بام تهران معروف ترین بخش مجموعه تفریحی منطقه توچال است، جایی که پاتوق جوانان و پیران است؛ پاتوق آن‌هایی که به نمای تهران علاقه دارند.

بام تهران و تجربه‌هایی که نباید از دست داد

سلام نو – سرویس گردشگری: بام تهران معروف ترین بخش مجموعه تفریحی منطقه توچال است و در بالاترین نقطه خیابان ولنجک قرار دارد. این جاذبه به خاطر دید فوق العاده زیبایی که از پایتخت به شما می دهد و برای آب و هوای خوش و محیط دلچسب آن بسیار محبوب شده است. مکانی که دور تا دور آن صندلی های مختلفی چیده شده و شادی و همهمه مردم، فضای دلنشینی به آن داده است. البته رستوران ها و کافه های مختلفی نیز در بام تهران دیده می شود که گردش شما در بام تهران را کامل می کند. همچنین وجود یک سینمای چندبعدی، سورتمه، باشگاه بگ جامپ، باشگاه تنیس و ... می تواند گردش شما در بام تهران را هیجان انگیزتر کند. در کنار آن اینجا می توانید در روزهایی غیر از روزهای تعطیل که بام بسیار شلوغ است از سکوت فضا لذت ببرید و اندکی با خود خلوت کنید.

ورود به بام تهران

اگر با ماشین شخصی به بام تهران می‌روید، باید خودرو خودتان را در پارکینگی که در ابتدای ورودی قرار دارد، پارک کنید و به‌سمت بام حرکت کنید. این پارکینگ مسقف نیست و باید محل پارک اتومبیل خودتان را به‌صورت حدودی به خاطر بسپارید. برای ورود نیازی به پرداخت پول نیست، اما هزینه پارکینگ هنگام خروج از شما گرفته می‌شود.

در ابتدای مسیر چند فروشگاه و رستوران وجود دارد و همین طور یک نمازخانه و سرویس بهداشتی هم خواهید دید. به جاده‌ای که در آن قدم می‌زنید، «جاده ‌سلامتی» می‌گویند که به دو روش قادر به طی‌کردن آنید:

استفاده از ماشین‌های برقی و مینی‌بوس‌هایی که گیشه بلیط آن‌ها در کنار فروشگاه‌ها و رستوران‌ها قرار گرفته است؛

پیاده‌روی حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه باتوجه‌به سرعت و همراهانتون و همچنین با درنظرگرفتن یک شیب سربالایی ملایم.

هرکدام از روش‌هایی که گفته شد، محاسن و معایبی هم در پی دارد! با ماشین‌های برقی سریع‌تر به اصل ماجرا می‌رسید اما لیزرتگ و همین‌طور رستوران‌هایی را که با فضایی دلچسب در مسیر وجود دارد از دست خواهید داد.

یک آبشار نسبتا کوچک نیز مثل آبشار تهران در مسیر پیاده‌روی وجود دارد که اگر اهل عکس‌گرفتن باشید، به سراغ آن هم خواهید رفت و برای پیداکردن این آبشار در اواسط مسیر تنها کافی است که صدای جریان آب را دنبال کنید.

اما اگر پیاده بروید، علاوه بر هوای پاک از امکانات دیگری هم که تعدادی از آن‌ها را ذکر کردیم، برخوردار خواهید بود که به آن‌ها می‌توان کافه بیلیارد را هم اضافه کرد.

پیشنهاد ما این است که مسیر رفت را با خودروهای برقی طی کنید و مسیر برگشت را پیاده بروید یا از زیپ لاین استفاده کنید تا برگشتی مهیج‌تر برای خود رقم بزنید.

تماشای تهران از فراز بام تهران

جذاب ترین بخش بام تهران که خیلی ها با آن خاطره دارند و برای آن به اینجا می آیند، چشم انداز فوق العاده ای ست که از بام می توان به تمام پایتخت داشت. منظره بی نظیر شهر که در دامنه کوه تا دشت های اطراف کشیده شده و در روزهایی که هوای تهران تمیز است، با جزئیات فراوان مقابل چشمان شما گسترده می شود. اینجا می توانید تا ساعت ها از تماشای تهران لذت ببرید و در سکوت و آرامش جذابی که اینجا موج می زند غرق شوید.

باشگاه بگ جامپ توچال

باشگاه بگ جامپ توچال مجموعه هیجانی-تفریحی ست که به تازگی در بام تهران آغاز به کار کرده است و تفریحات جذابی مانند بانجی جامپینگ، بگ جامپ، صخره نوردی و ترامپولین را در اختیار علاقه‌مندان به هیجان می گذارد.

بام تهران و تجربه‌هایی که نباید از دست داد

سنگ نوردی توچال

دیواره های سنگ نوردی بگ جامپ درست در کنار دکل سکوی پرش آزاد و بانجی جامپینگ مجموعه قرار گرفته است. شما می توانید یا در کلاس های آموزشی سنگ نوردی مجموعه شرکت یا به صورت تفریحی صعود بر بالای این دیواره را تجربه کنید.

سورتمه توچال؛ کلاسیک و محبوب

سورتمه توچال با 1420 متر طول به عنوان طولانی ترین سورتمه ایران شناخته می شود. سورتمه توچال از شرکت tuv آلمان -معتبرترین شرکت بازرسی و استاندارد اروپایی، گواهی تایید دارد و یکی از مهیج ترین تفریح های منطقه توچال به حساب می آید.

بام تهران و تجربه‌هایی که نباید از دست داد

فود کورت بام تهران

فودکورت توچال در بام تهران قرار دارد و این موضوع، بام را به منطقه ای مناسب برای شکم گردی تبدیل کرده است،. در کنار این فودکورت، وجود چند کافه و بوفه در بخش های مختلف بام تهران، گزینه های شما برای انتخاب غذاهای مختلف را بالاتر می برد.

آکادمی تنیس توچال

اگر به این ورزش علاقه دارید می توانید به آکادمی تنیس توچال سر بزنید و تنیس را با چشم اندازی جذاب از فراز تهران دنبال کنید. هم آقایان و هم خانم ها می توانند در این آکادمی ثبت نام و از امکانات باشگاه استفاده کنند. این مجموعه فروشگاهی دارد که می توانید وسایل مربوط به بازی تنیس را از همان مرکز تهیه کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید