی دشت؛ ییلاقی دلفریب در دل طبیعت

راهی گیلان این سرزمین همیشه سبز شدیم؛ پس از گذشتن از رودبار به توتکابن رفتیم تا به ییلاق سی‌دشت برسیم. منطقه‌ای سرسبز و خوش آب‌وهوا که در مسیر کوه درفک با چشم‌اندازی فوق‌العاده قرار دارد. علاوه بر آب‌وهوای خوش سی‌دشت، اینجا محل پرورش توت‌فرنگی نیز به شمار می‌رود و خردادماه هر سال جشنواره توت‌فرنگی در این منطقه برگزار می‌شود که این امر موجب شده تا هرساله گردشگران زیادی برای شرکت در این جشنواره و خرید توت‌فرنگی محلی تازه، راهی ییلاق سی‌دشت شوند. توت‌فرنگی‌های به عمل آمده در این ییلاق ارگانیک و طبیعی‌اند و طعم بی‌نظیرشان، آن‌ها را به محصولی پرطرفدار در منطقه تبدیل کرده است. علاوه بر این در فصل بهار دشت‌های این منطقه پر از گل‌های بابونه می‌شود که توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند و فضای بسیار مناسبی را برای عکاسی و گشت‌وگذار پدید می‌آورد.

فاصله تهران تا سی دشت

اگر از تهران حرکت می‌کنید در جاده قزوین - رشت بعد از پشت سر گذاشتن شهرهای منجیل و رودبار، در خروجی توتکابن از اتوبان خارج شوید و مسیر را به‌سمت توتکابن تغییر دهید. فاصله میان سی دشت تا تهران ۳۰۰ کیلومتر است و طی این مسافت با سرعتی متوسط در حدود سه ساعت و نیم زمان می‌برد.

آب و هوای سی دشت

سی دشت به خاطر طبیعت خاص و پوشش گیاهی متنوع و منحصربه‌فرد خود در تمام فصل‌های سال چهره‌ای زیبا دارد. این ییلاق به‌دلیل قرارگیری در دامنه درفک و منطقه کوهستانی، زمستان‌هایی سرد و برفی دارد که رفت و آمد را بدون تجهیزات به این منطقه غیرممکن می‌کند؛ اما در پاییز در هوای بارانی و خنک، می‌توان در میان جنگل‌های هزار رنگ سی دشت قدم زد و گاهی تا زانو در میان برگ‌های زرد و نارنجی فرو رفت. سی دشت در پاییز و گاهی در بهار در میان مه سنگینی فرو می‌رود که هر چند فضا و منظره‌ای زیبا و رازآلود پدید می‌آورد؛ اما در چنین هوایی بدون داشتن مسیریاب و راهنمای مطمئن محلی باید از حرکت به‌سمت دامنه درفک و جنگل‌های اطراف آن پرهیز کرد و محتاط بود.

در فصل بهار و تابستان سی دشت چهره‌ای دوست داشتنی دارد، همه جا سرسبز است و تا چشم کار می‌کند می‌توان زیبایی‌های فصل بهار و تولد دوباره‌ طبیعت را دید. آب‌وهوای سی دشت در بهار و تابستان نسبتا معتدل و خنک است و هنوز نمی‌توان به لباس‌های بهاری اکتفا کرد و بهتر است در این فصل پوشش اضافه سبکی به‌همراه داشته باشید.

روستای سی دشت؛ ییلاقی دلفریب در دل طبیعت

در بهار، منطقه سی دشت سرشار از گل‌های رنگارنگ است و ابرها در آسمان آبی نزدیک‌تر از همیشه هستند. صبح اگر کمی زودتر از اهالی روستا بیدار باشید، می‌توانید در باران ریز و مه، پیاده‌روی دلپذیری را تجربه کنید و بعد از صرف یک صبحانه در جنگل یا کافه‌های محلی، آفتاب بهار، نور فوق‌العاده‌ای را برای عکاسی از منظره زیبای درفک و جنگل‌های اطراف فراهم می‌کند.

بهترین زمان سفر به سی دشت کدام فصل است؟

بهار و تابستان: بهار فصلی است که حرکت ابرها بالای سرتان و دشت پوشیده از شقایق‌های وحشی را می‌توانید ببینید. قدم زدن در جنگل‌های انبوه روستا، نوازش مه لطیف بهاری روی صورتتان، خنکای هوای مطبوع روستا آرامشی عمیق را برایتان به ارمغان خواهد آورد. در خرداد ماه هم می‌توانید طعم دلچسب توت‌فرنگی‌های ارگانیک را در جشنواره توت‌فرنگی امتحان کنید. از آنجا که سی‌دشت منطقه‌ای ییلاقی است هوای خنک آن در گرمای تابستان بسیار دلچسب خواهد بود. این فصل‌ها بهترین زمان سفر به ییلاق سی دشت‌اند.

پاییز و زمستان: پاییز فصل ضیافت رنگ‌هاست، در این فصل طبیعتی زیبا با تلفیقی از رنگ‌های خزان را خواهیم داشت. به علاقه‌مندان طبیعت زمستانی پیشنهاد می‌شود که در هنگام سفر به سی‌دشت حتما تجهیزات و لباس مناسب به همراه داشته باشند. اجاره کلبه سی دشت

روستای سی دشت؛ ییلاقی دلفریب در دل طبیعت

سی دشت مردمی بسیار مهربان و مهمان‌پذیر دارد که خانه‌های محلی خود را به گردشگران اجاره می‌دهند. در سی دشت خبری از کلبه‌های چوبی نیست؛ اما اتاق، خانه‌های محلی و ویلا از شبی ۱۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان، متاثر از تعداد نفرات و امکاناتی همچون حیاط مستقل، آب، گاز و.. برای اجاره در دسترس است. در تابستان در سال‌های اخیر بعضی خانه‌ها در منطقه درفک با مشکل کمبود آب مواجه‌ شده‌اند و این موضوع نیز بر نرخ اجاره خانه‌ها تاثیرگذار بوده است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید